Mistä kelansuojus ACE 250?
Mistä kelansuojus ACE 250?
LintuVille myy:
Minelab X-Terra
Kelasuoja 9" sopii x-terra malleihin.
Hinta: 7,00 €
kävisiköhän tuo myös minun ACE 250:lle ja peruskelalle tai ehkä jokin muu suomessakin myynnissä olevista suojista? ACE 250:n kelansuojusta en ole löytänyt mistään suomesta..
Minelab X-Terra
kävisiköhän tuo myös minun ACE 250:lle ja peruskelalle tai ehkä jokin muu suomessakin myynnissä olevista suojista? ACE 250:n kelansuojusta en ole löytänyt mistään suomesta..
- Garrett Ace 250 -
Taitaa mennä hieman hankalaksi jo sen takia että x-terran kela on pyöreä ja ACEssa soikea. Saahan sen tietysti siihen kikkailtua paikoilleen, mutta kyseistä leikkaus-liimaus projektia ajatellen, taitaa ajaa saman asian jos leikkaat muovia vaikka ämpärin pohjasta ja liimailet sen sikaflexillä kiinni... Muuten taitaa mennä ulkomailta tilailuksi, jollei se ville niitä joskus tulevaisuudessa hyllyyn saa.
-
- Innostunut Etsijä
Kaverini teki sen suojuksen Garrettiin juuri siitä x-terran suojuksesta.
Antoi vähän sille lämpöpuhallinta ja kiinnitti sen siihen mustilla nippusiteillä.
Sen verran sitä siinä tutkin, että ei sitä tarvitsisi edes muokata lämpöpuhaltimella kun halkaisija oli jo valmiiksi sopiva, sivut olivat yli noin 2-3cm, mutta itse ehkä leikkaisin saksilla ylimääräiset vain pois niin siitä tulisi ihan hyvä suoja.
Se kelasuojus oli samanlailla leikattu muottiin kuin x-terran kelakin on.
http://www.minelab.com/consumer/xstanda ... ge20_1.jpg
Antoi vähän sille lämpöpuhallinta ja kiinnitti sen siihen mustilla nippusiteillä.
Sen verran sitä siinä tutkin, että ei sitä tarvitsisi edes muokata lämpöpuhaltimella kun halkaisija oli jo valmiiksi sopiva, sivut olivat yli noin 2-3cm, mutta itse ehkä leikkaisin saksilla ylimääräiset vain pois niin siitä tulisi ihan hyvä suoja.
Se kelasuojus oli samanlailla leikattu muottiin kuin x-terran kelakin on.
http://www.minelab.com/consumer/xstanda ... ge20_1.jpg
- kummamummu
Kelansuojus
Kaivelin ekaks keittiön laatikot, ja sopivankokoinen jo delanneen Tupperwaren kipon kansi löytyi x-terraan. Nippusiteillä siististi kiinni, ajaa asian ja tarvittaessa helppo vaihtaa. Varmaan pienten säilöntä-ämpäreiden kansista/pohjista saa myös vaikka saksimalla. (Kannattaa ehkä neuvotella emännän kans )
ML X-Terra 50
Minulla oli kokeilussa tuossa ämpärin pohjasta leikkaamani suojus, mutta alkoi tuntumaan että joko suoja tuotti huonoa onnea, tai sitten suojus kuitenkin häiritsi laitteen toimintaa. Käsittääkseni muovi on kuitenkin eristävä aine joten pitäisikö suojuksen pohja leikata aukinaiseksi? Joka tapauksessa suojus heikensi maksimisyvyyttä parilla sentillä
Pitää varmaan laittaa se suosiolla siihen kiinni uudestaan, jos noita "oikeita" suojia ei suomesta saa mistään tilattua, ainakin siihen asti kunnes tilaan mahd. Sniper-kelan ja suojukset samalla ulkomailta..Niin ja kiinnitys tapahtui leikkaamalla suojuksen pohjaan reikiä sivuihin ja pujottelemalla vahvaa siimaa..hyvin se kiinni pysyi ja tukevasti.
Pitää varmaan laittaa se suosiolla siihen kiinni uudestaan, jos noita "oikeita" suojia ei suomesta saa mistään tilattua, ainakin siihen asti kunnes tilaan mahd. Sniper-kelan ja suojukset samalla ulkomailta..Niin ja kiinnitys tapahtui leikkaamalla suojuksen pohjaan reikiä sivuihin ja pujottelemalla vahvaa siimaa..hyvin se kiinni pysyi ja tukevasti.
- Garrett Ace 250 -
Olisikohan niin, että raha se on joka tässäkin säännöt asettaa. Miksi laittaa paljastimen mukana kun voipi myydä erikseen . Tämä asia tuli mieleen kun katselin erään (nimeltämainitsemattoman ) liikkeen sivuja niin myydään ne kamppeet erikseen mitkä esim ulkomailta saman etsimen tilatessa saa kylkiäisinä.
Niinhän se on. Minelabeissa kuitenkin lienee kelan suojus aina kaikissa mukana!? Jenkeissä on kylkiäisten jakaminen aika suosittua joo, ainakin kellycon sivuston mukaan etsimen kaveriksi saa aika hyvin tavaraaTraveller kirjoitti:Olisikohan niin, että raha se on joka tässäkin säännöt asettaa. Miksi laittaa paljastimen mukana kun voipi myydä erikseen . Tämä asia tuli mieleen kun katselin erään (nimeltämainitsemattoman ) liikkeen sivuja niin myydään ne kamppeet erikseen mitkä esim ulkomailta saman etsimen tilatessa saa kylkiäisinä.
Kelasuojan ja kelan väliin voi helposti kulkeutua kaiken maailman moskaa, joista osa voi olla magneettista. Tämä sitten sotkee laitteen toimintaa. Omatekemät viritykset kannattaa puhdistaa ennen reissua ja tehdastekoisten kanssa tiivistää silikonilla suojuksen ja kelan välisen raon. Näin olen tehnyt omille keloilleni.
ML Musketeer, Tesoro Vaquero
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Ex: ML Sovereign Elite, Ace 250, CS 1220 XDP, CS 2MX
# Sormet savessa vuodesta 2004
Minä olen käyttänyt tätä systeemiä joihinkin muihin tarkoituksiin mutta aika hyvän kelansuojuksen saa varmasti mihin tahansa etsinpäähän pleksistä. Ostaa milin-parin paksuista pleksiä ja laatii laudasta/lastulevystä/vanerista tarkkaan etsinpään suuruisen ja muotoisen kappaleen. Tukee sen mallipalan johonkin vaikka kameranjalustaan ja laittaa päälle pleksilasin joka menee muutaman sentin yli reunojen. Sitten vaan kiertää ympäri kuumailmapuhaltimen kanssa . A vot, siinäpä tarkkaan kelaan sopiva suojus jonka voi muotoilla paikalleen asetettavaksi miten haluaa. Nippusiteillä, kumilenkeillä tai jos muotti on oikean paksuinen taivuttaa sen verran reunojen ympäri että suojuksen voi napsauttaa paikoilleen. Ja kun kerran on muotin tehnyt niin kelansuojuksia voi aina tehdä uusia tarpeen mukaan.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Re: Mistä kelansuojus ACE 250?
Jos haluaa suojuksen jostain omituisesta syystä niin pleksiä saa tai muovia mitä tahansa ja kakspuoleisella jos ei liimaaScope kirjoitti:LintuVille myy:
Minelab X-Terra
Jalkapalloon kannattaa laittaa anturi ja kikkailla sillä..heh
mitä asiassa ollaan säästämässä oikeasti?..kelan kulumistako? ei voi olla totta....sitä ei hangata maassa koskaan.
Re: Mistä kelansuojus ACE 250?
Aika fakiiri olet jos pystyt pitämään kelan aina irti maastaEki kirjoitti: mitä asiassa ollaan säästämässä oikeasti?..kelan kulumistako? ei voi olla totta....sitä ei hangata maassa koskaan.
Jaa mut tarkemmin ajatellen, kontaktimuovi voi ihan hyvin ajaa saman asian. Kun se on kulunut niin ei se niin vaikea temppu ole poistaa vanhan liiman jätteet ja liimata paikalle uusi. Ja halvempaa ei varmaan saa millään.
Minäpäs pistän semmosta tuon dd-kelan pohjaan. Se on muuten aika sitkeetä muovia enkä usko että se vaikuttaa kelan toimintaan millään lailla.
Minäpäs pistän semmosta tuon dd-kelan pohjaan. Se on muuten aika sitkeetä muovia enkä usko että se vaikuttaa kelan toimintaan millään lailla.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Aika paljon saa kela pohjasta kulua, että tulee kamat näkyviin sisältä... Tietenkin jos kelaa hakkaa kiveen, niin saattaahan se epoxi haljeta.
Kelan sivut taitaa olla kyllä kovassa kontaktissa, joten jos sen kiertäis jollain.
Itse en koe tarvitsevani kelansuojaa, mutta jos sen rikon, niin oma on tappioni.
Kelan sivut taitaa olla kyllä kovassa kontaktissa, joten jos sen kiertäis jollain.
Itse en koe tarvitsevani kelansuojaa, mutta jos sen rikon, niin oma on tappioni.