Menihän se tämäkin ilta rattoisasti hämärään saakka huiskiessa
Näissä kuvissa on muutama esine edelliseltä illalta.
Minun löytöni:
Tällaisista minä tykkään.
Tällainen säväyttää aina.
Ei hullumpi nappi.
Veljeni löydöt:
Kohtuu hyväkuntoinen 3 Kopeekkaa.
On se melko iso.
Mikähän tämä on?
Eikös joku löytänyt vast'ikään samanlaisen?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
hoyla kirjoitti:Mukavan näköisiä solkia, malli on harvinainen,
onko messinkiä?
Värin ja kunnon puolesta veikkaisin pronssia.
P.Aholainen kirjoitti:Hienot soljet, minkähän ajan muotia lienee?
Vähintään 1700-lukua, mahdollisesti jo 1600-luvulta.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
NÄÄTÄ kirjoitti:
Millä laitteella muuten velipoikasi etsii?
XP GMaxx II:lla käyttötaajuus 4,6 kHz, kun minun koneessani on 18 kHz
NÄÄTÄ kirjoitti:Onpas GmaxII:ssa matala taajuus. Pitäisi siis löytää syvältä, mutta ei kovin pieniä esineitä. Onko huomannut käytännössä?
On huomannut siinä, että olen löytänyt useita "suomuja" kun taas GMaxx:illa ei ole löytynyt, tai ei sitten ole sattunut kohdalle. Kokeilimme joskus ko. kolikkoa testimielessä GMaxx:lla ja kyllä se sen ilmaisi.
Kyllä minä varmaan kerään enemmän todella pieniä murusia
NÄÄTÄ kirjoitti:Onpas GmaxII:ssa matala taajuus. Pitäisi siis löytää syvältä, mutta ei kovin pieniä esineitä. Onko huomannut käytännössä?
On huomannut siinä, että olen löytänyt useita "suomuja" kun taas GMaxx:illa ei ole löytynyt, tai ei sitten ole sattunut kohdalle. Kokeilimme joskus ko. kolikkoa testimielessä GMaxx:lla ja kyllä se sen ilmaisi.
Kyllä minä varmaan kerään enemmän todella pieniä murusia
Kummasti nämä pojat aina vaan löytää pellosta tuota tavaraa
Kyllähän käyttötaajuuksilla näyttää olevan todella paljonkin merkitystä pienten löytöjen suhteen.
Esim. Tekcnetics G2 kerää selvästi enemmän pikkuriikkisiä esineitä kuin Fisher F70. (Fisher 13kHz, Teknetics 19kHz)
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Ford&son kirjoitti:
ja sitte rehellinen vastaus. paljonko Leijona löytyy vyönsolkia kokoelmista???
Vastaan rehellisesti: En tiedä
Ei ole tullut koskaan laskettua, mutta joka tapauksessa kymmeniä, ehkä lähempänä sataa
Heh! Ruokolahdella on sitten yllätetty monta miestä housut nilkoissa
T: villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä