GM3

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
suputex
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 23:00
Paikkakunta: Ylivieska

GM3

Viesti Kirjoittaja suputex »

Postissa.... josko huomenna pääsis aloittamaan uran ja kauden :) Onko jotain vinkkejä miten kannattee alkaa harjoittelemaan.. testejä/kokeiluja... millä metalleilla ja millä säädöillä
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: GM3

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

suputex kirjoitti:Postissa.... josko huomenna pääsis aloittamaan uran ja kauden :) Onko jotain vinkkejä miten kannattee alkaa harjoittelemaan.. testejä/kokeiluja... millä metalleilla ja millä säädöillä
No voihan nyt P..., foorumi on täynnä Golden mask asiaa/testejä, herra on hyvä ja etsii vaan. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Nasse-setä
Metallinetsijä
Viestit: 345
Liittynyt: 18 Helmi 2011, 21:23
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Nasse-setä »

(Tämän voi poistaa mode kiitos.)
Edit. Antaa olla
Viimeksi muokannut Nasse-setä, 06 Huhti 2011, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nasse-setä nyt harvinaisen selvinpäin.
Laiteet:
Garrett Sea Hunter MKII, Gm3, fiskars, Garrett Pro-Pointer ja sandscoop

Tulevat: Odotellaan sopivaa.)

Vanhin löytö:
5 penniä 1899 (Tunnistettu vuosiluku.)
MK
Metallinetsijä
Viestit: 159
Liittynyt: 29 Huhti 2009, 22:45

Viesti Kirjoittaja MK »

Vaikka kysyykin tulokas asiaa mitä on puitu ennenkin, niin silti ystävällisyyttä peliin...

Minua ainakin uutena sapettaisi aivan uskomattomasti jos minulle ensimmäisenä vastattaisiin noin. Jopa niin paljon etten enää kyselisi mitään.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

MK kirjoitti:Vaikka kysyykin tulokas asiaa mitä on puitu ennenkin, niin silti ystävällisyyttä peliin...

Minua ainakin uutena sapettaisi aivan uskomattomasti jos minulle ensimmäisenä vastattaisiin noin. Jopa niin paljon etten enää kyselisi mitään.
Samaa mieltä MK:n kanssa. Jos aloittelija kysyykin asioita jotka löytyvät esim. haulla niin ystävällinen opastus haun käyttöön tuo enemmän kuin KVG tyylinen vastaus.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
NÄÄTÄ
Kunniajäsen
Viestit: 1530
Liittynyt: 26 Huhti 2010, 12:52
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja NÄÄTÄ »

Joo, taas tullaan tähän kirjoittamisen tyyliin. Eikö sitä voi vaikka jättää kommentoimatta asioita tai sitten säilyttää ystävällismielinen asenne uusia tulokkaita kohtaan, jos on pakko kommentoida. Mukava ensikosketus harrastukseen ja palstaan.
:?

Suputex:
Testaile ihan kaikenlaista ennenkuin lumet sulaa. Sormuksia, eri kolikoita, nauloja, pullonkorkkeja, kierrekorkkeja jne. Tässä lajissa tulee onnistujaksi vain kun tuntee oman laitteensa. Sinulla on tuossa uudessa laitteessasi mm. hienot VCO-äänet. Jos opit nuo äänet tunnistamaan eri kolikoilla, koruilla ja metalli"roskilla", niin olet todella pitkällä harrastuksessa. Ei muuta kuin intoa peliin. Ei tämä mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. :wink:
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
suputex
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 23:00
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja suputex »

No johan nyt sataa kommenttia! Tiedän hyvin että siellä on tietoa gm3:sta pilvin pimein... MUTTA, tieto on niin hajallaan ja rönsyilevää asiasta toiseen ettei aloittelijalla ole mahdollisuutta pysyä kärryillä! Löytyykö sivustolta sitten aloittavalle harrastajalle jotain kompaktia tietopakettia miten ja missä kannattee aloittaa. Kiitos asiallisista vastauksista eräille! :P (piipparista viis, perus toimintatavat ovat samanlaisia! LUULEN?)
Avatar
Akke65
Raavas Tonkija
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2007, 20:35
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Akke65 »

suputex kirjoitti:No johan nyt sataa kommenttia! Tiedän hyvin että siellä on tietoa gm3:sta pilvin pimein... MUTTA, tieto on niin hajallaan ja rönsyilevää asiasta toiseen ettei aloittelijalla ole mahdollisuutta pysyä kärryillä! Löytyykö sivustolta sitten aloittavalle harrastajalle jotain kompaktia tietopakettia miten ja missä kannattee aloittaa. Kiitos asiallisista vastauksista eräille! :P (piipparista viis, perus toimintatavat ovat samanlaisia! LUULEN?)
Itse aloittaisin uimarannoilta, pelloilta, vanhojen rakennuksien tai talonpaikkojen lähettyviltä. Vanhoja karttoja tutkimalla saattaa löytyä mielenkiintoisia paikkoja ihan oman kodinkin lähettyviltä.
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero


* Kaikki saa mutta komiat ensin*
mattuome
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Huhti 2011, 14:49
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mattuome »

Heippa vain!

En viitsi aloittaa uutta aihetta kun sen verran läheltä liippaa :)

Olen jo pitempään potenut piipparikuumetta ja nyt keväällä olisi hyvä aika aloittaa harrastus. Muutama asia kuitenkin askarruttaa ilmaisimen hankinnassa. Haluaisin kerralla kohtuu hyvän laitteen, ettei tarvitse heti olla vaihtamassa kun vähän kehittyy. Ja niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, niin uskon että minulla riittää kärsivällisyyttä vähän vaikeammankin laitteen opetteluun. Foorumilta lukemieni keskustelujen pohjalta olen jo melkein päätynyt GM3:een. Hinta/laatu suhde ilmeisen kohdallaan kyseisessä laitteessa. Ainoa asia mikä vielä arveluttaa, on GM3:n sopivuus rantakäyttöön. Koska minulla ei ole piipparoinnista vielä kokemusta, en tiedä mikä osa-alue siinä rupeaa eniten kiinnostamaan. Rannat, pellot vaiko metsät... Onko GM3 kaikesta huolimatta varteenotettava vaihtoehto? Hintaluokka siinä on sopiva.

Entä kuinka välttämätön pinpointer on? Ilmeisesti etenkin vanhoja esineitä etsittäessä tarpeellinen?

Hienoa kun harrastuksella on näin aktiivinen keskustelufoorumi!
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

mattuome kirjoitti:Ainoa asia mikä vielä arveluttaa, on GM3:n sopivuus rantakäyttöön. Koska minulla ei ole piipparoinnista vielä kokemusta, en tiedä mikä osa-alue siinä rupeaa eniten kiinnostamaan. Rannat, pellot vaiko metsät... Onko GM3 kaikesta huolimatta varteenotettava vaihtoehto? Hintaluokka siinä on sopiva.

Hienoa kun harrastuksella on näin aktiivinen keskustelufoorumi!
Kyllähän Gm3 olisi muuten mainio rantakone, mutta jos ne pahuksen kaljapullonkorkit saisi jotenkin suodatettua pois, niin mikäs sillä heiluessa.

Ace 350 voisi myös toimia rantakoneena DD kelansa ansiosta aika hyvin.

Kyllä pinpointer on tosi kätevä ja aikaa säästävä laitos, kun etsitään varsinkin pieniä esineitä hiekasta tai mullasta, aika yllättävän hyvin kolikotkin hukkuvat tuonne hiekkaan ja niiden löytämiseen saa tuhlattua aikaa melkoisesti.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin