Kyllä se piippailukärpänen taas pääsi puraisemaan...

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
raptor136
Metallinetsijä

Kyllä se piippailukärpänen taas pääsi puraisemaan...

Viesti Kirjoittaja raptor136 »

...koska tänään piti ajaa kotiin Varustelekan kautta ja hakea vähän täydennystä varustukseen :D

Kuva

Vielä tarvis pienehkön metallisen istutuslapion ja kuvastahan toki puuttuu myös se kovasti odotettu Pro Pointer. Tulis jo! Järkkärikin lähtee tästälähin aina mukaan reissuun ja nokalla voisi olla macro. Saa sitten heti paikanpäällä asiallisen kuvan löydöistä.
Seamon
Innostunut Etsijä

Viesti Kirjoittaja Seamon »

Siinähän alkaa jo olla toimiva setti kasassa.

Voin suositella sen pienen metallisen istutuslapion sijaan fiskarssin pientä muovista istutuslapiota.

http://fin-fi.fiskars.com/Tuotteet/Maan ... apio-kapea

Etuna muovisessa lapiossa metalliseen nähden on se, että voit työntää sen pro pointerin sinne monttuun samalla kun kaivat ilman että saat pikkulapiosta signaalia.

Helpottaa ja nopeuttaa kohteen paikallistamista jos se on vielä kuopassa kun voit samalla tökkiä sitä pinpointteria siihen lapion uraan kun etsit missä se siellä on jos ei aivan keskellä....

... ja ne pienet, ärsyttävät löydöt voit "rajata" siihen lapion kärkeen. Siinä menee hermo kun etsit jotain nuppineulanpään kokoista signaalia tai sitten sitä penniä joka on niin törkyinen ettei erotu multapaakusta...

Normaalistihan nuo pikkuskeidat voi vaikka työntää takaisin kuoppaan seuraavalle piippailijalle :twisted:, mutta ne vakiopaikat on ihan hyvä puhdistaa perusteellisesti.

Tuon muovisen lapion kestävyydestä. Oma fiskarssin muovilapio (kapea) on ollut käytössä vuoden 2009 lopusta ja edelleen porskuttaa vaikka sillä on koperrettu vaikka millaista maastoa ja parhaillaan painettu omalla painolla maan sisään... Luulen, että tuo kapea versio kestää paremmin kuin hieman leveämpi malli.
- Minelab E-Trac
Pauli
Metallinetsijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pauli »

No on kyllä ihan hanurista nuo muovilapiot!

Joskus harrastusta aloitellessa tuskailin parin tuollaisen kanssa, ja kahva jäi molemmista käteen. Ovat vielä paljon paksumpia materiaalinsa takia kuin metalliset, joten siitäkin syystä uppoavat maahan todella kehnosti. Terävyydestä puhumattakaan.

Kukin kaivaa tietysti millä tykkää, vaikka paljain käsin, mutta itse kyllä vältän tuommoisia värikkäitä kindermunayllätyksiä kuin ruttoa! :D
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Jätkähän panostaa. :)

Ite oon käyttäny vuodesta 2008 Fiskarsin leveämpää istutuslapiota. On kokenut kovia, mutta edelleen aivan kunnossa. Voin suositella.
Nyt hommasin ton Lesche diggerin, niin ton Fiskarsin käyttö taitaa jäädä. Pinpointterin tarttis vielä Leschen kaveriksi...

Toi UCP kuvioitu pussukka näyttää hyvältä!
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Joness
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja Joness »

Itsekkin aikoinaan tilasin Varustelekasta samanlaisen lapion ja tyytyväinen olen ollut. SA-kaasunaamarilaukku ollu myös mukana, jonka ostin joltain rompetorilta.
Homma nyt karkasi siihen pisteesen että piti vielä Garrettin pinpointteri laittaa tilauksen tänään. :lol:
raptor136
Metallinetsijä

Mulla itseasiassa on fisun leveämpi malli ja sehän varmasti toimii ton kenttälapion parina ihan mainiosti mutta ajattelin ostaa metallisen jolla pärjää tarpeen tullen myös yksinään. Suomen armeijan nasselaukun olisin halunnut mutta niitä ei enää mistään tahdo saada. Tolla "tarvike"mallin bägillä pärjää varmasti ihan hyvin ja niinku mursu mainitsi, se näyttää hyvältä ;)
Ja itse taisin mainita mursulle sunnuntaina, että helposti innostun asioista ja "uusista" harrastuksista ja siitä päästäänkin sit tähän panostamiseen :)

iPod temppuilee eikä anna kirjoittaa isoja kirjaimia, ärsyttävää !!!!!
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

raptor136 kirjoitti:Ja itse taisin mainita mursulle sunnuntaina, että helposti innostun asioista ja "uusista" harrastuksista ja siitä päästäänkin sit tähän panostamiseen :)
Mulla esiintyy vähän samaa. Nyt tilanne on aika hyvä, kun pystyy yhdistämään harrastukset. Kamera reppuun, pyöräillen geokätköilemään ja samalla uusien piippailupaikkojen kartoitusta. Näin ei mikään harrastuksista pääse täysin unohtumaan.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
raptor136
Metallinetsijä

Joo, toi on todella hyvä. Mäkin just laitoin fillarin kuntoon. Tuli uus keula, uutta stemmiä ja muuta mukavaa mutta edelleen se seisoo varastossa :shock: Aina keväisin iskee niin kauhee moto-kuume, että suurin osa mahdollisista vapaailloista menee mutkateitä ajellen, vaikka polkea pitäis! No, ajattelin nyt likvidoida mp:n ja sen jälkeen keskittyä taas enemmän luontoon ja kuntoa kohottaviin harrastuksiin. Ja vieläkin odotan sitä Pro Pointeria :x :x :x Jotenkin käsitin, että niitä piti olla varastossa ja toimitus yleensä 1 arkipäivän kuluessa. Sunnuntaina tilasin ja nyt on kuitenkin jo keskiviikko :lol:
Vastaa Viestiin