Garrett AT pro
Asiallisen näköinen peli ja miellyttävä väri. Ilmatestejä voisi näin ensihätään tekaista eurokolikoilla.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
On kyllä Garretti mennyt kehityksessä eteenpäin.
Ilmatestiä - Pro mode, Iron disc 0, Coins
50cent = n. 42 cm
2 eur = n. 48 cm !!!!
Erittäin lupaavia tuloksia. Pro modellahan nuo äänet heikkenevät etäisyyden kasvaessa. Laitoin tuloksen, joka oli kuitenkin selkeästi erotettavissa, eli kaivaisin, jos osuisi kohdalle.
Tuossa vielä pari kuvaa.
Ilmatestiä - Pro mode, Iron disc 0, Coins
50cent = n. 42 cm
2 eur = n. 48 cm !!!!
Erittäin lupaavia tuloksia. Pro modellahan nuo äänet heikkenevät etäisyyden kasvaessa. Laitoin tuloksen, joka oli kuitenkin selkeästi erotettavissa, eli kaivaisin, jos osuisi kohdalle.
Tuossa vielä pari kuvaa.
Golden Mask 4W Pro + Garrett ProPointer
(Entisiä vehkeitä: ACE250, Blisstool LTC48 ja 64 v1, AT Pro, XP Deus)
Mites patti on, vaihtuuko F5 AT PRoohon? No ei kai vielä. Mä luulen, että GM3 ja F5 on sen verran hyvä yhdistelmä, ettei hinnan suhteen ehkä vielä kannata päivittää ID-etsintä. Mutta tässäkin taas aika näyttää ja muiden kokemukset varsinkin, että mihin mennään.
Edit: Jaa, no kyllä NÄÄDÄN ilmatestit vaikuttaa aika hyviltä. Pitänee vielä odotella kenttätuloksia.
Edit: Jaa, no kyllä NÄÄDÄN ilmatestit vaikuttaa aika hyviltä. Pitänee vielä odotella kenttätuloksia.
Kiitti kuvista. Erittäin asialliselta vaikuttaa.
Ilmatulokset on hyvinki lupaavat. Samaa tasoa kuin deussissa vakio-ohjelmalla. Onneks sentään deussissa vaan 9 tuuman kelalla. Ens kesänä pistetään sit lukemat uusiks kun saan deussiin isomman kelan. Kesällä sit nähdään paljonko toteutuu maassa mutta onhan tuosta varaa vähä pienentyäki . 2 eurosen kaivaminen rantahiekasta puolesta metristä vaatii jo työtä .
Ominaisuus mikä mua miellyttää tuossa laitteessa eniten on vesitiiveys. Näkyy olevan hyvin toteutettu kuulokeliittimessäki. Onkohan siihen saatavana adapteria et vois käyttää omia luureja vai tuliko peräti mukaan.
Ilmatulokset on hyvinki lupaavat. Samaa tasoa kuin deussissa vakio-ohjelmalla. Onneks sentään deussissa vaan 9 tuuman kelalla. Ens kesänä pistetään sit lukemat uusiks kun saan deussiin isomman kelan. Kesällä sit nähdään paljonko toteutuu maassa mutta onhan tuosta varaa vähä pienentyäki . 2 eurosen kaivaminen rantahiekasta puolesta metristä vaatii jo työtä .
Ominaisuus mikä mua miellyttää tuossa laitteessa eniten on vesitiiveys. Näkyy olevan hyvin toteutettu kuulokeliittimessäki. Onkohan siihen saatavana adapteria et vois käyttää omia luureja vai tuliko peräti mukaan.
Ei tullut mukana kelansuojaa, eikä hoksannut tilata samaan satsiin, mutta on siis saatavilla n. 15$.
Ei ole adapteria mukana omille "plugikuulokkeille". Pitäneekö tehdä itse vai tuleeko myyntiin. En tiedä. Nyt ovat vaihtoehdot; ilman kuulokkeita, Garrett kuivan kelin tai Garrett upotettavat kuulokkeet. Näilläkin mukana tulevilla voi upottaa liittimen, eli koko yksikön, mutta kuulokkeet ei kestä vettä.
Ei ole adapteria mukana omille "plugikuulokkeille". Pitäneekö tehdä itse vai tuleeko myyntiin. En tiedä. Nyt ovat vaihtoehdot; ilman kuulokkeita, Garrett kuivan kelin tai Garrett upotettavat kuulokkeet. Näilläkin mukana tulevilla voi upottaa liittimen, eli koko yksikön, mutta kuulokkeet ei kestä vettä.
No, pohdin tässä syksyn että ostanko AT Pron vai en. Päädyin sitten GM3:een ja rakentamaan tuon BlackBullini vesitiiviiksi. Säästin siinä 500 € ja sain talveksi mielenkiintoista rakentelemista. F5 on kyllä hyvä eurokolikko- ja korukone nurmille ja rannoille.ZyrTech kirjoitti:Mites patti on, vaihtuuko F5 AT PRoohon? No ei kai vielä. Mä luulen, että GM3 ja F5 on sen verran hyvä yhdistelmä, ettei hinnan suhteen ehkä vielä kannata päivittää ID-etsintä. Mutta tässäkin taas aika näyttää ja muiden kokemukset varsinkin, että mihin mennään.
Hyvät on, ihan tajuttoman hyvät ilmatestit
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Tuo ilmatesti on siis ihan maximi, eli Herkkyys tapissa eikä erottelua lainkaan ja kuulokkeilla kuunneltu. Luonnossahan pätee eri lait riippuen mineraalisaatiosta, roskaisuudesta jne. Tosin ei ole talon sisällä olevia häiriötekijöitä.
On kuitenkin esim. ACE250:een hirveä parannus kaikin puolin.
Vielä täytyy ihmetellä rautaista (lampaan) kilikelloa. Selvä signaali n. 65-68cm. Koko n. 4x6cm.
On kuitenkin esim. ACE250:een hirveä parannus kaikin puolin.
Vielä täytyy ihmetellä rautaista (lampaan) kilikelloa. Selvä signaali n. 65-68cm. Koko n. 4x6cm.
Paljonko saat noilla kahdella kolikolla, jos pudotetaan tehoja maksimista vaikkapa 2 pykälää?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Tuossa hyvää demoa youtupeen laittanut Keith Soutern jostain syvästä etelästä.
http://www.youtube.com/user/relics1864
http://www.youtube.com/user/relics1864
Nuo oli kyllä parhaat viedot toistaseks mitä nähny AT proosta. Kiitti
Sen verran huomiota tein niistä että vaikka se on nopea palautumaan niin sanoisin että ei kuitenkaan ihan yhtä nopea kuin GM ja puhumattakaan deussista mikä tietysti on aika epäedullinen vertailukohta. Se mikä häiritsi eniten minua oli äänien epäselvyys/epäselkeys vai miten sen nyt sanois. Kun tuli tupla ääniä eri kohteista niin äänet jotenki puuroutu ja menivät päällekkäin. XP:n ääniin tottuneena ei kuulosta hyvältä. Voi tietysti olla että kuulokkeilla ja livenä ääni on parempi. Vaikka nyt vähä arvostelenki niin pitää muistaa edelleen että hintaansa nähden laite vaikuttaa todella hyvältä. Jos mulla ei olis jo Deussia niin voisin jopa harkita tuollasta mutta taidan kuitenkin kallistua toisenlaiseen vedenkestävään laitteeseen.
Sen verran huomiota tein niistä että vaikka se on nopea palautumaan niin sanoisin että ei kuitenkaan ihan yhtä nopea kuin GM ja puhumattakaan deussista mikä tietysti on aika epäedullinen vertailukohta. Se mikä häiritsi eniten minua oli äänien epäselvyys/epäselkeys vai miten sen nyt sanois. Kun tuli tupla ääniä eri kohteista niin äänet jotenki puuroutu ja menivät päällekkäin. XP:n ääniin tottuneena ei kuulosta hyvältä. Voi tietysti olla että kuulokkeilla ja livenä ääni on parempi. Vaikka nyt vähä arvostelenki niin pitää muistaa edelleen että hintaansa nähden laite vaikuttaa todella hyvältä. Jos mulla ei olis jo Deussia niin voisin jopa harkita tuollasta mutta taidan kuitenkin kallistua toisenlaiseen vedenkestävään laitteeseen.
Tarkoitatko noita ääniä missä iron audio on päällä, eli rauta mörisee matalalta ja kohde korkeammalta? En usko, että kovin paljon tulen pitämään tuota iron audiota päällä, tuntuu vain sekoittavan tosiaan. Jos on oikein raudasta puhdas paikka, voisi siitä olla hyötyäkin.
Ei viitsi tosiaan ihan Deussiin eikä E-trac:iin ruveta vertaileen. On kuitenkin puolet halvempi vehe. Itse tykkään, kun tuota äänimaailmaa on enemmän. Blisstool on yhden nuotin peli. Tässä sentään sävelkorkeuksia ja soundeja on hieman enemmän. Lisäksi tämä on selvästi kevyempi kuin Blisstool - jaksaa heilua pitempään. Jos vielä nuo syvyydet on tuota luokkaa, niin häviää Bulgaarivehe niissäkin. Saa nähdä. Blisstool on ainakin osoittanut maastossa, että syvyyttä löytyy.
Ei viitsi tosiaan ihan Deussiin eikä E-trac:iin ruveta vertaileen. On kuitenkin puolet halvempi vehe. Itse tykkään, kun tuota äänimaailmaa on enemmän. Blisstool on yhden nuotin peli. Tässä sentään sävelkorkeuksia ja soundeja on hieman enemmän. Lisäksi tämä on selvästi kevyempi kuin Blisstool - jaksaa heilua pitempään. Jos vielä nuo syvyydet on tuota luokkaa, niin häviää Bulgaarivehe niissäkin. Saa nähdä. Blisstool on ainakin osoittanut maastossa, että syvyyttä löytyy.
Niitä juuri. Itse haen aina nykyään iron audio päällä, vain säädettynä vähä hiljasemmalle kuin muut äänet. Mun mielestä saan paremman yleiskuvan siitä mitä maan alla on. Mutta etsintätapahan pitää aina mukauttaa laitteen ominaisuuksien ja olosuhteiden mukaan.
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten AT pärjää etsintäsyvyydessä verrattuna GM3:een. Itse saan kyllä GM3:lla sisällä testattuna parempia tuloksia ilmatestissä kuin videoilla nähdyt (piti ihan kokeilla tänään) mutta todellisuushan paljastuu vasta maastossa.
Blisstooliin verrattuna äänimaailma kyllä paranee huimasti. Moniäänisyys on kyllä aina parempi mutta siinäki voi mennä överiks. Itse käytän vaan kolmea ääntä nykyään neljästä mahdollisesta. On selkeämpää niin.
Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten AT pärjää etsintäsyvyydessä verrattuna GM3:een. Itse saan kyllä GM3:lla sisällä testattuna parempia tuloksia ilmatestissä kuin videoilla nähdyt (piti ihan kokeilla tänään) mutta todellisuushan paljastuu vasta maastossa.
Blisstooliin verrattuna äänimaailma kyllä paranee huimasti. Moniäänisyys on kyllä aina parempi mutta siinäki voi mennä överiks. Itse käytän vaan kolmea ääntä nykyään neljästä mahdollisesta. On selkeämpää niin.
Mitä olen noita videoita katsellut, niin vaikuttaa AT pro olevan vähintäänkin riittävän nopea huomaamaan tiheänkin raudan seasta noita hyviä kohteita, kun laitteen säätää oikealla tavalla ja oppii kuuntelemaan noita signaaleja.
Mitä nyt tulee näihin ilmatesteihin, niin saahan monella laitteella huimia etäisyyksiä ilmassa, mutta AT pro kohdalla nämä todelliset etäisyydet ovat varmasti varsin riittävät, kun lukee noita raportteja.
Kevät ei voisi kyllä tulla yhtään nopeammin, niin pääsisi kuulemaan laitteesta todellisia Suomi faktoja.
Mitä nyt tulee näihin ilmatesteihin, niin saahan monella laitteella huimia etäisyyksiä ilmassa, mutta AT pro kohdalla nämä todelliset etäisyydet ovat varmasti varsin riittävät, kun lukee noita raportteja.
Kevät ei voisi kyllä tulla yhtään nopeammin, niin pääsisi kuulemaan laitteesta todellisia Suomi faktoja.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
-
- Raavas Tonkija
näinhän se vähän on joka laitteessa, jos osaa säätää/käyttää se on hyvä laite se.moni vain tuomitsee laitteen vaikkei ole koskaan edes käyttänyt ja jne..Etsijä82 kirjoitti: kun laitteen säätää oikealla tavalla ja oppii kuuntelemaan noita signaaleja.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön,
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
kell' aarre on, se aarteen peittäköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.
Tämän allekirjotan todellakin. Olen niin monesti nähnyt ns. testejä foorumeilla ja tuubissa missä laitteita on tietämättä/osaamattomuutta tai tahallaan säädetty väärin ja saatu huonoja tuloksia. Valitettavasti olen joskus itsekkin syyllistynyt tähän. Laitteita pitää todella käyttää ja oppia sitä kautta ennenkuin alkaa enemmän testaamaan ja varsinkaan julkistamaan tuloksia.Grave Digger kirjoitti:näinhän se vähän on joka laitteessa, jos osaa säätää/käyttää se on hyvä laite se.moni vain tuomitsee laitteen vaikkei ole koskaan edes käyttänyt ja jne..Etsijä82 kirjoitti: kun laitteen säätää oikealla tavalla ja oppii kuuntelemaan noita signaaleja.
Meinaanki siis tehdä uusia testejä Deussilla, GM3:lla ja GM1:llä. Deussilla senkin vuoksi että on kunnon vertailukohtaa kun saan siihen uuden isomman kelan.
Siks odotanki rauhass että saadaa AT:sta kunnon soomalaisia tuloksia.
Tämän kokemuksen myötä jo uskon, että AT PRO:ssa riittää syvyys. Paljon enemmänkin astuu voimaan sitten ominaisuudet rautaroskaisella pellolla tai mineraalipitoisessa hiekassa/kivikossa. Joku vanha talonpaikka voi esimerkiksi olla ihan täynnä naulaa+muuta roskaa. Sieltä jos seasta löytää hyvät kamikset ja rahat niin hyvä tulee. Rannalla taas, jos pullonkorkkien ja repäisykorkkien joukosta erottaa kolikot säästää aikaa ja vaivaa. Voihan toki kaikkikin kaivaa, mutta hitaampaahan se on.
Eikä pelkkä kone autuaaksi tee. Paras prosessori on kuitenkin pään sisällä, eli "huonompikin" (ts. halvempi) kone voi toimia todella hyvin, kunhan käyttäjä on oppinut sitä kuuntelemaan.
Eikä pelkkä kone autuaaksi tee. Paras prosessori on kuitenkin pään sisällä, eli "huonompikin" (ts. halvempi) kone voi toimia todella hyvin, kunhan käyttäjä on oppinut sitä kuuntelemaan.
Tämä on ihan jees videopätkä, niin päätin pistää kaikkien nähtäväksi:
http://www.youtube.com/watch?v=7dGN7vnj ... r_embedded
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Onko etsijä82 joutunut varustelukierteeseen.Etsijä82 kirjoitti:Tämä on ihan jees videopätkä, niin päätin pistää kaikkien nähtäväksi:
Keväällä on varmaan uusi piippari tulossa.
Näinhän se menee jos jotain harrastaa,se ei saa olla laitteista kiinni.
moderaattori
En myönnä mitään, saahan sitä aina katsella ja onhan minulla ihan hyvät laitteet jo ennestään, ettei nyt löydöt ainakaan niistä ole kiinni.P.Aholainen kirjoitti: Onko etsijä82 joutunut varustelukierteeseen.
Keväällä on varmaan uusi piippari tulossa.
Näinhän se menee jos jotain harrastaa,se ei saa olla laitteista kiinni.
Kyllä toisaalta tuo Xp deus ja kaikki muut hienot uudet lelut kovasti vaan kiinnostaisi, mutta toisaalta eihän tuossa Golden mask 3 mitään vikaa ole, joten katsellaan noita laitteita aivan kaikessa rauhassa muutama kausi.
Jos Vaikkapa Xp deus tahi AT pro hommaisi joskus, niin kyllähän se niin on, että X-terra tässä syrjään siirtyisi, koska ei noita id laitteita montaa tässä hommassa tarvitse.
Pitäähän näitä videoita postailla muiden iloksi, ei ainoastaan omaksi.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
- P.Aholainen
- Kunniajäsen
Varsn hyvinhän tuossa tuli esiteltyä varsinkin Pro-pointer tosi toimissa.Etsijä82 kirjoitti:Tämä on ihan jees videopätkä, niin päätin pistää kaikkien nähtäväksi: