Top 60 listalle ilmoittautuminen.
Top 60 listalle ilmoittautuminen.
http://www.numismaatikko.fi/index.php/t ... tallirahat
Kuinka moni on metallinpaljastimella löytänyt tuolle listalle
kuuluvia kolikoita?
Tähän ketjuun voi ilmoittaa em. kolikkolöydöt , sen jälk.
ne laitetaan Top 60 listalle.
Tällä foorumilla olevat asiantuntijat ratkaisevat onko kolikko
hyväksyttävissä Top 60 listalle. Näkyvissä tulee olla esim. vuosiluku
tai joku muu tarvittava tuntomerkki.
Toivottavaa olisi myös, että löytö päivä ja -paikkakunta ilmoitetaan.
moden edit: Listaa ollaan näköjään päivitetty alkuperäisestä, lisäämällä ainakin Turun rahat, mutta käsittääkseni tuolla päivitetyllä voidaan ihan yhtä hyvin jatkaa
Minun löytö on v.1871 hopeinen 25p, Jyväskylä.
Kuinka moni on metallinpaljastimella löytänyt tuolle listalle
kuuluvia kolikoita?
Tähän ketjuun voi ilmoittaa em. kolikkolöydöt , sen jälk.
ne laitetaan Top 60 listalle.
Tällä foorumilla olevat asiantuntijat ratkaisevat onko kolikko
hyväksyttävissä Top 60 listalle. Näkyvissä tulee olla esim. vuosiluku
tai joku muu tarvittava tuntomerkki.
Toivottavaa olisi myös, että löytö päivä ja -paikkakunta ilmoitetaan.
moden edit: Listaa ollaan näköjään päivitetty alkuperäisestä, lisäämällä ainakin Turun rahat, mutta käsittääkseni tuolla päivitetyllä voidaan ihan yhtä hyvin jatkaa
Minun löytö on v.1871 hopeinen 25p, Jyväskylä.
Viimeksi muokannut hoyla, 14 Huhti 2016, 07:54. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Gator digger.
Löytämieni pienten kuparikolikoiden kunto on ollut yleensä niin huono, että niiden vuosilukuja en ole juuri seuraillut, mutta tuolla listalla mainituista kolikoista olen löytänyt ainakin:
-25 penniä 1869
-25 penniä 1871
-25 penniä 1869
-25 penniä 1871
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas
Tässä: http://www.postimage.org/image.php?v=aV1o2gBAhoyla kirjoitti:Onko sinulla Jedward kuva 25p:stä v.1871, kun
minullakin on samanvuotinen löytö?
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Eilen löytyi toinen kolikko listalle.
Tilanne: 25p v.1871
25 PENNIA v. 1875 ei ä:n pilkkuja, Ruokolahti.
25 PENNIA v. 1875 ei ä:n pilkkuja, Ruokolahti.
Viimeksi muokannut hoyla, 06 Touko 2014, 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Gator digger.
-
- Kunniajäsen
25p
Hyviä löytöjä. Olisipa ollut 25p vuosi 1876 lyöntimäärä 1200 kplhoyla kirjoitti:Eilen löytyi toinen kolikko listalle.
25 PENNIA v. 1875 ei ä:n pilkkuja
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
-
- Kunniajäsen
50p 1868
No johanyt Se on kyllä arvokas varsinkin hyväkuntoisena
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Näin todellakin oli , kolikko siirtyikin heti suvussa olevan numismaatikon kokoelmiin. En olisi tuota lehväjuttua edes älynnyt katsoa. Suuri kiitos Jedwardille vinkistäJedward kirjoitti:Onko löytämässäsi kolikossa P lehvän kohdalla?Akke65 kirjoitti:Tänään löytyi melko hyväkuntoinen 25 penniä vuodelta 1866
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero
* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Tesoro Vaquero
Sitten kysymyksessä on hieno ja harvinainen löytö. Itse olen löytänyt kyseisen vuoden 25-pennisiä muutamia, mutta niissä P ei ole ollut tammenlehvän kohdalla.Akke65 kirjoitti:Näin todellakin oli , kolikko siirtyikin heti suvussa olevan numismaatikon kokoelmiin. En olisi tuota lehväjuttua edes älynnyt katsoa. Suuri kiitos Jedwardille vinkistäJedward kirjoitti:Onko löytämässäsi kolikossa P lehvän kohdalla?Akke65 kirjoitti:Tänään löytyi melko hyväkuntoinen 25 penniä vuodelta 1866
Näin kertoikin ettei ole montaa nähnyt myynnissä, oli hetki sitten täpärästi hävinnyt ruotsissa pidetyssä huutokaupassa samankuntoisesta kolikosta. Nyt sitten tilanne korjaantui oman sukulaisen toimesta ...sekä löytäjä että uusi omistaja ovat erittäin tyytyväisiäJedward kirjoitti:Sitten kysymyksessä on hieno ja harvinainen löytö. Itse olen löytänyt kyseisen vuoden 25-pennisiä muutamia, mutta niissä P ei ole ollut tammenlehvän kohdalla.Akke65 kirjoitti:Näin todellakin oli , kolikko siirtyikin heti suvussa olevan numismaatikon kokoelmiin. En olisi tuota lehväjuttua edes älynnyt katsoa. Suuri kiitos Jedwardille vinkistäJedward kirjoitti: Onko löytämässäsi kolikossa P lehvän kohdalla?
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero
Tesoro Vaquero
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Ai niin, unohtui osallistua
Niin, olen löytänyt 25 Penniä v. 1869 ja muutama Penni 1867, joista en osaa sanoa, onko suorat nauhat vai ei, mutta niitä ei siksi lasketa mukaan
Niin, olen löytänyt 25 Penniä v. 1869 ja muutama Penni 1867, joista en osaa sanoa, onko suorat nauhat vai ei, mutta niitä ei siksi lasketa mukaan
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Kuten olen jo aiemmin tässä ketjussa maininnut, en ole liiemmin seuraillut löytämieni kuparikolikoiden vuosilukuja, koska ne ovat yleensä olleet niin huonokuntoisia. Nyt sitten otin ja putsasin parikymmentä tänä vuonna löytämääni pennin kolikkoa. Niiden joukosta sattui löytymään pennin listaraha vuodelta 1870.