Uuttatietoa ja kysymyksiä ..

Oletko kadottanut kallisarvoisen korusi tai tippuiko esim. työkoneestasi vaikeasti saatava osa. Vai muistatko jo vuosia sitten kadottaneesi jonkin metalliesineen jonnekkin, mistä et koskaan enää kuvitellut sen löytyvän. Kirjoita tälle foorumille ja kysy jos joku aarremaanalla.comin jäsenistä osaisi auttaa.
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

Uuttatietoa ja kysymyksiä ..

Viesti Kirjoittaja leipuri »

Hei,

UUTTA TIETOA tapauksesani: päivitetty 17.4.2011
Sain veneen ja puukuorman myös. ja tilasin itselleni sellaisen edullisen ilmaisimenkin, jotta voin itse möyriä maassa koneeni kanssa sormusta etsimässä.
Olen menossa itse kesäkuun puolivälissä mökilleni ja aloitan kyllä etsinnät heti kun mahdollista. Mutta laitetta en osaa käyttää, joten siihen tarvitsen vinkkejä ja teitä kokeneempia etsijöitä.
Laitteeni maksoi 105 euroa joten se ei kait ole mikään huippuhyvä kone mutta finndetectorin sivuilta sen tilasin joku deep scanner tms. se oli
Miten siis aloitan laitteen käytön ja mitä laite ilmoittaa kun se havaitsee jotain ? Haittaako 40senttinen heinikko etsimistä siis sekoittaako se laitetta kuinka paljon ? Toukokuussa en pääse, joten heinä kerkeää kasvamaan pihaan. Se sormus on löydettävä.. oikeastaan ne kaikki mitkä on sinne kadonneet.
Ja jos se Joensuun kaveri lukee tätä niin jos tahdot niin anna vinkkejä miten sitä laitetta käytetään.

Aion olla mökilläni 7 päivää, joten sen sormuksen olisi hyvä löytyä heinikon ja oksien ja juurakoiden seasta. oikeastaan sulamisvedet ovat silloin jo kuivuneet.
Pahin pelkoni on harakat yms linnut jotka nokassaan vievät milloin mitäkin tavaraa...


Tarkoitus olisi löytää sormuksia useampi kappale.

Tarkoitus on löytää sormukset 1 päivän kuluessa klo 5.00-23.00 välillä

Terv. Jari
Viimeksi muokannut leipuri, 25 Touko 2011, 20:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tahtoisin sormusteni löytyvän.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Jos sormukset on hukattu Juukaan, niin tiedän muutaman herran, joilla matkaa sinne on suurinpiirtein 50 kilometriä.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

olisipa kiva jos joku ne etsisi minulle..

Viesti Kirjoittaja leipuri »

Hei,
Kyllä Juukaan hukattua omaisuutta ollaan nyt etsimässä.

Nunnanlahden Pitäjä , ja kuhnustan kylä on kyseessä.

Tarkka osoite on nyt siis kuhnusta

Ruohokorventien lähistöllä. salonkylän kautta tultaessa.
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: olisipa kiva jos joku ne etsisi minulle..

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

leipuri kirjoitti:Hei,
Kyllä Juukaan hukattua omaisuutta ollaan nyt etsimässä.

Nunnanlahden Pitäjä , ja kuhnustan kylä on kyseessä.

Tarkka osoite on nyt siis kuhnusta

Ruohokorventien lähistöllä. salonkylän kautta tultaessa.
En tiedä taas miten tuo google maps laski nuo kilometrit, mutta näyttää että sinne matkaa olisi hieman reilu 100 kilometriä.

Milloinka nämä sormukset hävisivät ja millainen etsintämaasto on?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

katosivat viikko sitten

Viesti Kirjoittaja leipuri »

katosivat viikko sitten ja maasto on erittäin tasaista mutta lunta on 90 cm joten kahluu hommiksi menee etsijällä. etsinnän pinta- ala on 220 neliömetriä.
ja 100 km on tosiaankin aika paljon.. löytyisipä etsijä lähempää ...
tai sitten kävisi edes ottamassa valokuvan vaaran päältä minulle niin saisin polusta, jonka tein niin saisin dokumenttia itselleni.
Avatar
Tasu
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 00:02
Paikkakunta: unknown

Viesti Kirjoittaja Tasu »

Itte kyllä olisin joensuussa ja piipitin vehkeet valmiina autossa...=P millos nää olis tarkotus viimestään löytää? ja monta rinkulaa kadoksissa??
Garrett Ace 250
Garrett ProPointer
ilkkap
Kunniajäsen
Viestit: 2158
Liittynyt: 16 Elo 2007, 16:35

Re: katosivat viikko sitten

Viesti Kirjoittaja ilkkap »

leipuri kirjoitti:katosivat viikko sitten ja maasto on erittäin tasaista mutta lunta on 90 cm joten kahluu hommiksi menee etsijällä. etsinnän pinta- ala on 220 neliömetriä.
ja 100 km on tosiaankin aika paljon.. löytyisipä etsijä lähempää ...
tai sitten kävisi edes ottamassa valokuvan vaaran päältä minulle niin saisin polusta, jonka tein niin saisin dokumenttia itselleni.
Voisi myös mennä merkkaamaan nyt lumella polun joillakin esineillä, jotka näkyvät lumen sulettua. Nopeuttaisi etsimistä huomattavasti.
Avatar
Hannu Hanhi
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hannu Hanhi »

Siirtäkää tämä Kadonneet löydetyt palstalle.
Ace250+isompi kela.
Minelab Musketeer Advantage 10.
Garret pinpointteri+Fiskarsin taitettava.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Miten nämä sormukset oikein katosi, ajelitko moottorikelkalla, hiihtäessä vai miten?
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

kadonnut sormus viikko sitten

Viesti Kirjoittaja leipuri »

Kuhnustaan katosi sormukseni viikko sitten käydessäni mökilläni.

Olin kävellen liikenteessä ja syvään hankeen jäi polku jota kuljin ja paljain käsin tietenkin.

polku on 100 metriä pitkä ja mutkittelee loivasti, muutama valokuva on otettu polustakin ennen kuin huomattu sormuksen häviäminen.

polun paikalla kesällä oja tai ojan penkka. kävelin polkua edestakaisin noin 10 kertaa.

Joo se polun merkkaaminen olisi loistava ehdotus.. kukapa vaan sen menisi tekemään ? tosin jos merkkaa polun niin melkein siinä samalla kyllä etsiikin sormusta.
Ekomasteri
Kunniajäsen
Viestit: 1606
Liittynyt: 10 Loka 2008, 13:29

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Polku kyllä kannattaisi merkata. Lumien sulaessa kannattaa käydä katsomassa ihan silmämääräisesti josko ne rinkulat löytyisi. Voisin itsekkin harkita paikanpäälle tulemista, mutta taitaa tulla kuopiosta liian paljon matkaa...
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

Viesti Kirjoittaja leipuri »

niin tulee liikaa matkaa.. ei siis kuopiosta...

kumpa joku merkkaisi sen polun ...
Avatar
Hannu Hanhi
Metallinetsijä
Viestit: 208
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 15:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hannu Hanhi »

leipuri kirjoitti:

UUTTA TIETOA tapauksesani: päivitetty 17.4.2011
Sain veneen ja puukuorman myös. ja tilasin itselleni sellaisen edullisen ilmaisimenkin, jotta voin itse möyriä maassa koneeni kanssa sormusta etsimässä.
Olen menossa itse kesäkuun puolivälissä mökilleni ja aloitan kyllä etsinnät heti kun mahdollista. Mutta laitetta en osaa käyttää, joten siihen tarvitsen vinkkejä ja teitä kokeneempia etsijöitä.
Laitteeni maksoi 105 euroa joten se ei kait ole mikään huippuhyvä kone mutta finndetectorin sivuilta sen tilasin joku deep scanner tms. se oli
Miten siis aloitan laitteen käytön ja mitä laite ilmoittaa kun se havaitsee jotain ? Haittaako 40senttinen heinikko etsimistä siis sekoittaako se laitetta kuinka paljon ? Toukokuussa en pääse, joten heinä kerkeää kasvamaan pihaan. Se sormus on löydettävä.. oikeastaan ne kaikki mitkä on sinne kadonneet.
Ja jos se Joensuun kaveri lukee tätä niin jos tahdot niin anna vinkkejä miten sitä laitetta käytetään.

Aion olla mökilläni 4 päivää, joten sen sormuksen olisi hyvä löytyä heinikon ja oksien ja juurakoiden seasta. oikeastaan sulamisvedet ovat silloin jo kuivuneet.
Pahin pelkoni on harakat yms linnut jotka nokassaan vievät milloin mitäkin tavaraa...


Tarkoitus olisi löytää sormuksia useampi kappale.

Tarkoitus on löytää sormukset 1 päivän kuluessa klo 5.00-23.00 välillä

Terv. Jari

Menen Joensuuhun 4 tai 5.6. ja olen siellä juhannukseen. Otan oman etsimen matkalle mukaan joten voin avustaa jos et omalla piipparilla löydä.
Ace250+isompi kela.
Minelab Musketeer Advantage 10.
Garret pinpointteri+Fiskarsin taitettava.
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Leipuri herätys :roll:
Garrett Ace 250
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

Päivitys tilanteeseeni.

Viesti Kirjoittaja leipuri »

Hei, Nyt kun lumet ovat sulaneet niin silmämääräinen katselmus on tehty.
Nyt etsin kaveria , joka tulisi jeesaamaan minua etsinnöissäni. korvausta vastaan toki. Käytössämme ovat sinun ammattitaitosi ja etsintälaitteesi ja minun valokuvani paikasta, johon uskon sormusten kadonneen.
Olen haravoinut noin 10 neliön alueen jo valmiiksi mutta ei ole vielä löytynyt.
Etsijä tulkoon lähempää kuin 100 km etäisyydeltä juuasta.
Kadonneet sormukset ovat ruohokorventien ja erolanniementien välisellä alueella. uskon että etsittävä alue on noin 220 neliötä. , koska polku jota talvella kuljin oli noin 70 cm levyinen ja 100 metriä pitkä. käytössäni on tarkka kirjallinen dokumentointi polun aukaisusta ja missä kädessä mikäkin tavara kulkiessani. Maan siirto töitä on tehty siten, että ajotien ja pihatien välinen oja on tasoitettu koneella mutta murske jätetty paikoilleen , joten se aluekin on haravoitavissa ja myllättävissä. olen itse etsimässä sormusta 14-22-6-2011, joten tähän rakoon tarvitsen sinua.
ota yhteyttä.

Jari
Tahtoisin sormusteni löytyvän.
leipuri
Viestit: 13
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 19:19
Paikkakunta: Juuka

leipurin sormus on löytynyt

Viesti Kirjoittaja leipuri »

hei kiitos kun autoitte minua. Sain kadottamani sormuksen takaisin.
Jarkko tuli ja etsi sen minulle kiitos


jari
Vastaa Viestiin