hevosiin liittyväkö?

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
pehe
Innostunut Etsijä

hevosiin liittyväkö?

Viesti Kirjoittaja pehe »

löytyi pellosta, pituutta kapistuksella 5,4cm.
takapuolella jotkin väkäset. luulisin, että on messinkiä.
kertokaa te viisaammat mihin tämä on kuulunut.
Kuva

Kuva

kuvat öö laatua, kamera ei tarkentanut :x
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kyllähän noita on mainittu hevosvaljaitten osiksi ja voivat niitä ollakin.
Noihin niitteihin/hakasiin on varmasti tullut nahkahihna kiinni, koska olen itse löytänyt sellaisen, jossa oli vielä nahkaa kiinni.
Noitahan voi olla tehty hieman erilaisiinkin tarkoituksiin, mutta tässä löytämässäni näkyy, millainen systeemi noissa on ollut, kun siihen liittyy useampi samanlainen osa.

Kuva
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
pehe
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja pehe »

Leijona kirjoitti:Kyllähän noita on mainittu hevosvaljaitten osiksi ja voivat niitä ollakin.
Noihin niitteihin/hakasiin on varmasti tullut nahkahihna kiinni, koska olen itse löytänyt sellaisen, jossa oli vielä nahkaa kiinni.
Noitahan voi olla tehty hieman erilaisiinkin tarkoituksiin, mutta tässä löytämässäni näkyy, millainen systeemi noissa on ollut, kun siihen liittyy useampi samanlainen osa.

Kuva
Sellainenhan se selvästi on,hieman eri muotoinen vain kuin sinun löydössäsi. Kiitos asiantuntemuksesta. :D
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tällaisessakin noita on käytetty. Ainakin tämä on valjaista.

Kuva
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vastaa Viestiin