Heippa,
ostin kymmnkunta vuotta keltaisesta pörssistä sitten tuollaisen C.scope VLF.TR 990B:n. Ensimmäisen kesän etsintöjen jälkeen laite jäi kaappiin useaksi vuodeksi, kunnes taas hurahdin vanhaan harrastukseen uudestaan tänä kesänä.
Laite pelittää mielestäni ihan hyvin, tosin minulla ei ole kokemusta "paremmasta", joten ajattelin kysyä onko kellään kokemusta ko. laitteesta ja täytyisikö ensi kaudella investoida uudempaan tekniikkaan.
Harrastan piipparointia kaikissa mahdollisissa ympäristöissä eli en ole spesialisoitunut mihinkään erityiseen.
Tarvitsenko uudemman laitteen?
-
electriccrayonset
- Metallinetsijä
- Viestit: 197
- Liittynyt: 03 Kesä 2011, 19:10
- Paikkakunta: pori
- Viesti:
Ostaisin uudemman laitteen jo senkin perusteella, kun tuo sinun vanha C.scope tarvitsee virtalähteeksi 4kpl 9V pattereita. 
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
-
electriccrayonset
- Metallinetsijä
- Viestit: 197
- Liittynyt: 03 Kesä 2011, 19:10
- Paikkakunta: pori
- Viesti:
Tuo hunsvotin kommentti pitää kyllä paikkansa. Toisaalta tämänpäivän laitteet on helpompi käyttösiä, tehokkaampia, nopeampia, ergonomisempia ym. mutta jos tuon laitteen ominaisuudet riittää niin sit ei kannata uutta laittaa. Tuollaki ihan varmasti löytää tavaraa. Jollain uudemmalla ehkä vähä enemmän. Riippuu paljo paikasta.
Jos jotain halpaa hyvää korvaavaa laitetta haet niin tällä hetkellä mun suosikki ois GM 1 tai mahdollisesti joku Tesoron tulevista laitteista. Muitaki tietysti löytyy riippuen siitä mitä etsimeltä kaipaa.
Jos jotain halpaa hyvää korvaavaa laitetta haet niin tällä hetkellä mun suosikki ois GM 1 tai mahdollisesti joku Tesoron tulevista laitteista. Muitaki tietysti löytyy riippuen siitä mitä etsimeltä kaipaa.
-
electriccrayonset
- Metallinetsijä
- Viestit: 197
- Liittynyt: 03 Kesä 2011, 19:10
- Paikkakunta: pori
- Viesti:
Kyllä tavaraa löytyy joka reissulla. Aarteita ei ole tullut vastaan, mutta se voi johtua paikoista.Mitäs sitä uudella tekee jos maasta nousevan tavaran määrä ja laatu on kohdallaan. Niin eli siis onko?
Niin, siinäpä kysymys ... kyllähän se erottelee pullonkorkit ja rautanaulat kolikoista ihan komeasti, mutta toki laitteen ikäkin alkaa olla jo sikäli korkea, että jo senkin vuoksi uuden hankinta tulee ennen pitkää kyseeseen. Aika hyvin tunnen sen sielunelämän, joten sikäli olisi kiva hankkia vastaavanlainen mutta uudenaikaisempi vekotin ...mutta jos tuon laitteen ominaisuudet riittää niin sit ei kannata uutta laittaa.
-
electriccrayonset
- Metallinetsijä
- Viestit: 197
- Liittynyt: 03 Kesä 2011, 19:10
- Paikkakunta: pori
- Viesti:
