Etsintäpaikka Jyväskylän seudulta?

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
CCCP
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Marras 2010, 01:35

Etsintäpaikka Jyväskylän seudulta?

Viesti Kirjoittaja CCCP »

Terve vaan kaikille! Elikkä olen harkinnut että aloitan metallinetsimisen tänä kesänä. Tietääkö kukaan hyvää paikkaa Jyväskylän seudulta, josta voisi piippailla vaikka vanhoja kolikoita.
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Minun kotitilan pelloilla on varmasti vielä kolikoita (lähes 200 kolikkoa jo kerätty) ja naapurin pellot lähes tutkimatta. :roll:
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Oojii
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Huhti 2011, 17:11
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Oojii »

Terve vaan minunkin puolesta!

Hommasin tuossa itselle Golden Mask 1 ja olen opiskellu sen saloja tuossa tuomijärven uimarannalla. Eipä sieltä muuta löytynyt kuin pullonkorkkeja. On tainnut joku jo käydä tyhjäämässä rannan tai sitten en oikein vielä osannut käyttää kyseis laitetta.

Landis: voisko tulla tutkimaan sun kotitilan peltoja, ei viittis ihan summmassa mennä voi olla isännät pian pahalla päällä :)
Avatar
Zalama
Metallinetsijä
Viestit: 422
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 16:32
Paikkakunta: Maailma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zalama »

Aika tyhjähän to ranta alkaa olla, mutta joka kerta olen muutaman pennin, viisipennisen ja eurokolikon sieltä löytänyt. Viime viikon lauantaina kävin aamusella siellä piipparoimassa ja ohikulkija sanoi että tuntia aikaisemmin oli kolme kaveria ollut samoissa hommissa... Olitko yksi niistä ?
Oikeassa reunassa olevan laiturin vierestä niintä pennejä löytyy kun vaan jaksaa sahata ristiin rastiin.
Xp Deus + MI-6 pinpointer + Fiskars modattu lapio
Vanhin löytö: Roman brooch n. 40-100 luvulta, Vanhin kolikko: Celtic stater ** BC
Ukkostutka Muurame
http://www.vilukissat.fi
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Zalama kirjoitti:Aika tyhjähän to ranta alkaa olla, mutta joka kerta olen muutaman pennin, viisipennisen ja eurokolikon sieltä löytänyt. Viime viikon lauantaina kävin aamusella siellä piipparoimassa ja ohikulkija sanoi että tuntia aikaisemmin oli kolme kaveria ollut samoissa hommissa... Olitko yksi niistä ?
Viime viikon perjantaina tuomiojärvellä oli töissä kolme ninjaa nimeltään Etsijä82, Oskari ja Landis, muutama lantti sieltä löytyi ja runsaasti korkkeja, aika kuolleelta rannalta vaikutti. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
Zalama
Metallinetsijä
Viestit: 422
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 16:32
Paikkakunta: Maailma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zalama »

Niin perjantaina minäkin siellä kävin, enkä lauantaina
Xp Deus + MI-6 pinpointer + Fiskars modattu lapio
Vanhin löytö: Roman brooch n. 40-100 luvulta, Vanhin kolikko: Celtic stater ** BC
Ukkostutka Muurame
http://www.vilukissat.fi
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Kyllä tänne voi tulla, kunhan ensin ilmoitat etukäteen. Laitoin YV:nä numeroni.

Onneksi kävin aikoinaan tuomiojärvellä kun vielä löytyi kiitettävästi kolikoita ja muuta sälää. :)
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Toke
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Syys 2012, 09:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Toke »

Moi,

Vasta yhden kauden olen ehtinyt käydä läpi Jyväskylän uimarantoja ja ruohokenttiä.
Nyt kun kausi alkaa, niin olisko jollakulla haluja lähteä piippailemaan?
Mulla vähän pellot ym. hakusessa. En kuitenkaan hirveän kauas menisi, mopolla on hankalaa ajaa kovin kauas. Ja ei se oikein yksikään kiinnosta piippaila.

Yv:veetä vain tulemaan!
Garrett Ace 250
+Garrett Pro-Pointer
+Omatekoinen kenttälapio
+Omatekoinen istutuslapio
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

Toke
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Syys 2012, 09:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Toke »

:D Kyllähän mopolla ihan hyvin pääsee menemään. En kuitenkaan lähde Laukaaseen asti..
Garrett Ace 250
+Garrett Pro-Pointer
+Omatekoinen kenttälapio
+Omatekoinen istutuslapio
Vastaa Viestiin