Täältä kun bongasin tämän, ilmeisen oivallisen tavan päästä mahdollisesti käsiksi veden saartamiin aarteisiin, niin kuolannutkin tuollaisen mangeetin perään, ja perus juttua löytyykin arviointineen, eri välineistä jonkin verran, mutta:
Mites tuo käytännössä toimii, että onko se pelkästään ns. pilkki touhua, vai onnistuuko hiekka tai muta pohjalla vetämällä?
Ainakin tiedossani olevilla aarre mestoilla on vaarana, että sieltä saattaa onkeen tarttua mahdollisesti rajahteitäkin, niin siinäpä onkin sitten oma juttunsa, että mihin ja missä asennossa mahdollisesti johonkin osuu, niin olisi ehkä suotavaa kuulla kokeneilta konkareilta heidän toimintatavoistaan, kun noihin sodan-ajan Sankari Hautoihin taitaa olla tontit varattuina?
Mangeetti
- pommiryhmä
Mangeetti
Saishan poksu turpeessa olla, mutta kun luonne vetää ruosteeseen 

-
- Raavas Tonkija
pari kesää magneetilla kalastanut olen. riippuu aika paljon mestasta missä meinaa uittaa, omalla järvellä pystyy soutamaan ja vetelemään pohjaa pitkin, kun ei ole mitään risuja tai oksia pohjassa, jos taas jossain joessa koittaa niin jää aina oksiin kiinni. pilkkiminen olisi tehokkaampaa ja järjestelmällisempää kuin vetäminen mikäli yhdellä magneetilla vetelee. tosin voihan niitä laittaa putkeen kiinni vierekkäin niin aina parempi. jos oikein muistan niin tämä mun magneetti nostaa jotain 120kiloa ja vedessä taitaa siis nostaa vielä enempi.. pamahtaa kyllä ilkeän lujaa rautaan kiinni vedessäkin, kauhistuttaakin jos olisi räjähde..sama kun löisi vasaralla kylkeen..
ps, magneettini lepääkin tällähetkellä järvenpohjassa, ei pitänyt solmu jonka tein veneen perään
pitäis nyt jollain rautaketjulla kalastella se magneetti sieltä 
ps, magneettini lepääkin tällähetkellä järvenpohjassa, ei pitänyt solmu jonka tein veneen perään

Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
- pommiryhmä
Loista idis tuo putki ja sellainen metrin mittanen olis jo melkoinen harava, varsinkin kun meressä olen meinannut leluja uittaa, niin ainakin luulisi toimivan "hiekka biitsillä" , jossa sielläkin on kiviä siellä täällä, ja siksi vähän meinannut, että varmuudeksi pistäis vähintään 50m narua väliin, jos se poksu sattuu syöttiin, ja jos...Grave Digger kirjoitti:pari kesää magneetilla kalastanut olen. riippuu aika paljon mestasta missä meinaa uittaa, omalla järvellä pystyy soutamaan ja vetelemään pohjaa pitkin, kun ei ole mitään risuja tai oksia pohjassa, jos taas jossain joessa koittaa niin jää aina oksiin kiinni. pilkkiminen olisi tehokkaampaa ja järjestelmällisempää kuin vetäminen mikäli yhdellä magneetilla vetelee. tosin voihan niitä laittaa putkeen kiinni vierekkäin niin aina parempi. jos oikein muistan niin tämä mun magneetti nostaa jotain 120kiloa ja vedessä taitaa siis nostaa vielä enempi.. pamahtaa kyllä ilkeän lujaa rautaan kiinni vedessäkin, kauhistuttaakin jos olisi räjähde..sama kun löisi vasaralla kylkeen..
ps, magneettini lepääkin tällähetkellä järvenpohjassa, ei pitänyt solmu jonka tein veneen peräänpitäis nyt jollain rautaketjulla kalastella se magneetti sieltä
Se mitä taas saariston mestoihin, niin todennäköisesti kiveä pohjassa siinämäärin, että "pilkkiminen" lienee ainoa oikea toimintatapa.
Pähkäilin poksun varalle, että jokin tuollainen systeemi voisi olla hyvä, rannalle vientiin, ettei tarvitse kyytiin nostaa, eikä pohjaapitkin raahailla

Saishan poksu turpeessa olla, mutta kun luonne vetää ruosteeseen