Rannalle päästyäni hyökkäsin ensimmäisenä vesirajalle ja siitä suoraan eteenpäin rantaviivaa jota oli n. 500 m. Enpä ollut uskoa todeksi kun parinkaan tunnin jälkeen ei ollut kuin n. 1 euro kolikoita ja kourallinen korkkeja. Koputtelin jo Newforcea tuskastuneena ja olin varma että laite on vielä talviunilla. Testailtuani siinä sitten huolella totesin että laite pelaa niinkuin pitääkin. Edestakaisin sahattuani kylmässä tuulessa lopulta piippasi "hyvällä" ja vakaalla target IDeellä, taisi olla Newforcessa 16 tai 17. Hiekasta paljastui hopeinen hämissormus ja tämä hieman piristi jatkamaan. Loppujen lopuksi rannalta muuta ei löytynyt kuin 10 centtisiä, vanhempi vitonen ja Hondan avaimet.
Kotimatkalla lupavan oloiselta metsäaukiolta löytyi vielä 1/4 Kopeekkaa vuodelta 1840. Paikalla haravoin puhtaasti "fiilispohjalta" joten löytö oli todella yllätys. Ihan hyvä alkusysäys kesää ajatellen.



