Nyt oli vihdoin mahdollista käydä katsomassa sitä rantaa jonne olen koko talven himonnut. Kuten kuvista näkee niin etsintälääniä riittää kun vedenpinta on huomattavasti normaalia alempana. Tuli samalla testattua XT'n dd-kela. Koordinaatit N60 14'35,9'' E10 24'25.7''
Ohessa sitten kuvaraportti. Käytin rannalla aikaa runsaan puoli tuntia. Oli vaan kylmä ja roiski hiukan vettä tai räntää. Tässä sitä olisi tonkimista muutamalle etsijälle. Ransfjordin normaali vedenkorkeus on ensimmäisen kuvan etsimen alapuolella niinkun näkyy. DD-kelasta ei muuta kuin että sen pinpoint on tosi tarkka. Onko se parempi kuin vakiokela en osaa sanoa. Vaikka ylös tuli jonkin verran roskaakin niin olen kyllä tyytyväinen XT-70 erotteluun. Että sillee , ja huomiseksi on luvattu parempaa säätä niin että vaimo tietää mistä minut löytää. Heh. Huomakkaas 'lumiraja' taustan rinteessä. Siellä on vielä talvi
Viimeksi muokannut RJR, 12 Huhti 2008, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Hienot maisemat siellä päin! Erityisesti "lumirajan" näkeminen kuvissa oli upeaa. Olisipa meilläkin päin tuollaisia korkeuseroja.. Mitäs nuo kaksi suurempaa löytöä olivat? Ja minkälaisia syvyyksiä oli XT:n kanssa - ilmeisesti voisi olla märässä hiekassa aika syväkin?
Nää kaikki löydöt oli aika pinnassa. Käytin herkkyyttä 12 . Tuo 5 äyriä vuodelta 1940 oli kai syvimmällä , noin 10-15 senttiä. Paha sanoa kun kuoppa täyttyi vedellä ja hiekalla samantien kun sitä kaivoi. Muutama signaali oli niin syvällä ettei puutarhalapiolla löytynyt (luultavasti iso rautamötikkä tai peltilevy tms.) Noi kaks isompaa on tunnistamatta. Rengas on rengas ja toiselta sivultaan lohjennut.ehkä laakerinkehä, ' vene' on umpirautaa sekin ja ärsyttävän tutun oloinen kun vaan keksisin missä museossa olen sellaisen osan nähnyt ja missä vehkeessä. siitä on 'akseli' katkennut joku säppi se kai on.
Huomenna aion ottaa pari-kolme tuntia vapaata kotitöistä ja kyllä siellä jotain pitäisi perhana olla. Nää koeretken tulokset antaa vähän vinkkiä siihen suuntaan ettei siellä paljon piippareita ole liikuskellut. Nää löyty yhdeltä pari metriä leveältä hakulinjalta suoraan rannasta ulospäin melkein vesirajaan siis n. 150m. Enkä mä ollut kovin innokas kaivamaan. Jos syvyyspalkkeja oli 4-5 niin en viitsinyt yrittääkkään.
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.