HD videokamerat

Mistä kannattaa etsiä ja miten? Miten syvaltä kolikko loytyy? Mitä pakkaat reppuusi ja mikä on kaivamisen apuvälineesi?
ihis81
Kunniajäsen

HD videokamerat

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Tollasella sais hyviä piippailuvideoita http://www.rajalacamera.fi/PublishedSer ... =contourhd

Aika suolainen hinta, mutta sopii myös muuhun kuvaukseen kuin pelkästään piippailuun.

Tuolla on myös samanmoinen, jossa on lisäksi gps http://www.rajalacamera.fi/PublishedSer ... contourgps

Prkl, tuollahan oli jo aikaisemmin tästä mainittu :oops:
-Fiskars kenttälapio
-Nokta Makro racer Pro pack
-Nokta The Legend Pro pack
-Garret Pro pointer

Vanhin löytö: Löytyisi nyt edes jotain...

"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
ihis81
Kunniajäsen

Tuli hankittua tuollainen Sony CX116 http://www.sony.fi/product/cam-high-def ... hdr-cx116e

Tuolla ajattelin kokeilla kuvata tuon naulatestin kunhan saan sopivan kokoisia nauloja :oops:
Näkee sitten millaista kuvaa tuolla syntyy...

Tuo Sony vaikuttaa pikaisen hipelöimisen perusteella erittäin näppärältä vekottimelta.

Autoasetus on kuulemma erittäin hyvä ja käytännöllinen, jolla vielä tulee hyvää kuvaa.
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer

Ekomasteri
Kunniajäsen

Sony

Viesti Kirjoittaja Ekomasteri »

Ostin kesällä pörssistä saman koneen tosin tyyppimerkintä on 115. kuvan laatu on suorastaan mykistävä ainakin jos vertaa minun edelliseen videokameraan joka oli sekin sony (tosin nauhakone) Tällähetkellä oikeastaan hieman harmittaa kun en ostanut tuommoista kypäräkameraa. Videokameran hinnalla olisi saanut valita minkätahansa laadukkaan kypäräkameran :?
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
ihis81
Kunniajäsen

Mä mietin myös tuollaista, mutta päädyin tähän.
Koska esim juhlissa ei viitti oikeen kypärä päässä kulke kuvailemassa :lol:
-Fiskars kenttälapio
-Garret Pro pointer

tompson

Viesti Kirjoittaja tompson »

tässä muuten paras eikä pelkee vettä,suosittelen ostin ittelle joululahjaks

http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailP ... hBackLink=
Maverick
Raavas Tonkija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maverick »

Tämmöisetki. ei oo hinnalla pilattu:

http://www.lightinthebox.com/HD-720P-Se ... tely_buy_3
Vitae pars historia est.
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

ite tilasin tänään tällaisen: http://www.fujifilm.com/products/digita ... epix_xp30/

toimii jopa vedessä, ja laittaa gps-koordinaatit kuviin museoväkeä varten. toivottavasti tulee käyttöäkin :)
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

appenzell kirjoitti:ite tilasin tänään tällaisen: http://www.fujifilm.com/products/digita ... epix_xp30/

toimii jopa vedessä, ja laittaa gps-koordinaatit kuviin museoväkeä varten. toivottavasti tulee käyttöäkin :)
Hyvän kameran ostit. Mulla kans hankintalistalla joko tuo tai sit panasonic lumix TZ10 missä kans on GPS siru. Vaikea valinta kun fujissa on vedenkestävyys mutta panasonicissa vähä muita ominaisuuksia paremmin.
appenzell
Kunniajäsen

Keseppa kirjoitti:
appenzell kirjoitti:ite tilasin tänään tällaisen: http://www.fujifilm.com/products/digita ... epix_xp30/

Hyvän kameran ostit. Mulla kans hankintalistalla joko tuo tai sit panasonic lumix TZ10 missä kans on GPS siru. Vaikea valinta kun fujissa on vedenkestävyys mutta panasonicissa vähä muita ominaisuuksia paremmin.
Kamerana tuo Panasonic on varmasti parempi, mutta hinnaltaan Fujifilm on jopa sata egee halvempi (Verkkokauppa.com 189 €). Mulla on digijärkkäri sitä varten jos tarvii saada parempilaatuisia kuvia, mut sitä ei vaan aina jaksaa kantaa mukanaan. Ei hirveän käytännöllinen varsinkaan piipparoidessa :)
Keseppa
Kunniajäsen

appenzell kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:

Kamerana tuo Panasonic on varmasti parempi, mutta hinnaltaan Fujifilm on jopa sata egee halvempi (Verkkokauppa.com 189 €). Mulla on digijärkkäri sitä varten jos tarvii saada parempilaatuisia kuvia, mut sitä ei vaan aina jaksaa kantaa mukanaan. Ei hirveän käytännöllinen varsinkaan piipparoidessa :)
Mulla kans on isompi kamera parempia otoksia varten mutta sitä ei viitti kantaa mukana ravassa ryynätessä :roll: . Mikä mua eniten häiritsi fujissa oli ettei pysty säätämään aukkoa tai suljinaikaa. Siihen kun on tottunu niin tuntuu vähä avuttomalta mutta eihän tuo ole toki mitenkään suuri puute. Panasonicissa on vähä nopeampi sarjakuvaus, laajempi lähikuva ja macron saa lähempää. Ei mitenkään suuria eroja mutta vaikeuttaa hieman päätöstä kun haluais käyttää kameraa muuallaki kuin piipatessa. Vedenkestävyys ja halvempi hinta on kyllä vahvoja syitä fujin puolesta. Vaikeeks menee :evil:
appenzell
Kunniajäsen

Keseppa kirjoitti:
appenzell kirjoitti:
Keseppa kirjoitti: Hyvän kameran ostit. Mulla kans hankintalistalla joko tuo tai sit panasonic lumix TZ10 missä kans on GPS siru. Vaikea valinta kun fujissa on vedenkestävyys mutta panasonicissa vähä muita ominaisuuksia paremmin.
Mulla kans on isompi kamera parempia otoksia varten mutta sitä ei viitti kantaa mukana ravassa ryynätessä :roll: . Mikä mua eniten häiritsi fujissa oli ettei pysty säätämään aukkoa tai suljinaikaa. Siihen kun on tottunu niin tuntuu vähä avuttomalta mutta eihän tuo ole toki mitenkään suuri puute. Panasonicissa on vähä nopeampi sarjakuvaus, laajempi lähikuva ja macron saa lähempää. Ei mitenkään suuria eroja mutta vaikeuttaa hieman päätöstä kun haluais käyttää kameraa muuallaki kuin piipatessa. Vedenkestävyys ja halvempi hinta on kyllä vahvoja syitä fujin puolesta. Vaikeeks menee :evil:
Ja yleensä heti kun on ostanut, niin parempi kamera löytyy tarjouksessa puoleen hintaan..
Keseppa
Kunniajäsen

appenzell kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:
appenzell kirjoitti: Kamerana tuo Panasonic on varmasti parempi, mutta hinnaltaan Fujifilm on jopa sata egee halvempi (Verkkokauppa.com 189 €). Mulla on digijärkkäri sitä varten jos tarvii saada parempilaatuisia kuvia, mut sitä ei vaan aina jaksaa kantaa mukanaan. Ei hirveän käytännöllinen varsinkaan piipparoidessa :)

Niinpä

Ja yleensä heti kun on ostanut, niin parempi kamera löytyy tarjouksessa puoleen hintaan..

Niinpä :evil:
Rolle
Metallinetsijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Voisi olla fiksua katsella myös vanhempia malleja Panasonicin TZ-sarjasta. Hyvällä tuurilla voi saada erittäin pätevän kameran edullisesti. Itse olen ainakin tykästynyt Panasonicin nappuloihin, säätöihin yms. ja TZ-sarjan zoomiin, vaikka yhtään Panasonicia en ole koskaan omistanutkaan.
Golden Mask 3, Garrett ACE 250
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Gopro kameroita ei vissiin mainittu ketjussa. Suosittelen tutustumaan. Lähinnä kiinnitysmahdollisuudet ovat iso osa laitteen toimivuutta ja laatukin on hyvä.
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
appenzell
Kunniajäsen

kyllä olisin Contourin GPS HD kameran ostanut jos olisin tiennyt kuinka huonolaatuiset kuvat Fujilla tulee. En suosittele Fujia ainakaan ykköskameraksi kenellekään, mutta lapset tykkäävät leikkiä sillä ammeessa :)
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

McSeeker kirjoitti:Gopro kameroita ei vissiin mainittu ketjussa. Suosittelen tutustumaan. Lähinnä kiinnitysmahdollisuudet ovat iso osa laitteen toimivuutta ja laatukin on hyvä.
Minulla on tuo GoPro HD ja hyvää kuvaa tulee, kun muistaa vaan ottaa kameran mukaan :oops:
Piipparointifilmien kuvaukseen täytyy kylläkin hommata valjaat, niin saa kameran lähemmäksi kohdetta.
Tällaiset:
http://www.progear.net/gopro-rintavalja ... rness.html
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
McSeeker
Raavas Tonkija

Leijona kirjoitti:
McSeeker kirjoitti:Gopro kameroita ei vissiin mainittu ketjussa. Suosittelen tutustumaan. Lähinnä kiinnitysmahdollisuudet ovat iso osa laitteen toimivuutta ja laatukin on hyvä.
Minulla on tuo GoPro HD ja hyvää kuvaa tulee, kun muistaa vaan ottaa kameran mukaan :oops:
Piipparointifilmien kuvaukseen täytyy kylläkin hommata valjaat, niin saa kameran lähemmäksi kohdetta.
Tällaiset:
http://www.progear.net/gopro-rintavalja ... rness.html
Juuri tuollaisia ajattelin vesipiippailuun jne :)

Piippailuvideoita
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Kun muillakin on hyviä kypäräkameroita, niin tilata naksautin tämmösen kelpo kypäräkameran, niin josko noista Youtube videoista rupeaisi saamaan pikku hiljaa selvää: http://www.chasingame.com/index.php?id=183

Erilaisia kamerakiinnitys mahdollisuuksia on ainakin riittävästi ja kameralla voi ottaa myös 5mp kuvia, hämäräkuvauskin onnistuu mainiosti kiitos infrapunavalon, joten kaikenlaiset hämärähiipparoinnit onnistuvat myös. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
McSeeker
Raavas Tonkija

Jos haluaa todella edullisen kameran ( yllättävän ) hyvällä laadulla niin kannattaa tutustua 808 avaimenperäkameroihin. Ostin moisen vähän aikaa sitten ja ei uskoisi ikinä että video on tollasella otettu kun sitä katselee :D

Eli resoluutio on ihan aito 1280x720 = 720p HD videota.

Myytävänä on myös 1280x960 resoluutiolla olevia kameroita mutta olen kuullut että ne eivät ole oikeasti HD kameroita vaan skaalaavat videon SD tasoisesta HD resoluutioon = kuvanlaatu on kuraa!

Laitteen hinta toimitettuna suomeen Ebaysta on noin 29€ :)

Review 808 #11 kamerasta:

http://www.youtube.com/watch?v=uj26JjSiazQ

Piippailuvideoita
studis

Viesti Kirjoittaja studis »

McSeeker kirjoitti:Jos haluaa todella edullisen kameran ( yllättävän ) hyvällä laadulla niin kannattaa tutustua 808 avaimenperäkameroihin. Ostin moisen vähän aikaa sitten ja ei uskoisi ikinä että video on tollasella otettu kun sitä katselee :D

Eli resoluutio on ihan aito 1280x720 = 720p HD videota.

Myytävänä on myös 1280x960 resoluutiolla olevia kameroita mutta olen kuullut että ne eivät ole oikeasti HD kameroita vaan skaalaavat videon SD tasoisesta HD resoluutioon = kuvanlaatu on kuraa!

Laitteen hinta toimitettuna suomeen Ebaysta on noin 29€ :)

Review 808 #11 kamerasta:

http://www.youtube.com/watch?v=uj26JjSiazQ
Tuolta löytyy lisätietoa noista ns. 808 kameroista: http://www.chucklohr.com/808/

Tuota #3 kameraa (SD) tullut käytettyä vaikka mihin kun hinta on vain joitain euroja kotiina kannettuna.
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Tälläinen Full hd kuvaan pystyvä videokamera sattui silmään:
http://store.kodak.com/store/ekconseu/e ... .222971300
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Keseppa
Kunniajäsen

Vaikuttaa asialliselta kameralta hintaisekseen. Pitääpä selvitellä lisää et sopisko tuo mun tarkotukseen.
McSeeker
Raavas Tonkija

Keseppa kirjoitti:Vaikuttaa asialliselta kameralta hintaisekseen. Pitääpä selvitellä lisää et sopisko tuo mun tarkotukseen.
Olen katsonut aika monta videota ja arvostelua noista kameroista. Isoin miinus tuon kameran kanssa on se että akkua ei voi vaihtaa kun se loppuu. Edellisessä mallissa oli vaihdettava akku.

Piippailuvideoita
Keseppa
Kunniajäsen

McSeeker kirjoitti:
Keseppa kirjoitti:Vaikuttaa asialliselta kameralta hintaisekseen. Pitääpä selvitellä lisää et sopisko tuo mun tarkotukseen.
Olen katsonut aika monta videota ja arvostelua noista kameroista. Isoin miinus tuon kameran kanssa on se että akkua ei voi vaihtaa kun se loppuu. Edellisessä mallissa oli vaihdettava akku.
Huomasin kans tuon mutta akunkesto vaikuttais riittävältä ja tuon hintaluokan laitteessa kun akku menee huonoks niin luultavasti kamera itsessäänki on aika valmis. Ruuvaamallahan tuon saa kyllä auki ja luultavasti akku on joku vakiomalli minkä voi vaihtaa. Taitaa olla syy kiinteeseen akkuun se että akkukannen tekeminen vedenkestäväks voi olla aika epävarmaa. Esim. mun vedenkestävässä Samsung puhelimessa tuo akkukansi vaikuttais eniten epävarmuutta tuovalta osalta.
McSeeker
Raavas Tonkija

Keseppa kirjoitti:Huomasin kans tuon mutta akunkesto vaikuttais riittävältä ja tuon hintaluokan laitteessa kun akku menee huonoks niin luultavasti kamera itsessäänki on aika valmis.
Toki riippuu mitä, missä ja miten paljon kuvaa. Mulla ei tule reissusta mitään jos joudun räpläämään kameran kanssa aina kun löydän jotain jne vaan kamera on kallossa kiinni koko reissun ajan ja nauhoittaa myös koko ajan :) Toki esim 6h videomateriaalin perkaaminen on todella työlästä mutta myös hauskaa kun on sellainen fiilis päällä.

ZX5 tuottaa kyllä laadukasta videota ja makro tila sun muut on kyllä todella käteviä toimintoja. Harkitsin/harkitsen tuota kyllä ensi kesän reissuille mukaan, tuolla saisi niin kätevästi löydöistä lähikuvaa.

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin