autoja maan alla.
autoja maan alla.
tietääkö joku hyvää paikkaa,mistä löytyisi vanhojen autojen osia haudattuna.lähinnä 20-40 luvun kaarojen.olisi todella mielenkiintoista etsiä.ja onko joku kaivanut kokonaista autoa esiin.olisi mielenkiintoista tietää.
ei se korkealta putoaminen,mutta se äkkipysäys.
- Öhkömönkijä
- Kunniajäsen
- Viestit: 1378
- Liittynyt: 26 Syys 2010, 19:37
- Paikkakunta: Seinäjoki sekä Teuva
Re: autoja maan alla.
Tuolla on ollut hieman aihetta sivuavaa keskustelua: http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... .php?t=969hiltsi kirjoitti:tietääkö joku hyvää paikkaa,mistä löytyisi vanhojen autojen osia haudattuna.lähinnä 20-40 luvun kaarojen.olisi todella mielenkiintoista etsiä.ja onko joku kaivanut kokonaista autoa esiin.olisi mielenkiintoista tietää.
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
__________________________
Vanhin löytö: Ketjunkantaja
The öre: IR 2ÖR vm. 1573
Parhaimpia: Kultasormus vm. 1905 11,3g (750), vm. -32 5g (969) ja -45 7g (750), Naamahopea, sekä Arabian WC pönttö.
- Lepanovski
- Metallinetsijä
- Viestit: 261
- Liittynyt: 21 Marras 2010, 14:52
- Paikkakunta: Pirkkala City
Maan alla en tiedä autoja mut maan päällä tiedän neljä autoa.
Pari Wanhaa Warree, eiku ne tais olla moskvitsej, niitä kuplavolkkarin mallisia. Tais siellä olla pari lattarautaaki.
On mulla niistä valokuviakin jossain, mut laitan vasta jos kiinnostusta jollain on ja se että löydän ne jostain levyltä.
Pari Wanhaa Warree, eiku ne tais olla moskvitsej, niitä kuplavolkkarin mallisia. Tais siellä olla pari lattarautaaki.
On mulla niistä valokuviakin jossain, mut laitan vasta jos kiinnostusta jollain on ja se että löydän ne jostain levyltä.
1957 haudattiin USA:n Tulsassa uusi Plymouth Belvedere "aikakapseliin" 50 vuodeksi. Järjestettiin myös arvonta siitä mikä olisi Tulsan väkiluku 50 vuotta myöhemmin, lähimmäksi arvannut saisi auton palkinnoksi.
http://www.youtube.com/watch?v=I2cPBl6scJk
http://www.youtube.com/watch?v=I2cPBl6scJk
- Lepanovski
- Metallinetsijä
- Viestit: 261
- Liittynyt: 21 Marras 2010, 14:52
- Paikkakunta: Pirkkala City
juu turhan kaukana on.kerran kaivoin onnen huumassa autoa jonka luulin olevan 40 luvun ford,mutta onneksi joku ajoi paikalle ja tiesi sen olevan 60 luvun popeda.(kopio fordista)auto oli kyllä säilynyt ihmeen hyvin hiekassa,mutta ei maksanut vaivaa kaivaa popedaa ylös,kun niitä löytää maanpäältäkin halvalla.mutta jos joku tietää missä on 20-40 luvun autonraatoja varmasti kaivan ylös.
ei se korkealta putoaminen,mutta se äkkipysäys.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
- Viestit: 10560
- Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Täytyy myöntää, ettei voi kieltääpatti kirjoitti:Vaikka en autoharrastaja olekaan niin tuossa luurangossa on jotakin hienoa
t. patti
Yksi automaanalla on tiedossa, mutta kun on "vain" VW Golf 70-luvulta
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
- Viestit: 3416
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09
Olen uusi täällä ja heti on pakko tarttua tähän aiheeseen, kun se on "alaani.."
Vaikken edes ole autoja kovinkaan maan alta kaivanut, mutta päältä ainakin..
pari metsäraatoa olen uuteen elämään pelastanut ja jos vain mahdollista on niin kaikki 40-lukua vanhemmat kiinnostaa eritoten, ja jos ei pelastamiselle suoda mahdollisuuksiam niin ainakin käydä tallentamassa kameralla paikan päällä luonnon takaisin perintää..
Vaikken edes ole autoja kovinkaan maan alta kaivanut, mutta päältä ainakin..
pari metsäraatoa olen uuteen elämään pelastanut ja jos vain mahdollista on niin kaikki 40-lukua vanhemmat kiinnostaa eritoten, ja jos ei pelastamiselle suoda mahdollisuuksiam niin ainakin käydä tallentamassa kameralla paikan päällä luonnon takaisin perintää..
- Lepanovski
- Metallinetsijä
- Viestit: 261
- Liittynyt: 21 Marras 2010, 14:52
- Paikkakunta: Pirkkala City
Eihän se hullu ole joka pyytää..
En usko että täällä kannattaa ruveta puhumaan noiden arvosta tai hinnoista, koska olen tuonikäisten härveleitten/projektien kanssa ollut tekemisissä jonkun verran ja tiedän missä hinnoissa tollaisissa raadoissa pyöritään..eli mahdollisena omistajana ei kannata ruveta hihkumaan rikastumisen merkeissä ihan älyttömästi..
Se on ihan kunnosta kiinni, kuvankuntoisesta saa vielä varaosaa jonkun matkaa ja tekijämies kunnostaa tuonkin tietty. Rungot on kysyttyjä tottakai, etenkin jos niistä löytyy jotai numeroakin tai papereita hyllyjen kätköistä.
Toki paperillinen yksilö on halutumpi ja rahanarvoisempi, mutta paperiton/numeroton koppa ei niinkään..riipuen ihan kunnosta..
Tosin ton ikäisissähän ei varsinaista runkonroa ole vaan ne on ollut moottorin nron mukaan. Tosin on koreissakin jotai lätkiä ollut, mut kumminkin..
Kuvan yksilö kaverin eilen varmistamana on kuulemma jo työn alla..
Työn edistyminen onkin sitten eri asia..
En usko että täällä kannattaa ruveta puhumaan noiden arvosta tai hinnoista, koska olen tuonikäisten härveleitten/projektien kanssa ollut tekemisissä jonkun verran ja tiedän missä hinnoissa tollaisissa raadoissa pyöritään..eli mahdollisena omistajana ei kannata ruveta hihkumaan rikastumisen merkeissä ihan älyttömästi..
Se on ihan kunnosta kiinni, kuvankuntoisesta saa vielä varaosaa jonkun matkaa ja tekijämies kunnostaa tuonkin tietty. Rungot on kysyttyjä tottakai, etenkin jos niistä löytyy jotai numeroakin tai papereita hyllyjen kätköistä.
Toki paperillinen yksilö on halutumpi ja rahanarvoisempi, mutta paperiton/numeroton koppa ei niinkään..riipuen ihan kunnosta..
Tosin ton ikäisissähän ei varsinaista runkonroa ole vaan ne on ollut moottorin nron mukaan. Tosin on koreissakin jotai lätkiä ollut, mut kumminkin..
Kuvan yksilö kaverin eilen varmistamana on kuulemma jo työn alla..
Työn edistyminen onkin sitten eri asia..
- Lepanovski
- Metallinetsijä
- Viestit: 261
- Liittynyt: 21 Marras 2010, 14:52
- Paikkakunta: Pirkkala City
hammart kirjoitti:Eihän se hullu ole joka pyytää..
En usko että täällä kannattaa ruveta puhumaan noiden arvosta tai hinnoista, koska olen tuonikäisten härveleitten/projektien kanssa ollut tekemisissä jonkun verran ja tiedän missä hinnoissa tollaisissa raadoissa pyöritään..eli mahdollisena omistajana ei kannata ruveta hihkumaan rikastumisen merkeissä ihan älyttömästi..
Se on ihan kunnosta kiinni, kuvankuntoisesta saa vielä varaosaa jonkun matkaa ja tekijämies kunnostaa tuonkin tietty. Rungot on kysyttyjä tottakai, etenkin jos niistä löytyy jotai numeroakin tai papereita hyllyjen kätköistä.
Toki paperillinen yksilö on halutumpi ja rahanarvoisempi, mutta paperiton/numeroton koppa ei niinkään..riipuen ihan kunnosta..
Tosin ton ikäisissähän ei varsinaista runkonroa ole vaan ne on ollut moottorin nron mukaan. Tosin on koreissakin jotai lätkiä ollut, mut kumminkin..
Kuvan yksilö kaverin eilen varmistamana on kuulemma jo työn alla..
Työn edistyminen onkin sitten eri asia..
Meinasin noita vähän vanhempia henkilöauton hylsyjä joista mm Näätä postitti kuvan. KA ja muusta raskaasta ei ole itsellä mitään rakentelukokemusta.
Vitae pars historia est.
Siis just tuo NÄÄDÄN postaama ensimmäinen kantin kuva. En siis ole 100% varma siitä että onko se työn alla. Kaverille (joka tietää 20-30-luvun kanteista aikasen paljon ja on itselleenkin haalinut niitä aikamoisen kasan työn alle ympäri Suomea) linkitin kuvan ja hän sanoi tietävänsä yksilön ja sen että se olisi pelastettu. Tiedä sitten oliko hän oikeassa, mutta en toisaalta jaksa epäillä hänen erehtyneensä.
Tosin kuvaajana NÄÄTÄ varmaan tietää asiasta sentään jotain..???
Tosin kuvaajana NÄÄTÄ varmaan tietää asiasta sentään jotain..???
Jep, ihmetyttää, jos on sama auto kuin kuvassa, mutta voihan se olla mahdollista. Tuo on aika piilossa katseilta metsän keskellä, mutta kyllä siitä on tietenkin sana kiirinyt. Olisikohan ollut toissa kesä, kun kävin nostelemassa sitä turpeesta ylös ja laittamassa puut alle. Hyvä on jos joku jaksaa tuosta värkätä. Oli se aika rapsakkaa tavaraa.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)