Onneksi olkoon
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Öhkölle kiitoksia!Leijona kirjoitti:Ukkelin oikealla puolella oleva koukero on vyöhön tuleva koriste.
Olen löytänyt samanlaisen korun, kuin kuvan vasemmassa alanurkassa oleva.
Katsele tarkkaan noita pieniä pyöreitä kuparisia levyjä, jos on vaikka kuviota, koska tuollaisia Venäläisiä kolikoita on löytynyt ainakin täältä päin. Niissä on halkaisija noin 10-12mm.
Edit: Tässä kuvia siitä löytämästäni korusta:
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=1249
Edit edit: Kuva tuosta vyöhön pujotettavasta koristehelasta:
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/P ... mIndex=176
Mitäs läksit, suuta hevosenkengälle niin kikkelis kokkelisP.Aholainen kirjoitti:No voe helevetti onko nuo neliö kuparilätkät rahoja.![]()
Tuollaset on tullut mätettyä pitkälle lepikkoon takakäteen.![]()
Olen luullut niitä kupariastian palasiksi.
Kyllä viime syksynä otsalampun valossa kun kaivelin niin silloin pimeessä niitä nakkelin metikköön.Jussi kirjoitti:Et kai ole tosissasi?P.Aholainen kirjoitti:No voe helevetti onko nuo neliö kuparilätkät rahoja.![]()
Tuokaa vaan pois alumiinit ja muut tuntemattomat. Aikaa myöten selviää niiden arvo.P.Aholainen kirjoitti:No voe helevetti onko nuo neliö kuparilätkät rahoja.![]()
Itse henk. koht. tulee kaikki muu metalli paitsi rauta kannettua pelloilta yms pois (rannoilta yleensä kaikki). Suurin syy siihen on että useimmiten tulee käytyä samoilla alueilla useaan otteeseen ni laitahaan se sapettaa kerätä sama alumiinilätkä moneen kertaanilkkap kirjoitti:Tuokaa vaan pois alumiinit ja muut tuntemattomat. Aikaa myöten selviää niiden arvo.P.Aholainen kirjoitti:No voe helevetti onko nuo neliö kuparilätkät rahoja.![]()
Kun kerran on löydetty niin ei niitä pidä sinne jättää toisten kiusaksi.
Itse tulee ja kuljetettua kaikki mukana vaan kulkeva pois.JuhaH kirjoitti:Itse henk. koht. tulee kaikki muu metalli paitsi rauta kannettua pelloilta yms pois (rannoilta yleensä kaikki). Suurin syy siihen on että useimmiten tulee käytyä samoilla alueilla useaan otteeseen ni laitahaan se sapettaa kerätä sama alumiinilätkä moneen kertaanilkkap kirjoitti:Tuokaa vaan pois alumiinit ja muut tuntemattomat. Aikaa myöten selviää niiden arvo.P.Aholainen kirjoitti:No voe helevetti onko nuo neliö kuparilätkät rahoja.![]()
Kun kerran on löydetty niin ei niitä pidä sinne jättää toisten kiusaksi.
Ei ole savipellosta. Kerran kraanan alla huuhdeltu, ja ei noin vaaleita oikeasti. Huijaa tuo kamera hiukanLeijona kirjoitti:Onpas hyvin säilynyt hihnanjakaja![]()
Onko löydöt savipellosta, kun ovat noin vaaleita?