Öhkömönkijä kirjoitti:Loistavaa Patti!
Komean napin löysit. Onnittelut. Itse menin pyhiksi Pohjanmaan lakeuksille ja piippari tuli otettua mukaan, mutta mitä helv....ä! Täällä on lunta lähes puolimetriä. Piipityskausi pitäisi saada pakettiin ja puuttuvaa hopeaa olisi tarkoitus metsästää "kissojen ja koirien kanssa". Kait sitä on ehdittävä sunnutaiksi "etelään" Mansen Miittipellolle. Onko kukaan muuten skannanut sitä miittipellosta erillään olevaa teiden rajaamaa peltoplänttiä... ts. onko kukaan kehdannut?
Asiasta toiseen: Mietiskelin, että pitäisikö ensi kaudeksi kehitellä jonkinlaista viikottaista/kuukausittaista yhteispiipparointia (samaan aikaan ja samana viikonpäivänä) vaikka tamperelaisten harrastajien kesken? Toki tapahtuma olisi avoin myös muillekin. Täytyy vain lupapeltoja haalia enemmän kasaan. Onko kukaan kysellyt Hyhkyn (moottoritien vieressä) ja Koivistonkylän pelloilta lupia? Pirkkalan Rantaperkiökin voisi olla hyvä paikka, ainakin on peltoa ja vanhassa 1850 -luvun kartassa näkyy olleen asutusta tuolloin. Periaatteessa Tampereellahan olisi jo varmasti aineksia ensimmäisen paikallisen metallinetsinseuran perustamiseen Suomessa.
Kiitos vaan! Taz ja Aquila on ainakin haravoineet sitä liittymän pellonpalaa. Itsekin olen kerran Veemin kanssa pikaisen piston sinne tehnyt. Tietääkseni sieltä ei mitään ihmeemiä löytöjä ole tehty. Kaivajat kommentoikoot enemmän.
Mä olin tänään tuolla rantojen miehenä kaupunkilaisten ihmeteltävänä ja oli pakko lähteä pois, koska räntäistä lunta alkoi tuppaamaan taivaalta ihan helkutisti. Maa oli ihan lumessa kun lähdin, eli voi olla, että pellolla onkin huomenna lunta
Ainiin, meni 450 € eurokolikoissa rikki tänään. Taitaa tuo 500 € saldo jäädä unelmaksi koska se vaatisi vielä jonkun 4-6 keikkaa mutta taitaa tuo talvi tulla liian aikaisin

Ja 10 keikkaa tarvitsisi, jotta menisi 100 piippailukerran raja rikki tältä kesältä...
Nuo mainitsemasi pellot olisi kiinnostavia, etenkin Hyhky. Siinä on ollut peltoa jo 1700-luvun puolella. Koivistonkylän aluetta en näe Kuninkaan kartastosta, joten en osaa sanoa miten vanhoja ne olisivat. Eikun lupia kysymään, pikainen katsastus ja jos kamaa löytyy niin All Metal osa II vois pitää siellä ensi keväänä.
Tuo viikkomiitti olisi kanssa harkitsemisen arvoinen juttu. Esim. hankittaisiin lupia eri paikkoihin ja käytäisiin porukalla testaamassa paikan potentiaalia. Muutenkin olisi kiva, jos Tampereelle saataisiin yleisesti tiedossa olevia vapaita piippailupaikkoja (peltoja, niittyjä jne.) joissa voisi käydä tuosta vaan ilman suurempaa puhelinsoittorumbaa. Ideaa vai ei?
t. patti