Esittäytymisareena

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Joness
Raavas Tonkija
Viestit: 623
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 20:56

Viesti Kirjoittaja Joness »

Moro! Ilmoittaudun kyllä vähän myöhässä, kun olen jo ottanut osaa keskusteluihin täällä.
Olen -74 syntyny sälli täältä Kuhmosta ja metallinpaljastimen kanssa heiluminen on jotenki kiinostanu, vaikka en ole missään päässy ees aikaisemmin kokeilee.
Sitten joskus reilu vuosi sitten päätin tilata tuollaisen ace 250 mallisen kamppeen, ja siitä se sitten lähti. Jotenkin tuntuu että tauti vaan kasvaa mitä enemmän harrastaa. Aikaisemmin syksyllä meni metsissä monta tuntia putkeen piipparoidessa että sitten oli pakko lähteä kun tuli niin pimeää ettei nähny oikein mitään. Ja lumien tuloon asti piti röntöstää. :)
Olipa joskus haulikko syksyllä mukana että samalla reissulla käyn metillä, mutta eihän sitä sitten kerinny :lol:
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Joness kirjoitti:Moro! Ilmoittaudun kyllä vähän myöhässä, kun olen jo ottanut osaa keskusteluihin täällä.
Olen -74 syntyny sälli täältä Kuhmosta ja metallinpaljastimen kanssa heiluminen on jotenki kiinostanu, vaikka en ole missään päässy ees aikaisemmin kokeilee.
Sitten joskus reilu vuosi sitten päätin tilata tuollaisen ace 250 mallisen kamppeen, ja siitä se sitten lähti. Jotenkin tuntuu että tauti vaan kasvaa mitä enemmän harrastaa. Aikaisemmin syksyllä meni metsissä monta tuntia putkeen piipparoidessa että sitten oli pakko lähteä kun tuli niin pimeää ettei nähny oikein mitään. Ja lumien tuloon asti piti röntöstää. :)
Olipa joskus haulikko syksyllä mukana että samalla reissulla käyn metillä, mutta eihän sitä sitten kerinny :lol:
Tervetuloa mun puolesta. Tiedän miltä nuo kuvailemasi oireet ja etukäteisfiilikset tuntuu, vaikka ei olisi vielä piipparia edes kokeillut. Mulla on ihan sama historia. Taitaa olla ominaista meille -70 luvun lapsille ;)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tervetuloa minunki puolesta Joness. Väh sama tausta tuon metsästyksen osalta mullaki. Täällä se meni vaan niin että päätin lopettaa metsästyksen/ammunnan ja keskittyä historia ja vanhojen tavaroiden harrastamiseen. Sehän sitte toi mukanaan nää metallinpaljastimet ja sopivasti kun möi entisiä harrastevälineitä niin pystyy sijoittaan uusiin :D ja hullummaks vaan menee. Tässä harrastuksessa piilee kovastikki varustelukierre varsinkin näin talvisaikaan. Pienenä varotuksen sanana :wink:
Avatar
Kaivain
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 11:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kaivain »

Tervehdys kaikille tasapuoleisesti.
Olen 30 käyvä Tamperelainen perheen isä. Olen harrastanut paikallis histoiaa jo pitkälti 10 vuotta, erityisesti vuoden 1918 tapahtumat sekä Isonvihan / pikkuvihan kahinat. Joten pohjatyötä on jo tehtynä. Piippailun aloitin 2010 lopussa.

Toivottavasti platalla nähdään.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Kaivain kirjoitti:Tervehdys kaikille tasapuoleisesti.
Olen 30 käyvä Tamperelainen perheen isä. Olen harrastanut paikallis histoiaa jo pitkälti 10 vuotta, erityisesti vuoden 1918 tapahtumat sekä Isonvihan / pikkuvihan kahinat. Joten pohjatyötä on jo tehtynä. Piippailun aloitin 2010 lopussa.

Toivottavasti platalla nähdään.
Moro vaan toiselta mansen mieheltä. Tunnetaankohan me toisemme työn puolesta eli olenko mä esitellyt sulle mun löytöjä, kun olet käynyt meillä työasioissa?

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
hammart
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 20:17
Paikkakunta: So Savo

Viesti Kirjoittaja hammart »

Hellou

Yksi romuroope ilmoittautuu tännekin. En varsinaisesti ole mikää aarteiden kaivelija (enpä) vaan yks vanhojen autojen harrastelija ja valokuvaan ruostetta, metsäautoja, koneita, traktoreita, jne. saastaa...autiotaloja, tehtaita, rappiota, bunkkerit, sotaromut jne jne..

Ajattelin lliittyä tänne foorumille, jos täältä jotain vinkkejä löytyisi metsäautojen/romujen/sotaromujen paikantamiseen yms. puuhaan...

Kaikki 80-lukua vanhemmat värkit kiinnostaa, mutta mieluummin 30-50 -luku on lähinnä sydäntä..pula-ajan keksinnöt ja korvikkeet ja sotakalusto sekä unohtamatta rautatiehen liityviä värkkejä ja rakennuksia, laivoja yms, kyl te tiedätte... :roll:

Jos jotain kuvatodisteita pitää esittää niin, tässä jotain alkajaisiksi ja tässä hieman siihen hyvää jatkoa ...

Ja en pidä yhtään ihmeenä metallinpaljastimen hankinnasta..toisaalta se on hyvä ettei sitä ole, koska tässä on harrastuksia (rojua nurkissa) muutenkin ihan tarpeeksi.. :shock:
Nasse-setä
Metallinetsijä
Viestit: 345
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 21:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Nasse-setä »

Tervehdys kaikille olen uutena täällä.
Olen 21v ja tuusulasta. Harrastukset: ampumahiihto, hiihto, nyrkkeily, kalastus ja kaikenlaisen tavaran etsintä.
Katsotaan nyt mitä tulee löydettyä.
Tapaillaan foorumilla.
Nasse-setä nyt harvinaisen selvinpäin.
Laiteet:
Garrett Sea Hunter MKII, Gm3, fiskars, Garrett Pro-Pointer ja sandscoop

Tulevat: Odotellaan sopivaa.)

Vanhin löytö:
5 penniä 1899 (Tunnistettu vuosiluku.)
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Tervetuloa foorumille!
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
popo
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 00:09

Viesti Kirjoittaja popo »

Heippa!

Täälä esittäytyy kolmellakymmenellä oleva naisimmeinen pohjois-suomesta, parin lapsen äiti joka ikänsä ollut hurahtaneena kaikkeen vanhaan, historiaan, eräjormailuun jne... Ja nyt kun sattui tämä piipittelytouhu silmään niin se oli menoa se ja just mun juttu!

Vielä ei ole omaa härveliä hankittuna, mutta kevät on tuloillaan joten tässä tutkailen minkä laitan tilaukseen. =)

Palstalla tavataan!
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tervetuloa tähän hurahtaneeseen joukkoon :D

Kevääseen on aikaa eli kannattaa ihan rauhassa kattella itelle sopiva laite ja ihan oikeesta paikasta kyselet.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Onnea Popo:lle hienon harrastuksen löytämisestä!
Mukava saada pohjoisestakin porukkaa tänne. Jos vaikka joskus saataisiin joukkopiippajaiset pystyyn tänne. :)
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Naiset ovat AINA tervetulleita.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Popo

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Tere tulemast minunkin puolesta :D Tuota porukka piippausta ollaan kevääksi (ilmeisesti) järjestämässä kenties kuopion suuntaan joten siellä on sitten oiva tilaisuus tutustua paikallisiin piipertäjiin :D
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Nasse-setä
Metallinetsijä
Viestit: 345
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 21:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Nasse-setä »

Tervetuloa minunkin puolesta.
Ei täällä naisia liikaa ole.
Nasse-setä nyt harvinaisen selvinpäin.
Laiteet:
Garrett Sea Hunter MKII, Gm3, fiskars, Garrett Pro-Pointer ja sandscoop

Tulevat: Odotellaan sopivaa.)

Vanhin löytö:
5 penniä 1899 (Tunnistettu vuosiluku.)
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1270
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Tervetuloa ja hyviä löytöjä! :D
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Tervetuloa porukkaan minunkin puolestani :D
Kevät painaa päälle, eli ei muuta kuin hommaamaan piipparia ja tekemään löytöjä :wink:

T: Leijona
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
ihis81
Kunniajäsen
Viestit: 1229
Liittynyt: 15 Helmi 2009, 18:42
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Tervetuloa minunkin puolesta.
Ja menen samantien asiaan, eli osta multa piippari pois :lol: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... php?t=3458
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
Avatar
Aaee
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Maalis 2011, 15:38
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Aaee »

Notta terve!

Kerkesin jo muutaman viestin kirjoitella ennenkuin huomasin edes esittäytyä kunnolla...

Joten: Allekirjoittanut on tuore romunmetsästäjä Vaasa-Seinäjoki-Lapua-akselilta. Sain perinnöksi kiinnostuksen kotiseutuhistoriaan sekä halpis-kiinalaisen metallinpaljastimen, jota käytin viime kesänä mettälenkillä pudonneen GPS:n etsimiseen, mistä taas jäi idea itämään ja lopulta päädyin tälle foorumille ja se oli menoa sitte.

Kotiseutuhistorian lisäksi kiinnostaa sotahistoria, retkeily, kestävyysurheilu ja kaikkiin edellämainittuihin liittyvät tietotekniset keksinnöt. Ja karttoihin olen kehittänyt varsinaisen fiksaation, niitä voisin tuijotella ja tutkiskella tuntikausia...

Elämän tarkoitus on meloa kaikki Pohjanmaan joet ja purot sekä löytää valtava muinainen kulta-aarre tai edes Suomi-KP. Aikaa 70 vuotta.
Avatar
Keseppa
Kunniajäsen
Viestit: 2951
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 12:20
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tervetuloa joukkoon. Tääne muitten hurahtaneiden sekaan mahtuu kyllä :lol:

Tavoitteita pitää olla ja nuo sun tavoitteet vaikuttaa ihan hyviltä, ehkä :twisted:

Kartat ja varsinki vanhat kartat on yks tärkeimpiä työkaluja tässä harrastuksessa. Ilman niitä oltais aika hukassa ja vaikka ois miten hyvä etsin niin mitään ei löydä jos ei kelaa heiluta oikeassa paikassa.
mattuome
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 14:49
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mattuome »

Täällä myös yksi hurahtanut!

21 vuotias nuorimies odottelee parhaillaan malttamattomana ensimmäistä piipparia saapuvaksi. Hurahti ensin kullanhuudontaan, mutta koskapa Lemmenjoella ei voi koko kesää asua, niin... Tavoitteena löytää kultaa, kultaa ja kultaa. Huuhtomalla tai piipparoimalla. Kaikki muutkin löydöt toki kelpaa :) Historia alkoi kummasti yhtäkkiä kiinnostaa :wink:

Mukava kun pohjoisessa on muitakin harrastajia! Tällä hetkellä asun Rovaniemellä, mutta käyn paljon Oulun suunnalla, joten järjestetään sinne yhteispiipparointi jossain vaiheessa...
Nasse-setä
Metallinetsijä
Viestit: 345
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 21:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Nasse-setä »

Tervetuloa joukkoon.
Kullan kanssa kannattaa varautua pettymyksiin.
Ei se helppoa piipparillakaan ole löytää kultaa ellei ole iso möhkäle.
Nasse-setä nyt harvinaisen selvinpäin.
Laiteet:
Garrett Sea Hunter MKII, Gm3, fiskars, Garrett Pro-Pointer ja sandscoop

Tulevat: Odotellaan sopivaa.)

Vanhin löytö:
5 penniä 1899 (Tunnistettu vuosiluku.)
Avatar
kylli
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 14:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja kylli »

Moro vaan kaikille täältä Hämeen härkätien varrelta tai oikeammin sen toisesta päästä. Vaikka tulikin vasta liityttyä, olen seuraillut foorumia jo jonkin aikaa. Oman laitten hankinnan myötä päätin myös liittyä foorumin käyttäjäksi ja jos yhdistys näkee joskus päivänvalon niin anon mielelläni jäsenyyttä. ;)
-Garrett Ace 250
-Black Bull DS23 XL
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10508
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Leijona »

kylli kirjoitti:Moro vaan kaikille täältä Hämeen härkätien varrelta tai oikeammin sen toisesta päästä. Vaikka tulikin vasta liityttyä, olen seuraillut foorumia jo jonkin aikaa. Oman laitten hankinnan myötä päätin myös liittyä foorumin käyttäjäksi ja jos yhdistys näkee joskus päivänvalon niin anon mielelläni jäsenyyttä. ;)
Tervetuloa mukaan porukkaan ja hienon harrastuksen pariin :P

T: Leijona
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Jep. Tervetuloa vaan joukkoon tummaan. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Tervetuloa vaan minunkinpuolesta :D
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Vastaa Viestiin