Lappi 2011

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Lappi 2011

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Tuli käytyä taas Lemmenjoella huuhtomassa ja etsintä heiluttamassa. Etsimellä löytyi kultasormus puron penkalta. Jonkin verran kultaakin tuli löydettyä ihan perinteisellä tavalla.
Ongelmaksi tuli vain se että Sovereing GT ei ole normi kelalla toimiva hippujen etsintään. Nyt vaihtoehtoina on ostaa hippuetsin tai jotenkin tehostaa nykyistä etsintä esim. uudella kelalla. Jos jollain on vinkkejä niin olisin kiitollinen.
Ai niin sain nyt vasta kuulla ettei Minelab kelat taida olla veden pitäviä, oon vasta 5 vuotta heilutellut kelaa surutta vedessä :) Ehkä kelakaan ei ole tiennyt tätä ja kestänyt.
Kuva

Kuva
-Minelab Sovereign GT-
-Teknetics T2-
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Re: Lappi 2011

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

[quote="Etsijä"]Tuli käytyä taas Lemmenjoella huuhtomassa ja etsintä heiluttamassa. Etsimellä löytyi kultasormus puron penkalta. Jonkin verran kultaakin tuli löydettyä ihan perinteisellä tavalla.
Ongelmaksi tuli vain se että Sovereing GT ei ole normi kelalla toimiva hippujen etsintään. Nyt vaihtoehtoina on ostaa hippuetsin tai jotenkin tehostaa nykyistä etsintä esim. uudella kelalla. Jos jollain on vinkkejä niin olisin kiitollinen.
Ai niin sain nyt vasta kuulla ettei Minelab kelat taida olla veden pitäviä, oon vasta 5 vuotta heilutellut kelaa surutta vedessä :) Ehkä kelakaan ei ole tiennyt tätä ja kestänyt.


Kyllä kelat on vedenpitäviä,ainakin suurin osa. Täältä voi löytyä vielä edullisesti erityisesti kullanetsintään sopiva kone.

http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=4379
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Avatar
Etsijä
Innostunut Etsijä
Viestit: 96
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 12:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Etsijä »

Joo olin jo yhteydessä myyjään ja ostaisinkin jos lompakko olisi samaa mieltä. Kullan etsinnästä saa aika ristiriitaista tietoa osa haukkuu vaikkapa Eureka Goldin ihan romuksi osa kehuu sitten on VLF ja PI ym. toiminta periaatteita? Mistä näistä tietää. Ajattelin vain että kuinka suuri merkitys kelalla on syvyyteen tai pienten kohteiden havaitsemiseen. Hitto kun joku jo viitsisi tehdä selkeän vertailutaulukon eri etsimen havainto kyvystä (pitäisiköhän foorumin porukan tehdä tälläinen kun eri laitteita kuitenkin löytyisi)
-Minelab Sovereign GT-
-Teknetics T2-
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuosta Eureka gold etsimestä en osaa sanoa mitään kun en ole kokeillut. Aika vanhaa tekniikkaahan se kyllä on mutta kai se jotenki toimii kun on velä markkinoilla.

Tuollasten pienten hippujen löytämiseen ainut varma järjestelmä on PI. VLF laitteissa ei tahdo herkkyys riittää. Mulla on 0,3 g hippu millä olen kokeillut eri laitteita. Esimerkiksi deus kyllä sen havaitsee mutta vasta melko läheltä. Tuolla Garret Infinium LS etsimellä hippu löytyy noin 10 cm:n syvyydestä mikä on jo aika hyvä tulos kun mulla on siinä 10*14 DD kela mikä ei oo hirveen herkkä noin pienelle. Infiniumiin löytyy sit monenlaisia pienempiä keloja jotka soveltuu paremmin hippujen etsintään. Esim. Australiassa käyttävät tätä paljo ja sielä on valmistajia jotka tekee sille omia kelojaanki ihan hippujen etsintään.

Tuota pienemmille hipuille ei sit ole kuin pari vaihtoehtoa. Akke65:n mainitsema ja perinteinen etsintätapa :D
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Olen menossa reilun viikon päästä kultamaille ja meinaan testata AT PRO:n kykyä kultahippujen metsästyksessä. Minä etsin vain isoja, niin jospa ne Garrettilla löytyisi :lol: :lol:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Vastaa Viestiin