Laatua

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
teksako
Kunniajäsen

Laatua

Viesti Kirjoittaja teksako »

Kävästiin joen kuivaa pohjaa tutkimassa ,muunmuassa löytyi 5 senttinen
1999 ja se onkin mielenkiintoinen ,siitä nimittäin näkee mitä laatua nykyään kolikot on.
Kuva

Kuva
Sergei
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Siinäpä onkin nyt hyviä opetuskuvia :D
Minelab Safari
Topi Salko
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Topi Salko »

Joo olen huomannut saman. Huonoimmassa kunnossa olevat kolikot joita olen löytänyt ovat olleet 5-senttisiä. Pari kertaa olen löytänyt todella karmeassa kunnossa olevia kolikoita ja ajatellut että niiden on pakko olla tosi vanhoja, kun ovat niin huonossa kunnossa ja ne ovat sitten pettymykseksi osoittautunee 5-senttisiksi.
-Team Vandaalit-
Pauli
Metallinetsijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Viisi senttiset ovatkin rautaa, jossa päällä todella ohut kuparointi. Ihan hyvä minusta näin, sillä discriminoituvat kivasti pois, ja maatuvatkin ajan myötä olemattomiin mokomat! :D

Yleensä onnistun kyllä tehokkaasti nuo välttämään, mutta välillä saattaa löytyä pinpointterilla toisen kolikon kanssa samasta kuopasta,,,
Minelab E-Trac / Garrett ACE250 / Garrett Pro-Pointer
patti
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja patti »

Mä olen Fisher F5:lläni huomannut, että 99% ajasta viissenttiset diskriminoituu pois mutta joissain oloissa ne antaakin kuparisignaalia. Ihme kolikoita nuo. Mikähän idea on ollut tehdä tuollaisia roskakolikoita, jotka ei säily ollenkaan. Onneksi isommat eurokolikot on sentään suunniteltu säänkestäviksi.

t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3

- Gold found is four times as sweet as gold bought 8)
teksako
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja teksako »

Eihän noita etracillakaan ole tarvinnut paljoa kaivella,tuokin 5 senttinen löytyi kun vetelin pinpointteria kallion uraa pitkin kuivassa joenpohjassa.
Vastaa Viestiin