Rutus jupiter

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Rutus jupiter

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tässäpä tälläinen tuotos Puolasta:
http://www.garysdetecting.co.uk/rutus_jupiter.htm

Tämä on vissiin se salainen etsin Puolasta, josta oli puhetta jossain vaiheessa.:wink:

Introductory price £499
Available from Detecnicks.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Hauskan oloinen peli!
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Sain tuosta vihiä jo keväällä, jos olisin nyt päivittämässä jostain ace250:ä niin voisin hankkiakin. Mahtaakohan tuota jatkossa saada suoraan tehtaalta kuten muita Rutuksen koneita vai onkohan vain Englannin kautta...

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Yki kirjoitti:Sain tuosta vihiä jo keväällä, jos olisin nyt päivittämässä jostain ace250:ä niin voisin hankkiakin. Mahtaakohan tuota jatkossa saada suoraan tehtaalta kuten muita Rutuksen koneita vai onkohan vain Englannin kautta...

Yki
Eiköhän tuota Rutus jupiteria saa tilattua suoraan tehtaalta, kun valmistajan sivulla ainakin lukee kääntäjän mukaan näin:

Hire purchase throughout the country runs a shop GREEN CAMO from Lublin. The formalities over the Internet, delivery of documents and courier detector. Detailed information at tel 81 534 70 08

Detectors can be ordered directly in our office, as well as our representatives around the country.

To find your dealer, please visit the Where to buy, where you can find any useful information.

Tehtaan sivulla ei ole ainakaan vielä mainintaa tuosta Rutus jupiterista, mutta eiköhän se sinne vielä ennen pitkää ilmesty.

Vihjaisin laitteen olemassaolosta myös Finndetectorille, niin josko vaikka tulisi hyvällä tuurilla jossain vaiheessa valikoimiin. 8)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Voiko kysyä, että mikä tuossa Rutuksessa kiinnostaa?
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

NÄÄTÄ kirjoitti:Voiko kysyä, että mikä tuossa Rutuksessa kiinnostaa?


Tuo laite vaikuttaa vaan hinta/laatusuhteeltaan varsin hyvältä, kiinnostava ominaisuus on ainakin tuo säädettävä masking filtteri, joka on vähän kuin Xp Deussin reaktiviteetti säätö ja jos se on kehitetty Englannin vaikeisiin olosuhteisiin soveltuvaksi, niin varmasti se täälläkin toimii oikein kivasti ja ainahan uudet lelut kiinnostavat, täh.. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Katsottuani videon, totean myös, että ihan kiinnostava laite. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

NÄÄTÄ kirjoitti:Katsottuani videon, totean myös, että ihan kiinnostava laite. :wink:
Mitäs minä sanoin, laitetta voisi hyvin kuvailla köyhän miehen Deussiksi, laitteesta löytyy monta samankaltaista säätömahdollisuutta ja hintakin on myös kohdillaan, povaan laitteelle kohtalaista kysyntää.

Tässäkö nyt on yksi laite lisää valikoimaan, joka pistää kovasti miettimään, että mistä me oikein maksamme näissä oikein kalliissa laitteissa, koska paljon vähemmälläkin rahalla saa tosi paljon samanlaisia ominaisuuksia, kuin on näissä yli 1000e laitteissa.

Tämä värkki pitäisi saada testattavaksi, eikö niin Keseppa.. :P

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Täältä tuon laitteen voi tilata tällä hetkellä:
http://www.detecnicks.co.uk/rutus-metal-detectors.htm
Hintaa näkyisi olevan 499 Englannin puntaa=566e.

Rutus metallinetsimien kotisivut: http://www.rutus.com.pl/
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1230
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Tuossa ei taida saada discriminoitua tiettyjä signaaleja asteikon väliltä.?

Eli raudan ja hopean välimaastosta.

Tai että laite reagoi vain tiettyyn metalliin?
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Kun lukee tuon garysdetecting:n artikkelin niin siellä puhutaan 'notch accept or reject' säädöstä joka käsittääkseni tekee juuri nuo yllätoivotut asiat.

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

ihis81 kirjoitti:Tuossa ei taida saada discriminoitua tiettyjä signaaleja asteikon väliltä.?

Eli raudan ja hopean välimaastosta.

Tai että laite reagoi vain tiettyyn metalliin?
Voi hyväksyä vain tietyt lukemat, eli onnistuu oikein hyvin tuo haluamasi juttu ja videolla oli tämäkin juttu näytetty havainnollisesti. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1230
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Jahas, meikällä taas silmät veistetty puusta tänään :shock:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

ihis81 kirjoitti:Jahas, meikällä taas silmät veistetty puusta tänään :shock:
Jääkiekkotuomarointi talviharrastuksenako? :D

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1230
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Hhahhahaha, ei nyt ihan.

Mutta toi Rutus vaikuttaa mielenkiintoiselta :wink:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

ihis81 kirjoitti:Hhahhahaha, ei nyt ihan.

Mutta toi Rutus vaikuttaa mielenkiintoiselta :wink:
Jo vain on mielenkiintoinen, tiedä vaikka joku pääsisi hyvällä tuurilla tekemään kenttätestin, niin ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti:Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:
Aika kovia kehuja indeed. Oliko nuo jossain foorumilla? Linkki?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti:Rutus jupiterista on alkanut kuulua kummia muutaman Englantilaisen etsijän toimesta, kehuivat laitteen syvyyttä ja todella nopeaa palautumisnopeutta rautaisessa ympäristössä etsittäessä, näillä parilla etsijällä on Goldmaxx powerit, mutta pitivät Rutus jupiteria sitä parempana etsintäsyvyyden ja raudassa käyttäytymisen suhteen.

Aika kovia kehuja, toivottavasti saadaan tännekkin asti noita laitteita testattavaksi. :mrgreen:
Aika kovia kehuja indeed. Oliko nuo jossain foorumilla? Linkki?

t. patti
Joo, Englantilaisella foorumilla oli puhetta näistä laitteista, tässä pari otetta muutamalta käyttäjältä:

Hi guys hope your all getting on well with your new machines. I've had mine a few weeks now and love it. I have sold my GMP now as I find the Rutus a more adaptable machine for the sites I detect and even though I have no cordless phones which I loved I find the sprite digitals and Jupiter combo a far better set up. I used Garys 3 tone roman set up but I have found that for me the highest tone is best set only for the 77-80 segment of the discrim range the rest of the numbers I have incorporated in to the middle tone section . I have very little problem with coke but I do come across quite a lot of iron on some of my sites and I tend to rely on what my ears tell me rather than looking at the meters. I find that the middle tone gives me all I want to dig without looking at the meter, if I get a high tone I check the meter and if the numbers are solid I dig if they jump all over the shop its iron. I also find that with the Sprites if I keep the discrimination low (I usually run it at about 5 ) the low tones are a lot more pronounced almost like the iron mask buzz on my old GMP. What break points do you guys prefer.

Tässä toinen:
Like you my GMP is history as I also feel that the Rutus is a lot more versitile and without doubt deeper, but most importantly for me much much better in the iron. I have moved the middle tones up the scale to separate it more from the iron buzz and also installed a four tone mode for my sites covered in coke, so 30-40 has a separate tone but to be honest this is now becoming obsolete as now I'm starting to click with the tones. Two things that really impressed me with this machine though is the discrimination and the recovery speed, normally on most machines once you start adding a bit of discrim the depth and sensitivity suffer but the Rutus seems to carry on as normal. On Friday after work I had a few hours before dark on a site and worked in all metal to begin which was great and bagged loads of signals, but it was getting dark and I was about half a mile from the car so not wanting to be caught out at night!!!it was time to head back. I pumped the discrim to 35 and set off at a above average pace swinging the Rutus like a looney, well bugger me if that machine didn't want to go home that night. It just wouldn't let me get back to the car, every 10yards, bang a peach of a signal and most were the dainty pieces of lead which I thought you only get when you go slow and low. I had to switch off in the end as i couldn't see what I was digging, (why nighthawk? its hard enough during the day) I certainly learn't that the Rutus loves a fast swing and all I can say bring on a bigger coil as this machine will get the largest of sites done in a matter of days. This is my first weekend with the machine and I've dug well above the norm, will get back to you all on Sunday night with a tally.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Täällähän noista on juttua. Joku kehuu paremmaksi kuin Deus.

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42

On hyvä ilmoittaa, mistä lainaa tekstiä. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

NÄÄTÄ kirjoitti:Täällähän noista on juttua. Joku kehuu paremmaksi kuin Deus.

http://www.ukmdforum.co.uk/viewforum.php?f=42

On hyvä ilmoittaa, mistä lainaa tekstiä. :wink:
Minä lainasin tekstini Roger's relics sivulta, kovat on Rutus jupiter kehut sielläkin, tiedä vaikka jutuilla olisi jotain perääkin. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Rutus jupiter V3 on saatavilla ja siihen on lisätty ainakin yksi lisäominaisuus:

The new version 3 has the additional selection option of a fast (normal) recovery filter or a deep filter.

Lisäksi Rutus jupiteriin on saatavilla 11"dd kela.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin