VCO what?

C- Scope, Garrett, Minelab, Viking, Whites, Fisher, Tesoro, Bounty Hunter ja muut metallinilmaisin merkit. Kerro kokemuksista, kirjoita arvio. Oletko hankkimassa uutta laitetta. Motion vai non-motion ilmaisin? Kaikkea metallinpaljastimista.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

VCO what?

Viesti Kirjoittaja patti »

Mistä sanoista VCO tulee? Tätä mä olen miettinyt jo pitkään...

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

VCO eli jänniteohjattu oskillaattori (lyhenne sanoista Voltage controlled oscillator) on oskillaattori, jonka värähtelytaajuutta voidaan säätää jännitteen avulla. Jänniteohjattuja oskillaattoreita käytetään radiotekniikassa, vaihelukituissa silmukoissa, äänikorteissa ja syntetisaattoreissa.

Vaimoni työpaikalla käytetään sanontaa KVG (Katso kukkanen Googlesta):P
http://fi.wikipedia.org/wiki/VCO
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Panomies kirjoitti: Vaimoni työpaikalla käytetään sanontaa KVG (Katso kukkanen Googlesta):P
http://fi.wikipedia.org/wiki/VCO
Joo olenhan mä KVG mutta kun esim. tuo Wikipediasivu ei mitenkään ota kantaa siihen mitä VCO on metallinetsimissä eikä RTFM:kaan anna siihen vastausta niin ajattelin KVP ;)

HH

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

No just, aloin RTFM Teknetics G2 manuaali ja sieltähän se VCO aukikirjoitettuna putkahti heti eteen. Ja tähän mennessä en ole koskaan nähnyt sitä missään muuten kuin VCO lyhenteellä. Mr Murphy iski jälleen!

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:No just, aloin RTFM Teknetics G2 manuaali ja sieltähän se VCO aukikirjoitettuna putkahti heti eteen. Ja tähän mennessä en ole koskaan nähnyt sitä missään muuten kuin VCO lyhenteellä. Mr Murphy iski jälleen!

t. patti
Vai G2 manuaalista luit tuosta VCO jutskasta, ei kai tuo G2 vaan ruvennut himottamaan. :wink:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Vai G2 manuaalista luit tuosta VCO jutskasta, ei kai tuo G2 vaan ruvennut himottamaan. :wink:
No ei, F5 riittää mulle ID-laitteeksi. Mun F5:ssä ja tuossa G2:ssa on kuitenkin tosi paljon yhtäläisyyksiä, joten ajattelin, että G2:n manuaalista löytyisi jotain silmiäaukaisevaa F5:een. No, sieltä aukenikin tuo GM3:n VCO :D

Tosin Findmall.com:ia lukiessani silmät avautui tuon F5:n suhteen, että siinä on 1 ja 2 äänen moodissa sellaisia ominaisuuksia, joita en ole vielä edes kokeillut. Ensi kesäksi siis luvassa mielenkiintoista testailua ja uusia ominaisuuksia 8) Ja talveksi kuivatestailua... Tilasin F5:een 5" DD-kelankin, joten kaikkea kivaa tulossa 8)

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

The Tesoro Sand Shark metal detector has two distinct operating modes: VCO and Normal. When working in the VCO mode, as targets get closer to the coil, the threshold generates a louder, higher pitched tone great for pinpointing. The Normal mode works with a single tone and is used for beachcombing and other prolonged searches.

Eli eikös se ole sama kuin Pinpointer.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Avatar
JK
Kunniajäsen
Viestit: 2165
Liittynyt: 10 Elo 2008, 21:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JK »

M.m. noissa Troyn shadow laitteissahan käytetään nimenomaan nimeä "VCO pinpointing".
http://www.troycustomdetectors.com/
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Ööö, tuon kuvauksen perusteella se kyllä olisi pinpoint mutta ei se noin käyttäydy esim. gm3:ssa tai F5:n 1- tai 2-äänimoodissa. Esim. toi F5 toimii just niinkuin yllä on kuvattu eli mitä lähempänä esine on kelaa (=mitälähempänä maanpintaa se on) sitä voimakkaamman ja korkeamman äänen se antaa mutta se on vain yksittäinen piip, ei jatkuva ulina niinkuin pinpoint. Eli VCO what again? :shock:

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:Ööö, tuon kuvauksen perusteella se kyllä olisi pinpoint mutta ei se noin käyttäydy esim. gm3:ssa tai F5:n 1- tai 2-äänimoodissa. Esim. toi F5 toimii just niinkuin yllä on kuvattu eli mitä lähempänä esine on kelaa (=mitälähempänä maanpintaa se on) sitä voimakkaamman ja korkeamman äänen se antaa mutta se on vain yksittäinen piip, ei jatkuva ulina niinkuin pinpoint. Eli VCO what again? :shock:

t. patti
Jatkuva pinpoint ulina on nimeltään non-motion pinpoint mode. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

No jo on. Mitä kukakin sitten pitää pinpointtina. Yksittäinen PIIP ei mun mielestä kyllä ole mikään pinpoint kun multitone moodissa saa myös yksittäisen PIIP äänen mutta vain eri korkuisen :roll:

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:No jo on. Mitä kukakin sitten pitää pinpointtina. Yksittäinen PIIP ei mun mielestä kyllä ole mikään pinpoint kun multitone moodissa saa myös yksittäisen PIIP äänen mutta vain eri korkuisen :roll:

t. patti
Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint. :roll:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint. :roll:
Joo on se terävämpi ja selkeämpi ja kyllä sillä ainakin maskilla saa esineen paikan selville. Eiköhän tää ollu tässä :roll:

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Etsijä82
Kunniajäsen
Viestit: 6255
Liittynyt: 27 Touko 2008, 14:26
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Onhan tuo VCO pinpoint toisaalta tarkemman kuuloisempi kuin tuo tavallinen piip ääni, joten kyllähän sitä voi pitää pinpointterina vaikka se ei olekkaan samanlainen kuin tuo non-motion pinpoint. :roll:
Joo on se terävämpi ja selkeämpi ja kyllä sillä ainakin maskilla saa esineen paikan selville. Eiköhän tää ollu tässä :roll:

t. patti
Joo, nyt on taas vatvottu asiaa tarpeeksi, eli tämä oli tässä. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)


Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Avatar
patti
Kunniajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 01 Heinä 2010, 20:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja patti »

Etsijä82 kirjoitti: Joo, nyt on taas vatvottu asiaa tarpeeksi, eli tämä oli tässä. :)
Loppu ;)
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
Avatar
Panomies
Metallinetsijä
Viestit: 183
Liittynyt: 19 Syys 2009, 11:52
Paikkakunta: Hellzinked

Viesti Kirjoittaja Panomies »

patti kirjoitti:
Etsijä82 kirjoitti: Joo, nyt on taas vatvottu asiaa tarpeeksi, eli tämä oli tässä. :)
Loppu ;)
Slut.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Vastaa Viestiin