Lopultakin!

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Lopultakin!

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Löytyi ensimmäinen vanha kolikko! Eilen olin siellä sun täällä onneani kokeilemassa ja lopulta menin tässä lähettyvillä olevalle pellolle. Aikaisemmin olen siellä jo käynyt ja kaikenlaista roinaa löytänyt, niistä on tarkoitus laittaa kuva joskus. Kun saa aikaiseks...
Mutta se kolikko. Sinnikkäästi ajattelin vaikka yötä myöden etsiä,kunhan jotain löytyy. Garrett antoi kolikkosignaalin eikä ollut edes syvällä. Pullonkorkkeja pellolla, sellainen ajatus kävi mielessä. Otin lapiollisen ylös ja se tuntui nousseen heti siinä mukana. Tutkin kasaa ja meinasin revetä liitoksistani,kun huomasin,että se todellakin oli kolikko. Se oli savinen,joten en siellä pellolla tiennyt mistä kolikosta on kyse. Toiveena oli vanha, koska oli niin savinenkin.... ja olihan se, 1/2 skilling vuodelta 1800.
Eli motivaatio kasvoi! Tänään en ehtinyt samaiselle pellolle, mutta huomenna taas yritän ehtiä tutkimaan lisää. Oliskohan siellä lisää niitä?? :roll:
Kuvan laitan kolikosta jossain vaiheessa.
* Garret Ace 250 *
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Onnittelut ekasta wanhasta myntistä! :)
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Re: Lopultakin!

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Mariza kirjoitti:Löytyi ensimmäinen vanha kolikko!
Syvimmät onnitteluni :)
Oliskohan siellä lisää niitä?? :roll:
Hyvin todennäköisesti on. Ei muuta kun kaivelemaan :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Kiitos kiitos! Oli se vaan niin juhlallista pitää sitä vanhaa kolikkoa käsissään ja miettiä,että mikähän senkin tarina on. Kenen kädessä/taskussa on ollut ennen pellolle joutumista.
Tänään aion käväistä siellä uudelleen, paljon jäi peltoa vielä tutkimatta.
Viimeksi muokannut Mariza, 30 Huhti 2008, 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Garret Ace 250 *
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Onnea ekan vanhan kolikon löytämisestä! :)
Varmana niitä on lisääkin siellä. Jos peltoa on kynnetty ja kynnetään, niin kannattaa käydä tutkimassa myöhemminkin sama alue. Kyntäminen kääntää maata ja paljastaa lisää kolikoita ja esineitä.

Käyköhän samoin sullekin niinkuin kävi minullekin, että osuu pellolle levinneeseen vanhaan rahakätköön. Jolloin kolikoita löytyy metrinkin välein jopa allekin. :D Toivotaan ainakin... :wink:

Ja ei silloin ennenmuinoin sillä paikalla peltoa välttämättä ollut. Yhtä hyvin vaikka asuinpaikka. :)
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Pellolle levinnyt rahakätkö?! Sellaisenko olet löytänyt?
Käväisin samaisella pellolla maanantaina, mutta toistaiseks tuloksena oli yksi penni vuodelta 1963 ja 5 markkaa vuodelta 1983.
Niin ja joku outo pieni kapistus, laitan siitä kuvan "mikä tämä on" osioon, kun kerkiän sen kuvaamaan.
Vieläkin on sitä samaista peltoa iso alue tutkimatta, joten sinne suuntaan uudelleen velä tämän viikon aikana.
* Garret Ace 250 *
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

Mariza kirjoitti:Pellolle levinnyt rahakätkö?! Sellaisenko olet löytänyt?
Käväisin samaisella pellolla maanantaina, mutta toistaiseks tuloksena oli yksi penni vuodelta 1963 ja 5 markkaa vuodelta 1983.
Niin ja joku outo pieni kapistus, laitan siitä kuvan "mikä tämä on" osioon, kun kerkiän sen kuvaamaan.
Vieläkin on sitä samaista peltoa iso alue tutkimatta, joten sinne suuntaan uudelleen velä tämän viikon aikana.

Jep, melkoisella varmuudella eräällä pellolla on rahakätkö joskus ollut, joka on sitten pellon muokkauksen yhteydessä levinnyt. Rahoja löytyi vähän "viuhkamaisesti" useampi.
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Vastaa Viestiin