Löytöjä Vantaan Kuusijärveltä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Löytöjä Vantaan Kuusijärveltä

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Käväsin viikko sitten maanantaina läheisellä järven rannalla piippailemassa.
Hellepäivinä järveä kuormitetaan todella rankasti(voisi melkein kutsua Kusijärveksi) ja parkkipaikan lisäksi läheisen tien reunalle muodustuu usein lähes kilometrin mittainen parkkijono. Joten jos siellä ihmisiä käy, niin pakkohan niiltä on jotain rantahiekkaankin hävitä.
Väärinkäsityksen takia olin saanut maanantaista vapaapäivän ja lähdinkin tänne jo heti aamupäivällä. Vähän ripotteli vettä aina välillä. Eli todella ihanteelliset rantapiippailu olosuhteet.
Rauhassa sain haravoida rantaa. Muutamat ohikulkijat hieman katsoivat ja osa avantouimareista heitti vitsiä, että löytyykö aarteita. :P


KuvaKuva
Aloitin etsinnät leikkialueelta ja siirryin sieltä kuvassa näkyville pukukopeille. Ei löytynyt kuin muutama kolikko. Leikkialueen hiekassa oli rytättyjä hernettä pienempiä alumiinifolion palasia. Aiheuttivat mokomat aika hyvää kaivamisintoa.


Kuva
Kyllä siellä jotain on!


Päätin sitten siirtyä oikealle rannalle tuolta leikkikentältä. Löydotkin parani huomattavasti.


KuvaKuva


Kuva
Kamoja pakkaamassa.. Huuhtoessani hiekkoja pois kamoista kokeilin kädellä veden lämpötilaa. Oli aivan he****in kylmää ja porukkaa kävi uimassa jatkuvana virtana. :shock:


LÖYDÖKSET:

Kuva


KuvaKuva
Lohikäärme koru. Lenkki poikki. Ei leimoja. Ehkä kromattu tai tinaa tms.?


Kuva
Lenkin sisällä leimat 925 KOV tai KOY. Eli ehtaa hopeaa pitäs olla. Acessa piippa melkein rautana :?. Timantit tuskin aitoja.


Kuva
Pääkallo korvakoru tai joku muu lävistys.. Leimassa "830 JP" eli hopeaa pitäis olla. Melkein rautana piippaa tämäkin.


Kuva
Siipiheppa. Ei leimoja. Veikkaan, että ollut vaikka repun vetoketjussa koristeena.


Kuva
Todella pieni sormus. Varmaan varvassormus. Aika kärsinyt. Ei leimoja. Ehti olla jotain 20 min elektrolyysissä, kunnes kävi oikosulku ja muuntaja ilmeisesti palo. Kuitenkin siinä ajassa muuttu vähän paremmaks.


Eli olen ihan tyytyväinen löytöihin.
Vaikka useamman tunnin rannalla vietin, niin eiköhän sieltä vielä jotain löydy ja viimestään syksyllä taas.
En usko, että olen ainut tuolla piippaillut, niin olisi ihan kiva kuulla muidenkin löydöistä. :)
Ja jos joku käy tuolla niin minun puolestani löytöjä saa laittaa tähän viestiketjuun.
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

On muuten harvinaista että tommosissa korvakoruissa on se kiinnitysprikkakin mukana. Mulla on noita kymmenkunta eikä kiinnitintä yhdessäkään.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Joo sitä kans ihmettelin. Varmaan otettu pois uimaan mennessä ja pudonnut laukusta tai jotain vastaavaa. Tai omistajalla on ollut spitaali ja korvalehti pudonnut korun kanssa ja maatunut ajan myötä. :lol:
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Viesti Kirjoittaja RJR »

Mc_Mursu kirjoitti: Tai omistajalla on ollut spitaali ja korvalehti pudonnut korun kanssa ja maatunut ajan myötä. :lol:
Sepä se varmaan on mitä on tapahtunut. :D
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Tälläisia reissukuvauksia on todella mukava lukea. Toivottavasti kaikkien raportointi-into säilyy koko "kauden" ajan yhtä hyvänä. Hopea- ym. jalometallien nimileimoista on muuten Tukesin sivuilla hakukone: http://www2.tukes.fi/nimileimarekisteri/
Avatar
teksako
Kunniajäsen
Viestit: 1985
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 17:25
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja teksako »

Hienoja löytöjä ja hienot kuvat.
Avatar
Mc_Mursu
Kunniajäsen
Viestit: 1594
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 14:45
Paikkakunta: Vantaa, Korso

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Hannu kirjoitti:Tälläisia reissukuvauksia on todella mukava lukea. Toivottavasti kaikkien raportointi-into säilyy koko "kauden" ajan yhtä hyvänä. Hopea- ym. jalometallien nimileimoista on muuten Tukesin sivuilla hakukone: http://www2.tukes.fi/nimileimarekisteri/
Enpä ole aikaisemmin tuohon sivuun törmännytkään. Vaikuttaa oikein hyödylliseltä ja jotain sieltä näytti löytyvän noilla leimoilla.
Kiitos linkistä! :)
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Vastaa Viestiin