Kazanin Jumalanäiti -ikoni

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
weasel
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:36

Kazanin Jumalanäiti -ikoni

Viesti Kirjoittaja weasel »

Pikainen reissu sukutilan pelloille jossa on paljon historiaa ja talojen paikat tiedossa tuotti pikaista tulosta. Vain noin 30min oli tällä kertaa aikaa kokeilla. Ylös nousi mm. vyönsolki,rautalevyä ihmeellistä renkulaa jne. Sitten löytyi kiinnostava esine eli tämä Kazanin Jumalanäiti ikoni:

Kuva

Hyvin säilynyt, pinnassa ei isompia vaurioita. Näitä on tehty pronssista useita, voisiko tämäkin olla? Kyseinen ikoni on käsittääkseni erittäin suosittu Venäjällä. Jos kuvasta ei näy, niin jokaisessa kulmassa on reiät eli tässä on ilmeisesti ollut kaksi sivulle aukeavaa liparetta. Toivottavasti löytyy ensi kerralla. Täytyy ajan kanssa haravoida tuo alue ennenkuin heinä on liian pitkää :) Olisko kellään enempää tietoa näistä?
ACE 150
opa
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 09:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja opa »

noi on tosiaan matka ikoneita. tulee kummallekkin puolella vielä päällekkäin sopivat läpät. sodan aikaa suomalaiset ampuneet noihin pilkkaa harrastusenaa. minulla yksi kokonainen hyvin säilynyt . voin ottaa kuvia jos halut kuva kokonaisesta...
kokonaisen arvo muistaakseni parin tonnin hujakoilla hyvin säilyneenä.
OPA
weasel
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:36

Viesti Kirjoittaja weasel »

opa kirjoitti:noi on tosiaan matka ikoneita. tulee kummallekkin puolella vielä päällekkäin sopivat läpät. sodan aikaa suomalaiset ampuneet noihin pilkkaa harrastusenaa. minulla yksi kokonainen hyvin säilynyt . voin ottaa kuvia jos halut kuva kokonaisesta...
kokonaisen arvo muistaakseni parin tonnin hujakoilla hyvin säilyneenä.
Moi,

Jos kehtaat laittaa niin ois kiva nähdä, oon googelttanu paljona asiasta.. sattuuko olemaan samanalainenkin? Ois kyllä melkonen säkä jos löytys edes yksi läppä tuohon samaiselta pellolta
ACE 150
opa
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 09:43
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja opa »

tällainen sodanaikana pelastettu minulla hyllyssä
Kuva
OPA
Vastaa Viestiin