Käytiin tänään Patin kanssa pellolla. Eipä löydöissä paljoa juhlimista. Kuvassa siis kolikot, pallura ja solki päivän mainittavat löydöt. Muu roina on löytöjä sieltä sun täältä. Laitoin piruutain mukaan ku sattu silmiin... Aih!
On hieno solki ja vielä hyvässä kunnossa. Kengän soljeksi on melko pieni, mutta voisi olla vaikka housun polvisolki.
Tuo pyöreä rillukka taitaa olla laakerin kuulahäkki
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Oli kyl piristävää vaihteeksi löytää koristeellinen solki. johan noita perus solkia ehtikin nousta. Itellekin tuli mieleen jokin laakereihin liittyvää...
Hc.Ak kirjoitti:Oli kyl piristävää vaihteeksi löytää koristeellinen solki. johan noita perus solkia ehtikin nousta. Itellekin tuli mieleen jokin laakereihin liittyvää...
Löytyi muuten kallioisesta metsästä kaukana teistä, eikä ole metsäkoneisiin liittyvää. Joten tiedä siitä!!!
Leijona kirjoitti:On hieno solki ja vielä hyvässä kunnossa. Kengän soljeksi on melko pieni, mutta voisi olla vaikka housun polvisolki.
Laakerista löytyy tuollainen kuulahäkki niinkuin Leijona jo kertoikin.
Eli pitäisin laakerista lähtöisin olevana.
Leijona kirjoitti:On hieno solki ja vielä hyvässä kunnossa. Kengän soljeksi on melko pieni, mutta voisi olla vaikka housun polvisolki.
Laakerista löytyy tuollainen kuulahäkki niinkuin Leijona jo kertoikin.
Eli pitäisin laakerista lähtöisin olevana.
Harmillista. Mä olin Hc:n kanssa silloin mukana piipparoimassa kun toi löytyi. Oltiin muuten aika varmoja, että kyseessä on ainakin rautakautinen rannekoru josta on helmet tippunut pois.
Harmillista. Mä olin Hc:n kanssa silloin mukana piipparoimassa kun toi löytyi. Oltiin muuten aika varmoja, että kyseessä on ainakin rautakautinen rannekoru josta on helmet tippunut pois.