Elämäni ensimmäiset löydöt.
-
Elämäni ensimmäiset löydöt.
Olin tossa lähipiirissä muutaman tunnin pyörimässä ja jotainhan sitä löyty. Pääasiassa olin harjoittelemassa etsimen käyttöä jatkoa varten.
Tämmöset oli mun 2 ensimmäistä kaivausta.
Joku juttu mitä en osaa kyllä arvata, Aika kevyt se oli.
Tämä oli aika syvällä ja keskellä metsää, En tästäkään osaa veikata mitään mikä se on.
Tämmöset oli mun 2 ensimmäistä kaivausta.
Joku juttu mitä en osaa kyllä arvata, Aika kevyt se oli.
Tämä oli aika syvällä ja keskellä metsää, En tästäkään osaa veikata mitään mikä se on.
Garrett ACE 250
-
Tuo ensimmäinen on kuparisen rasian kansi ja näkyy olevan ihan salvalla. Missähän loput rasiasta ja mitä se o sisältänyt.
Toisaalta, onko alueella räjäytelty joskus. Tuo rasian kansi vois olla nallirasiasta. Jotenki tulee tuosta jälkimmäisestäki esineestä mieleen joku erikoistyökalu. Ei nyt vaan sytytä et mikä.
Toisaalta, onko alueella räjäytelty joskus. Tuo rasian kansi vois olla nallirasiasta. Jotenki tulee tuosta jälkimmäisestäki esineestä mieleen joku erikoistyökalu. Ei nyt vaan sytytä et mikä.
-
-
Tuossa illan suussa kävin paikallisella uimarannalla joka on tosi pieni mutta jotain mukavaa ja mystistä löytyi taas. ACE:n kanssa vain on hiukan opettelemista kun ei oikein tahdo tuo yhteistyö sujua, Se hukkaa kohteita mitkä se ensin ilmoittaa ja kun alkaa kaivamaan niin se mystisesti katoaa. No reeniä se kai vaan vaatii.
Tässä illan saldo, Jos jollakin on veikkauksia noista kahdesta omituisuudesta niin kertokaa ihmeessä.
Tämä mietityttää eniten, Mikä lie juttu.
Tässä illan saldo, Jos jollakin on veikkauksia noista kahdesta omituisuudesta niin kertokaa ihmeessä.
Tämä mietityttää eniten, Mikä lie juttu.
Garrett ACE 250
ACE tuppaa antamaan virhesignaaleja kun kela osuu esim. kasvistoon, pinponterilla selviää onko siellä metallia laisinkaan.
Onnea hienoille ensi löydöille!
Itse kaivelin alkuun kilotolkulla rautanauloja ennenkuin signaalimaailma alkoi avautua.
Onnea hienoille ensi löydöille!
Itse kaivelin alkuun kilotolkulla rautanauloja ennenkuin signaalimaailma alkoi avautua.
Garrett AT PRO & ACE 250 & Pro-pointer
Vanhin kolikko 1/4 öre 1636.
Vanhin kolikko 1/4 öre 1636.
-
Kiitoksia. Ahaa eli kun on esim. pidempää ruohoa josta etsii niin saattaa hälyyttää vaikka ei mitään oliskaan. Tuota juuri tarkoitin että singnaali tulee mut sitten pinnaamalla ei inaustakaan. Pakkohan se on ollut kaivella kun en vielä hoksaa tosiaan noita "kikkoja". Huomenna lähden koko päiväksi harjoittelemaan lisää että jos minäkin joskus löytäisin sen VAU löydön.
Garrett ACE 250
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Tuo oli tosi hyvä alku piipparoinnille
Itse olin harrastanut noin 20 vuotta, ennenkuin löysin ensimmäisen kolikon , enkä kultaa vieläkään
Itse olin harrastanut noin 20 vuotta, ennenkuin löysin ensimmäisen kolikon , enkä kultaa vieläkään
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Sittemmin tuo ongelma tuntuu korjaantuneen kun katselee noita kerralla löydettyjä 30 peltokolikon löytöraporttejaLeijona kirjoitti:Tuo oli tosi hyvä alku piipparoinnille
Itse olin harrastanut noin 20 vuotta, ennenkuin löysin ensimmäisen kolikon
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought