Peltoa kyntämässä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Peltoa kyntämässä

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Tänään aloitin erään Lohjalaisen peltoalueen tutkimisen. Viljapellolla etsiessä on kyynärpää kovilla, kun heinäntynkä pistää koko ajan vastaan... Mäkäräisetkin huomasivat että nyt on lihatiski liikkeellä, ja hyökkäsivät sadoittain kimppuun :evil: Kohtuullisen tuskallinen aloitus etsinnöille :D Löysin kuitenkin muutamia kolikoita, joista vain yhdestä saa niin paljon selvää että tunnistaminen onnistuu ( muista syöpynyt pinnat pois lähes kokonaan ).

Eli kyseessä lienee foorumilta jo aiemmin tuttu ruotsalainen yhden äyrin kolikko Adolf Fredrikin ajoilta 1751-1768.

Kuva

Kuva

Mallikuva linkitetty ruotsalaiselta kolikkosivustolta jonka vahingossa löysin kyseista kolikkoa etsiessäni.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Peltoa kyntämässä Part 2

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Noniin, tulipa käytyä semmoinen kahden ja puolen tunnin reissu tutulle pellolle. Löytöjäkin tuli ihan kivasti noin lyhyeltä reissulta. Nyt löysin vielä vanhempia rahoja kuin mitä viimeksi ( woohoo ) :) Rahat ovat:

1 äyri Ulrika Eleonoran ajoilta 1718-1720

Kuva

Hieman huonossa kunnossa. Vuosilukua ei erota mutta tuosta E kirjaimesta pystyy tunnistamaan että on Ulrika Eleonoran kolikoita :)

Kuva

1/6 äyri Karl XII ajoilta 1697-1718:

Kuva

Tästä näkyy jopa vuosiluku, harvinaista :)

Kuva

Löysin myös muutaman napin jne. Kuvioitu nappi on kivan näköinen.

Kuva


Muutamia lisäkuvia löytyy täältä
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Hienot on löydöt.Mahtavia paikkoja teillä.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

teksako kirjoitti:Hienot on löydöt.Mahtavia paikkoja teillä.
Vahingossa löysin jutun joka kertoi Muijalan historiasta, ja siitä lähdin paikantamaan noita maatiloja. Sanotaan näin että erittäin hyvä tuuri kävi noitten paikkojen löytymisen kanssa. Viikon päästä vissiin meinaavat kylvää, joten äkkiä pitäis piippailla mahdollisimman paljon pellosta ( aika kiire tulee :D ). Pitänee etsiä seudulta muita paikkoja.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin