Löytönä ei kummoinen, mutta löytyi sotatantereelta, voisikko olla jonkun sota-aikaisen kapineen huolto kalustoon liittyvää, vaiko ihan siviilipuolen jakari? Koko aika pieni. Kysymys voi olla aika vaikea
En muista nähneeni missään tällaista.
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Vanhan polkupyörän työkalupussissa olen nähnyt tuollasen. Siitä en voi olla varma onko se kuulunut vakiovarusteisiin mutta tuo sota-aika sopis yvin ajotukseks
Tiedä vaikka onkin jonkun vanhan fillarin varusteista. Avaimen alapää on vähän viistetty, joskaan ei kovin paljoa, ehkäpä sillä on voitu helpommin vipata vanteelta päällyskumi pois sisuskumin rikkouduttua. Avain löytyi metsästä n. 30m päästä vanhasta tienpohjasta. Liekkö jollain menny remontissa hermot ja heittäny avaimen vesakkoon. No ajatus se on tämäkin
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
Kovasti tuo papukaijalta näyttää. Ainakin polkupyörän etuhaarukan pyöreän kiinnitys mutteri, pultti mikä nimeltään onkin niin siihen ainakin tuollasta olen käyttänyt ja putkihommissa on kans käytetty väline.
Yksi tuommoinen löytyy jemmoista..ei ihan samankaltainen mutta sama mekanismi..isoisän peruja. Tuo jakarimalli on käsittääkseni ollut varsin suosittu jenkeissä ja olen tuontyyppisiä nähnyt ihan uusiakin joskus.
Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Toki käyttötarkoitus on voinut olla muukin(pyörän korjaus). Mutta vahvasti pitäydyn kannassani. Kuvasi tongit on Eurooppalainen malli ilmeisesti Ruotsalaisten kehittämä(ei varmaa tietoa), niinkuin jakoavainkin on Ruotsalainen keksintö.
JN kirjoitti:Toki käyttötarkoitus on voinut olla muukin(pyörän korjaus). Mutta vahvasti pitäydyn kannassani. Kuvasi tongit on Eurooppalainen malli ilmeisesti Ruotsalaisten kehittämä(ei varmaa tietoa), niinkuin jakoavainkin on Ruotsalainen keksintö.
Minusta tuo rengasrautaviiste on vahva todiste polkupyöränkorjauksen puolesta.
Siis mikä on tämä työkalu? Itse luullut ja käyttänyt sitä "erityis" työkaluna. Pyöreet vitulaiset, ei sellaiset monikulmiset... EIKÖ ketään tunnista "PAPUKAIJAA" ja mihin tarkoitukseen kehitetty? TÄH? HÄ?
Hc.Ak kirjoitti:Siis mikä on tämä työkalu? Itse luullut ja käyttänyt sitä "erityis" työkaluna. Pyöreet vitulaiset, ei sellaiset monikulmiset... EIKÖ ketään tunnista "PAPUKAIJAA" ja mihin tarkoitukseen kehitetty? TÄH? HÄ?
Tarkoitat papukaijapihtejä, eli siirtoleukapihtejä? Vai mitä oikein kysyit?
Papukaija pihdit on laatoittajan työkalu jolla voi
nakertaa laattaa. Sen leuat muistuttaa papukaijan nokkaa.
Käytän semmoisia työssäni.Siirtoleuka pihdit on erilaiset.
Kutsukoon tätä avainta kukin millä nimellä haluaa. Ei sillä väliä, mutta alkuperäinen kysymys oli, että kuuluuko johonkin tietyn sotakapineen huoltovarusteisiin kun tappelupaikalta löytyi. No pidetään tämä nyt polkupyörän avaimena
Garrett Ace 250
Garrett pro pointer
Minelab safari
hoyla kirjoitti:Papukaija pihdit on laatoittajan työkalu jolla voi
nakertaa laattaa. Sen leuat muistuttaa papukaijan nokkaa.
Käytän semmoisia työssäni.Siirtoleuka pihdit on erilaiset.
Sitten pitää sopia, että papukaijapihdit on mitä on, riippuen siitä millä alueella asuu.
Täällä et papukaijapihtejä pyytämällä saa kyllä käteesi kuin siirtoleukapihdit
Jenkkien suosima malli putkipihdeistä. Aivan paskoja Ei voita Bahcon pihtejä mutta onhan ne muutenkin meitä jäljessä monessa teknisessä asiassa valovuosia .