tervehdys foorumilaisille

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
kizmo84
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Syys 2011, 22:13
Paikkakunta: Kuusamo

tervehdys foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja kizmo84 »

ja lisää uutta verta foorumille :twisted:
itsekki tuossa pari päivää lukenu foorumien juttuja ja aattelin ihan ekana tietysti kysyä mikä ois hyvä perus piippari aloittelijalle hintaluokassa about 500-700e ja käyttökohteet ois metsät ja vanhojen rakennusten lähistöt tietysti rannat ja veteenki pitäs päästä ja ennenkaikkea kenttärata :shock: mut huomasin että täällä kysytään noin parin kk välein samat asiat kun uusi kyky liittyy :D mut tokihan tämän hetken kuumie vinkkejä otetaan tuon hintaluokan vekottimista mut garrett at pro aika kehuttu kampe.. mut yks asia ei vielä kahen päivän penkomisen jälkeen juurikaan selvinnyt eli nuo kelat :shock: esim. jos maassa on kolikko syvyys about 25cm niin mikä on ero käyttäessä vaikka 12" kelaa tai 8", käsitin että jos alue on kenttäradan varsi ja haravointialue noin 100m tiestä niin tuolla 12" kelalla menis noin 55V koluta se pätkä ku taas pienemmällä kelalla pääsis pojan poikaki jatkamaan urakkaa :D ja metsässä toki pienempi kela sopii paremmin juurakoiden väliin eli monttuihin jne. ja sit nuo dd hommat, herkkyyvet ja muut eli oisin kiitollinen kelojen fakta tietoista.
vinkkarit ruttuun ja pohjosta päin
lapland relics man
Metallinetsijä
Viestit: 377
Liittynyt: 15 Marras 2010, 11:29
Paikkakunta: Lappi.

Viesti Kirjoittaja lapland relics man »

Suosittelen garret 250 aloitusharavaksi selkeä käyttää ja hintaansa nähden helvatan hyvä peli. Pystyy ettiin kolikot korut ja kuusamossa kun asut niin sotalöydötki :D
Avatar
ahomik
Viestit: 26
Liittynyt: 31 Heinä 2011, 07:28
Paikkakunta: Peräseinäjoki
Viesti:

Re: tervehdys foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja ahomik »

Samoin suosittelen garret 250. jolla itsekkin alottelin keväällä. se on helppo käyttää, eikä vaadi sen kummempia virittelyjä, etsintäsyvyydessä häviää varmasti kalliimmille piippareille. mutta kyllä sitä on saanut kaivaa ihan riittävästi tuollakin :lol: mutta jos rantavesiin mielin niin sitten ehkä garret at pro niin ei tule kosteusongelmia :mrgreen:
X-Terra 705+ Pro-Pointer+Fiskars kenttälapio+Garret Sands Scoop.
rocky86
Metallinetsijä
Viestit: 135
Liittynyt: 13 Loka 2010, 19:18

Viesti Kirjoittaja rocky86 »

kuinkas syvälle tuo garret at pro pitää vettä ja onko hyvä etsin??
mulla on nyt garretin sea hunter mk2 mutta siinä ei ole oikeastaan mitään erottelua eli kaikille sama volina.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

AT Prolle luvataan 3m syvyyttä eli vähä parempi kuin roiskevesitiivis. Tiiveysongelmia niissä on ollu mutta toivottavasti saavat ne korjattua. Sea hunterin veroista vesitiiveyttä ei pidä odottaa. Se mikä on hyvä etsin riippuu jo niin monesta asiasta. Hintansa väärtti se kyllä on vertailussa useimpiin muihin. Jos haluaa hyvää vesitiivistä discriminoivaa etsintä niin nyt on tullu tarjolle tuo tesoro tigeshark.

Aloittelija laitteissa olen itse vankasti sitä mieltä että jokaisen pitäis aloittaa näytöttömällä laitteella eli pelkästään etsiä äänien perusteella. Monesti käy niin että luotetaan liikaa näytön kertomaan mikä on parhaimmillaanki vain suuntaa antava. Kun opettelee tunnistamaan löydöt äänien perusteella niin on sitte helpompi ymmärtää miks näyttö näyttää millon mitäki. Esimerkiksi syvyysnäytöt voi unohtaa heti kättelyssä. Se pitää paikkansa vain tietyn kokoiselle esineelle, tietynlaisella maaperällä ja paikalla missä on vähäiset tai ei ollenkaan sähköisiä häiriöitä.

Samalla rahalla millä saa näytöllisen etsimen, saa näytöttömän jossa on suurempi etsintäsyvyys, nopeampi palautuminen, tarkempi diskriminaatio ym. eli niitä ominaisuuksia mitä oikeasti tarvitsee etsimisessä. Vaihtoehtojaki on aika monia, uusimpina nuo tesorot ja mun kestosuosikit GM laitteet.
rocky86
Metallinetsijä
Viestit: 135
Liittynyt: 13 Loka 2010, 19:18

Viesti Kirjoittaja rocky86 »

joo olen ite alottanu nuin seittemän vuotta sitte c-scopen 660 sen jälkeen on ollu black bull olikohan 25 ja nyt sea hunter mutta kyllä se erottelua kaipaa.
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: tervehdys foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

kizmo84 kirjoitti:itsekki tuossa pari päivää lukenu foorumien juttuja ja aattelin ihan ekana tietysti kysyä mikä ois hyvä perus piippari aloittelijalle hintaluokassa about 500-700e ja käyttökohteet ois metsät ja vanhojen rakennusten lähistöt tietysti rannat ja veteenki pitäs päästä ja ennenkaikkea kenttärata
Tuolla budjetilla ja etsintäpaikkojen perusteella ehdottaisin AT Pro:ta, varsinkin kun nyt se on päässyt lastentaudeistaan eroon. ID-näytölliset laitteet on omiaan etenkin uimarannoilla mutta myös vanhojen rakennusten ympäristössä jos rakennus on revitty maantasalle. Metsissä ja pelloilla näytöttömät laitteet menevät siinä missä näytöllisetkin kunhan maaperä on suhkot metalliroskaton (pullonkorkit ym.).

Mä olen hiukan erimieltä kuin Keseppa ensi laitteesta, ite suosittelisin kyllä näytöllistä ja mieluiten myös ID-näytöllistä laitetta ensimmäiseksi etsimeksi.
Kuva
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

tuolla 700€ saa jo safarinkin. Itse hankin sellaisen ensimmäiseksi laitteeksi, ja ei siitä pahaa sanottavaa ole. Helppo kuin mikä käyttää ja tehokas.
Suosittelen tätä sikksi kun tästä on kokemusta. Ja vain positiivista.

Mutta nyt jos olisi sama tilanne, harkitsisin tuota AT Pro,ta.

Itse asiassa mulla on juuri tilanne että harkitsen joko tätä,tai etraccia...
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Vastaa Viestiin