Saaren rannalta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Saaren rannalta

Viesti Kirjoittaja teksako »

Lähdin tänään veneilemään tuohon Kotkan lähellä olevaan saareen ,
kotirannasta matkaa noin 4.5 km, takaisin tullessa oli vähän keliäkin.
Tälläistä roipetta löytyi 4 tunnin kaivelulla.
Kuva

Kuva

Kuva
ilsaarin
Metallinetsijä
Viestit: 108
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 22:17

Viesti Kirjoittaja ilsaarin »

Ja minä kun meinasin kastella housuni onnesta kun löysin kaksi kolikkoa. On se niin väärin.
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Hienot löydöt! Olisi mukavaa nähdä kuvia "metsästysmaista" :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Komea tuo sotilas oiskohan tinan ja lyijyn sekotusta,onkos siinä venäläistä kirjotusta.Tuo alin kuva jotenkin vaikuttas olevan jo vanhempaa kaliperiä isosta kuvasta näyttäs vilkkuvan arvometalli,kupari ,pronssi vai kulta kyseessä
Garrett Ace 250
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Tänään kävin koluamassa samaa paikkaa kun eilen löytyihän sieltä taas jotain raha v.1763 ja toinen samaa ikäluokkaa vuosiluku ei näy.
Kullattu sormus kultaus osittain pois.Musketin kuulia kahta kokoa ja ilmeisesti niiden valamiseen materiaaliakun olivat samassa paikassa.
Pikkurahaa ja erilaista rompetta. Ilma oli hieno.
Kuvat "metsästysmaista".
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Re: Saaren rannalta

Viesti Kirjoittaja Hannu »

teksako kirjoitti:Kuva
Tämä on erittäin mielenkiintoinen. Siinähän on Anubis ja Horuksen silmä molemmin puolin! :shock:

Miten palanen egyptiläistä mytologiaa on päätynyt saareen Kotkan lähistölle? Voisikohan kyseessä olla palanen suojelevaa amulettia.. Mitä materiaalia se on? Vaikuttaako vanhalta, vai modernilta helyltä? Onko siinä ollut kultaus vai onko tuo tummentunutta kuparia, vai mitä ihmettä.. Upea löytö jo aiheensa puolesta!
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Materiaali on ilmeisesti kuparia tai messinkiä näyttäisi etta noissa silmissä on sinista väriä .On varmaan jonkun ikäinen koska toisesta reunasta vähän syöpynyt. Ei osaa sanoa mikä toi on ollut .Emäntä sanoi myös että toi on joku Egyptiläinen jutt kun siinä on toi Anubis.
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Jännä juttu. Miltä tuo näyttää toiselta puolelta? Voisikohan nuo kuvat linkittää vaikka jonnekin egyptologian harrastajien foorumille tms., jos vaikka sieltä tulisi lisävalaistusta asiaan? :)
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Miten te löydätte tuollaisia aarteita? :shock: Onkohan mun etsimistekniikassa joku vika, kun ei löydy kuin nauloja, pullonkorkkeja ja muuta roinaa.
Ilsaarin sanoi meinanneensa kastella housunsa kahdesta kolikosta... minä taatusti kastelen housuni kun eka vanha kolikko löytyy! Sen verran roinaa kaivettu ylös, että kunnon löytö säikäyttää ja sykähdyttää. Kunpa se löytö tulis jo viikonloppuna ettei tule uskonpuute... :?:
* Garret Ace 250 *
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Mariza kirjoitti:Miten te löydätte tuollaisia aarteita? :shock: Onkohan mun etsimistekniikassa joku vika, kun ei löydy kuin nauloja, pullonkorkkeja ja muuta roinaa.
Jos sattuu ranta kohdalle jossa ei ole kukaan piippaillut niin löytyy aina jotain. Kyllä ne kolikot sieltä vielä tulee, kokeilet vaan eri paikoista :)
Ilsaarin sanoi meinanneensa kastella housunsa kahdesta kolikosta... minä taatusti kastelen housuni kun eka vanha kolikko löytyy! Sen verran roinaa kaivettu ylös, että kunnon löytö säikäyttää ja sykähdyttää. Kunpa se löytö tulis jo viikonloppuna ettei tule uskonpuute... :?:
Kolikot nostaa mukavasti mielialaa ja korkitkaan ei enää haittaa siinä vaiheessa :) Ns oikeasti vanhat kolikot on vielä minullakin kaivamatta, vanhin on minulla vissiin 1921 vuoden markka.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Kyllä niitä aarteita vielä löytyy kunhan jaksat ulkoiluttaa sitä etsintäsi
Paikka tietysti ratkasee paljon mutta mielikuvitusta kannattaa käyttää
kun niitä paikkoja miettii.Tollaiset paikat jossa on pidetty jotain ulkoilma
tapahtumia eivät välttämättä ole parhaita paikkoja sieltä tosiaan löytyy
niitä pullonkorkkeja,minäkin tuossa katsastin eräänä päivänä yhden
sellaisen paikan missä kepua on vedetty monena vuotena ja paljon siellä on niin paljon korkkeja että mun ilm.kiinalainen super scan 30 piti sellasta
konserttia että mun olisi pitänyt kääntää se maa totaalisesti ympäri
en viitsinyt.Tuon saaren rannan kävin peräkkäisinä päivinä samat paikat
läpi ja suunnilleen samanlainen satsi tavaraa löytyi eli kannattaa ne paikat
käydä useampaan kertaa läpi aina sinne jotain jää, tää on mun mielipide.
Vastaa Viestiin