Läheisellä leikkikentällä sulassa sovussa kahden kruunukorkin kanssa, melkein heitin pois.
Tuleekohan nyt örkit yöllä ....
Pari vuotta sitten löysin samanlaisen mutta hiukan isomman kokoisen.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Tought it was time to post some finds in her... Been searching for 4 years now with my explorer II and started this year with more focus on the beachhunting.
Today i visited an old beach her in Norway at a town called Moss.
Not far from were Gary live.
One gold ring 14ct, 3 silver rings and a lot of new coins was not bad.
joppe kirjoitti:Taitaa olla noilla sormuksilla esikuvansa tavat, kun noin tuppaavat häviämään omistajiltaan
Hopeisen sormuksen sisälle on taidettu kirjoittaa omistajan nimi mordoriksi tai haltijakielellä.
Ookkos tosissas vai lasketko leikkiä? Pitäiskö mun pistää parhaan taidon mukaan koukerot tänne niin joku vois tulkita ne. Mulla ei noista "taru sormuksen herrasta" -kirjan kielistä ole hajuakaan. Hiton hyviä filmejä kyllä.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
RJR kirjoitti:
Ookkos tosissas vai lasketko leikkiä? Pitäiskö mun pistää parhaan taidon mukaan koukerot tänne niin joku vois tulkita ne. Mulla ei noista "taru sormuksen herrasta" -kirjan kielistä ole hajuakaan. Hiton hyviä filmejä kyllä.
Minun tietääkseni Tolkien kehitti haltiakielen (joka perustuu jollakin etäisellä tavalla suomen kieleen) kirjaimineen.
p.s. vilkaisin aiheesta kuukkelilla ja sain mm. seuraavat linkit
Joku asiaan perehtynyt saanee seuraavista kuvista selväkielistä tekstiä . En tiedä mitenpäin tekstiä luetaan mutta aloitin siitä päästä joka mielestäni näytti isolta kirjaimelta. voi siis olla että teksti täytyy pahimmassa tapauksessa kääntää ylösalaisin. Mutta ohessa neljä kuvaa sisäpuolen tekstistä. Hienoa tietysti olisi jos kyseessä olisi nimi (ja osoite) niin että voisi palauttaa sormuksen Sormuksen Herralle tai Herrattarelle.
Enpä tiedä kun en jaksanut alkaa sen tarkemmin katsomaan vielä, mutta mielestäni tuo on juurikin väärin päin otettu nuo kuvat. Tuossa leiman vieressä isolta kirjaimelta näyttävä merkki on l, mutta se on ylösalaisin :) Se alkuperäinen tekstihän kyllä päärryy l:ään, mutta tuossa ei ole u:ta, ainakaan samanlailla merkittynä kuin mitä pitäisi.