Perus perjantai piippailua

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Perus perjantai piippailua

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Tarinaa jo viikontakaisesta piippailu tuokiosta.

Ajattelin lähteä skannailemaan erästä nurmikenttäniittyä tms. tästä lähistöltä perjantai iltapäivän ratoksi. Erään festarien aikaan siellä oli jotain ihme majotustelttoja ja pohdin, että varman tavaraakin sitten putoillut.
Paikalle saapuessani huomasin yllätyksekseni, että vieressä oli tämmönen beach volley kenttä. Valitettavasti se oli aidattu ja portti lukossa. Hiekassa oli aika paljon epämääräisiä kengänjälkiä, mutta kenttä näytti siltä, ettei siinä olla vielä tänä vuonna pelattu.
Hetken tuumimisen jälkeen näin aitauksen takana tynnyrikasan, joka oli varmaan juuri aidan ylittämistä varten siihen laitettu.
En kerta kaikkiaan voinut vastustaa kiusausta.

Nurmikenttäniitty

KuvaKuva

Beach volley tms kenttä

Kuva

Kamoja sekä tynnyrit

KuvaKuva

Noin 20 min ehdin aivan rauhassa etsiskellä, kunnes näin tuttuja pyöräilijöitä lähistöllä. Veljeni kavereineen tulivat sitten pällistelemään innoissaan.
Annoin kameran ja käskin ottaa kuvan, kun meikäläisellä on kerranki kivaa.

Minä itse ja toisessa kädessä 5 centtiä :lol:

Kuva

Lopulta halusivat tulla itsekin kentälle.
Seuraavaan pariin tuntiin ei minun tarvinnutkaan lapioon koskea, kun innokkaat apulaiset kaivoivat kohteen nopeasti ylös ja täyttivät vielä kuopatkin

Fiskarsin komposiitti lapio ja huvikseni talteenottamani GPS reitti. Sutatut jäljet eivät pidä paikkaansa. Tihein jälkikasa on se beach volley kenttä.
KuvaKuva

Vaikka vähän luvattomalta tuntuu tämä aitojen yli kiipeily, niin luulen, että kenttää ylläpitävä järjestö olisi lähinnä kiitollinen visiitistäni sillä löysin ja poistin kentältä useita nauloja sekä pullonkorkkeja ja myös peltisen ja melkoisen terävän Niskakankaan terästuote OY:n jostain laitteesta irronneen arvokilven. Käsittääkseni kentällä pelataan jossakin määrin paljas jaloin, niin väheni ainakin naulaan astumis riski. Lisäksi täytimme kaikki kuopat huolella, niin kenttä jäi parempaan kuntoon missä oli.
Poistuessani paikalta muutamat tytöt sekä koira kaivautuivat portin ali ja rellestivät koiransa kanssa aitauksessa. :/

Ja mitäkö sieltä sitten löytyi?!

Kolikoita.
Kuva
Lähikuva 5 centistä. Näyttää aivan, kuin MIGillä olis räitty nökäreitä.
Kuva

Sokka. Mahdollisesti traktorin peräkärrystä..? Niin puhtaana kuin vedellä, saippualla ja teräsharjalla sai:

KuvaKuva

Pistin vajaaksi vuorokaudeksi muhimaan elektrolyysiin 13 V @ 400 mA, jonka jälkeen hinkkasin teräsharjalla ja saippualla vielä viimeisetkin shaisset pois. Sen jälkeen rupesi tuo rengaskin liikkumaan.

KuvaKuvaKuva
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Sawo

Viesti Kirjoittaja Sawo »

Kyseessä on lukkosokka... hyvin tavallinen maatalouskoneissa.
Garrett ace 250 6,5x9 + 9x12 kelat
RJR
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja RJR »

Toihan oli hauska kuva toi gps-reitti.
Beach volley kentät on yleensä hyviä 'ottipakkoja', niinkuin yleensä kaikkien pallokenttien reunukset.

Jumal.... Mä kun katson ulos ikkunasta niin lunta tulee kun turkin hihasta.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Traveller

Viesti Kirjoittaja Traveller »

Vaikka löydöt ei päätä huimaa niin tällaisia etsintäreissu selostuksia on kiva lueskella :)
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Kiva, että tykätään lukea, vaikka löydöt aika normaaleja onkin.
Vielä on muutama piippailureissu toistaiseksi raportoimatta. Niiltä ehkä löytynyt vähän paremmin. Mm. koruja on luvassa ja laskin äsken kolikot niin kipossa on jo 126 kolikkoa ja n. 25 e.
Olisi kiva nähdä muiltakin kuvien kera tarinaa etsintäreissuilta ja niiden löydöistä. Ainakin mm. Pandalla on jokunen mielestäni tosi mielenkiintoinen reissu ollut ja hyvät kuvat!
Pyrin itsekin tekemään jatkossa kuvien kera tarinaa löydöistä ja itse etsimisestä. Mikäli vain jaksan. :wink:
Garrett Pro-Pointer
Eki

Re: Perus perjantai piippailua

Viesti Kirjoittaja Eki »

Mukavasti sait osumia, vilpitön onnittelu.
Miten GA-250 koki tuon verkkoaidan mielestäsi? retkilapiota kun ei tuntumassasi ollut?
McSeeker
Raavas Tonkija

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

5 centtiset happanee todella nopeasti. Tänään kaivoin muutaman hietsusta ja kaikki olivat aika huonossa kunnossa. Yhdessä oli lähes samanlaisia "roiskeita" kun tuossa sinun kolikossasi :)
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Sawo

Viesti Kirjoittaja Sawo »

garretin onglemat on mielestäni (1vko kokemuksella) pullon korkit ... ainakin sellaiset vanhan malliset repäistävät mallit :\
Garrett ace 250 6,5x9 + 9x12 kelat
McSeeker
Raavas Tonkija

Sawo kirjoitti:garretin onglemat on mielestäni (1vko kokemuksella) pullon korkit ... ainakin sellaiset vanhan malliset repäistävät mallit :\
Alumiinia saat kaivella kalliimmillakin etsimillä ihan tarpeeksi :)

Piippailuvideoita
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Alumiini on todella riesana toisinaan. Sitten jos sen blokkaa, niin samaan kategoriaan taitaa mennä ainakin kulta, pronssi ja ties mitä!
Eki kirjoitti:Mukavasti sait osumia, vilpitön onnittelu.
Miten GA-250 koki tuon verkkoaidan mielestäsi? retkilapiota kun ei tuntumassasi ollut?
Verkkoaitaan piti pitää n. puolen metrin hajurako. Piippaili muuten omiaan. En kokeillut laskea herkkyyttä. Olisi ehkä auttanut.

En oikein nyt ymmärtänyt, että miten tämä retkilapio liittyi tähän, mutta kyllä mulla semmonen repussa oli, mutta en jaksanut kantaa mukana, kun tällä Fiskarsillakin pärjäsi, vaikken oikeastaan lopuksi itse kaivanutkaan. :D
McSeeker kirjoitti:5 centtiset happanee todella nopeasti. Tänään kaivoin muutaman hietsusta ja kaikki olivat aika huonossa kunnossa. Yhdessä oli lähes samanlaisia "roiskeita" kun tuossa sinun kolikossasi :)
Luin jostain, että 5, 2 ja 1 centtiset ovat kuparipäällystettyä terästä. Ihmekös, jos piippaavat Acessa usein rautana tai hyvin lähellä sitä. Kaivoin äskettäin muutaman 5 centtisen jossa on ilmeisesti ruoste kuplinut kuparipinnoitteen alla. Hölmön näkösiä näppylöitä. :lol:

Tarkoitatko hietsulla Hietaniemen uimarantaa?
Olen itse haaveillut meneväni sinne joku päivä. Lienee Suomen suosituimpia hiekkarantoja. Faija vain väitti, että se olisi entisen kaatopaikan päällä ja että siellä ei saisi kaivaa?! :? Tuskin sitä kuitenkaan niin syvältä tarvisi kaivella...
Garrett Pro-Pointer
McSeeker
Raavas Tonkija

Mc_Mursu kirjoitti: Tarkoitatko hietsulla Hietaniemen uimarantaa?
Olen itse haaveillut meneväni sinne joku päivä. Lienee Suomen suosituimpia hiekkarantoja. Faija vain väitti, että se olisi entisen kaatopaikan päällä ja että siellä ei saisi kaivaa?! :? Tuskin sitä kuitenkaan niin syvältä tarvisi kaivella...
Kyllä vaan. 2 kertaa olen siellä vasta käynyt. Viime vuoden puolella kävin ekan kerran ja euroja tarttui mukaan yli kympin verran. Tänään tuli hieman alle kymppi sekä vanhempia markkoja jne. Vaikka luulisi rannan olevan jo hyvinkin koluttu, niin silti sieltä löytyi aika paljon vanhoja rahoja. Roskaa siellä on hyvinkin paljon ja rautaa koska piippailee jatkuvasti haamupiippauksia :)

Kaatopaikasta ei ole mitään mainintaa hietsu.com sivustolla. Kun olisi vedenpitävä etsin niin voisi löytyä vaikka mitä sieltä vetten alta :)

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin