Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Leijona kirjoitti:Metallinetsintä videointia ajatellen, tarkentaako tuo kuinka nopeasti ja tarkasti esim. kaivettua kolikkoa esitellessä?
Onko tuossa lisäksi jonkinlainen laservalo kohdistusta varten?
Tarkennus: Lens Type: Fixed Focus (2ft/.6m – ∞), glass, eli tarkentaa 0.6m päähän ja loputtomiin, tuolla ei mitään lähitarkennuksia oteta.
Noissahan on se 5mp kamera, jolla voi sitten ottaa jonkinmoisia lähikuvia kohteesta, jos hätä tulee.
Ei näkynyt olevan noissa laitteissa mitään laser kohdistus mahdollisuutta, mutta ehkä kohdistuksen voisi hoitaa jollain laser pointer avaimenperällä.
Nämä Gopro mallit ovat sitten erityisesti tarkoitettu kypäräkameraksi:
Hi, just to let you know, we've got three more spots left on the 9.4-16.4 tour, and several more on the first tour (31.3-7.4.), otherwise we're pretty much full with Norwegians and Brits. Any news from Finland? I can always do a discount for groups, especially the first tour. Thanks much, Edward Marcum, Kolin
Eli kiinnostuneet lähtekää hienoille piipparointiseuduille Tsekkiin. Minulla reissu jää ihan sen takia, että olen ollut lomautuksella ja rahat ei riitä. Tuossa vielä linkki sivulle ja Youtubesta löytyy videoita aikaisemmista reissuista mm. DetectingNorway-nimimerkiltä.
Vihjeeksi jatkossa tai miksei vielä tämän keväänkin reissulle, kannattaa kerätä ensin porukka ja ilmoittautua sitten. Saa tuntuvan alennuksen reissun hintaan. Eli, ei kannata jokaisen yksikseen otella yhteyttä ja ilmoittautua. Lössissä on voimaa!
Pitänee vaikkapa ensi vuonna alkaa hyvissä ajoin keräämään porukka ja lyömään lukkoon reissu, niin saa alennukset ja kaikki halukkaat ehtii mukaan ja ehtiipä vaikka säästellä rahaa reissuun.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
NÄÄTÄ kirjoitti:Vihjeeksi jatkossa tai miksei vielä tämän keväänkin reissulle, kannattaa kerätä ensin porukka ja ilmoittautua sitten. Saa tuntuvan alennuksen reissun hintaan. Eli, ei kannata jokaisen yksikseen otella yhteyttä ja ilmoittautua. Lössissä on voimaa!
Pitänee vaikkapa ensi vuonna alkaa hyvissä ajoin keräämään porukka ja lyömään lukkoon reissu, niin saa alennukset ja kaikki halukkaat ehtii mukaan ja ehtiipä vaikka säästellä rahaa reissuun.
Eli vähän niiku tässä ketjussa on alunperin tehty..?
Mites reissun loppupuoli meni? Puoleen viikkoon saakka saatiin raporttia mutta sitten jäätiin pimentoon. Löysikö kukaan hammered kolikoita? Kyllä harmitti, kun piti jättäytyä pois tuolta matkatla Kävittekö siellä C-scopen tehtaalla?
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Joo päätettiin olla hiljaa kun se raportointi aiheutti vähän liikaa mölinää yhdellä toisella palstalla. Halukkaat saa yksityisviestillä lisää tietoa reissun vaiheista. Sen voin todeta, että älyttömän hieno ja hintansa väärti oli. Ensi vuonna mennään uudestaan.
Maverick kirjoitti:Joo päätettiin olla hiljaa kun se raportointi aiheutti vähän liikaa mölinää yhdellä toisella palstalla. Halukkaat saa yksityisviestillä lisää tietoa reissun vaiheista. Sen voin todeta, että älyttömän hieno ja hintansa väärti oli. Ensi vuonna mennään uudestaan.
Täh! mitäs mölinää tuo voisi aiheuttaa? kateutta vai? pelkäävät, että finskipoijat vie heidän aarteet vai?
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Oli ilmeisesti kyse siitä että eräs englantilainen palstojen vakiohäirikkö älähti taas kerran käyttämänne firman toimintatavoista ja siitä että ulkomaalaiset tulee ja ryövää heidän aarteensa. Niitä siellä kaihertaa ilmeisesti se että kyseisellä firmalla on "varattuna" niin paljon maita asiakkaille ettei heille riitä mukamas. Yrittäjän kannalta ajateltuna niin hänellähän on pakko olla paljo maita mitä tarjota. Tuollaiset ns. turhat väittelyt foorumeilla luo vaan väärää negaiivista kuvaa yrityksen toiminnasta ja useimmiten ilman totuuspohja.
Tämmösiä yhteentörmäyksiä sattuu aina kun yhdistetään harrastus ja liiketoiminta. Itse olen nähnyt sitä ihan suomessa metsästyksen parissa. Ihan tarpeetonta älämölöä kuitenkin mun mielestä. Tällaset yrityksen tekee hyvän työn kun järjestävät mahdollisuuksia harrastaa sellasille henkilöille jotka ei muuten pääsis hankkimaan kokemuksia. Minä ainakin mielellään maksan siitä kun joku järjestää esimerkiksi minulle mahdollisuuden etsiä englannissa. Tuskin muuten pääsisin sitä tekemään.
Hyvä kuitenkin että se meidän foorumin jäsenen aloittama keskustelu on nyt poistettu kokonaan kyseiseltä foorumilta. Jos sielä toisella foorumilla vielä keskustellaan asiasta niin ainakaan teidän reissu ei ole ruodittavana.
Mulle voisit laittaa tietoa lisää reissusta. Ihan mielenkiinnosta ja mahdollisesti pohjaks jos joskus saisin ite aikaseks reissun sinne.
Maverick kirjoitti:Joo päätettiin olla hiljaa kun se raportointi aiheutti vähän liikaa mölinää yhdellä toisella palstalla. Halukkaat saa yksityisviestillä lisää tietoa reissun vaiheista. Sen voin todeta, että älyttömän hieno ja hintansa väärti oli. Ensi vuonna mennään uudestaan.
Tämä tapaus lisää tarvetta suljettuun osioon täällä. Eikös tehtäisi sellainen.
En ole lukenut itse sitä viimeisintä ketjua koska tuolla toisella palstalla pitäisi maksaa rahaa että pääsisi edes katsomaan lähetettyjä viestejä. Omituista.
Keseppa oli viimeisimmässä kommentissaan asian ytimessä luullakseni eli juuri siitä oli kyse.
Kirjautuneena pystyi kumminkin lähettämään yksityisviestejä tuolla toisella forumilla ja laitoin tälle kimpaantuneelle kaverille faktat matkan hinnasta kun oli kuulemma huolissaan etteivät pääse enää järjestämään "ralleja" kun maanomistajat saa meidän reissuista paremmat rahat. Totuus on se että meiltä koko ryhmältä jäi kulujen jälkeen 280 puntaa jaettavaa per päivä oppaan palkkoihin. Ei siitä hirveästi enää maanomistajalle varmaan liikene...
Niinhän se on että kateus vie kalatkin vedestä ja vaikka niitä istuttaisi sinne lisää niin sekin aiheuttaa närää.... On se muuten jännä miten piipparoinnista ja (kilpa)kalastuksesta löytyy aina vaan enemmän ja enemmän yhtäläisyyksiä Kai sen takia niin moni kalastusta harrastava jääkin tähän koukkuun.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Mitä! Kateellinen, Minäkö??? No, en tipan vertaa, mutta monenlaista on tullu nähtyä tuolla kilpakalastuksen puolella. Ja ens kesänä taas katteleen hamecupin menoa
Ja piipparoinnista, onhan se kiva, että edes joku löytää jotakin vaikka itse ei mitään löytäisikään. Minua se vaan kannustaa piipparoimaan enemmän!