Monenlaista löytöä.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Monenlaista löytöä.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kävin tänään pellolla ja sen vieressä olevalla mäellä, jossa on ollut joskus peltoa, mutta on täysin horsman peitossa.
Kyllä sielläkin joissain paikoissa pääsi vähän huiskimaan ja sieltäpä nämä kolikot ja solki löytyivätkin. Veikkaisinpa, että sillä alueella olisi noita enemmänkin, koskapa paikalla on perimätiedon mukaan ollut Venäläisten sotilaiden kasarmi. Mukana on muutama esine torstai illaltakin.
Tällaisessa paikassa olin:

Kuva
Ja eikun sinne!

Kuva
Ei mitenkään helppo piipparointi maasto tuossa takana.

Sitten löytöihin.
Kuva
Monenlaista.

Kuva
Näitähän se muuan Etsijä82 on kaivanut ainakin 100 kpl.

Kuva
Olisikohan housunlahkeen solki polven sivusta.

Kuva
Takaa.

Kuva
Jääkiekko, piparkakku, 5 Kopeekkaa. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Kuva
Neulakodan pätkä?

Kuva
Näistä minä tykkään.

Kuva
1/4 Äyri, oikein sananmukaisesti.

Kuva
Hyvin säilynyt solki.

Kuva
XP ansaitulla 5 minuutin tauolla.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Tuossa on jo haastetta. Mitähän kaikkea löytyis jos sais tuon puhtaaks. Itse olen kerran huiskinu raivurilla tuommosessa paikassa ennen etsimistä. Se kannatti sillon mutta toki mulla oli aavistus että kannattais. Tuo vois olla kans semmonen paikka jos maanomistaja suostuis.

Nätti pipari ja sormukset. Tuo viimenen solki taitaa olla vanha sotilaiden käyttämän sidontaremmin solki. Siis reppuun ym. kiinnitettiin tavaroita. Se yks on tosiaan lahjesolki.
Leijona

Keseppa kirjoitti:Tuossa on jo haastetta. Mitähän kaikkea löytyis jos sais tuon puhtaaks. Itse olen kerran huiskinu raivurilla tuommosessa paikassa ennen etsimistä. Se kannatti sillon mutta toki mulla oli aavistus että kannattais. Tuo vois olla kans semmonen paikka jos maanomistaja suostuis.
Kyllä varmasti maanomistaja suostuisi asiaan, nimittäin hän haluaisi alueen kynnettäväksi, kun juttelin hänen kanssaan.
Viereisten peltojen omistaja mietiskeli, että jos vaikka traktorin perään laittaisi jonkin laitteen, jota vetelisi perässä, jolloin horsmat kaatuisivat, niin olisi kuulemma helpompi piipparoida :shock: :D mutta kun alue ei ole hänen.
Suostuisikohan maanomistaja, jos alueen kulottaisi :lol:
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Vaikka kyllähän meissä kaikissa elää pieni pyromaani :twisted: niin vois se olla paras kun sais traktorilla sen jyrättyä. Jos ois sopiva niittokone niin silläki vois. Ajeleehan ne noita tiensivujaki aika rankasti.

Eiku neuvottelemaan isäntien kans ja viimesenä keinona keväällä kun tämänvuotiset on kuivana ja maa märkänä niin tiputtaa sinne tupakan tumpin :twisted: :oops: :oops: :roll:
hoyla
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja hoyla »

Hyvin säilyneitä esineitä, kolikoistakin näkyy kuviot
hyvin, eivät ole varmaankaan saaneet lannoitetta
kovinkaan paljon.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Leijona

hoyla kirjoitti:Hyvin säilyneitä esineitä, kolikoistakin näkyy kuviot
hyvin, eivät ole varmaankaan saaneet lannoitetta
kovinkaan paljon.
Juu, katselin ihan samaa. Nimittäin viereisestä pellosta aiemmin löytyneet kolikot olivat tosi huonokuntoisia.
Tuo alue on ilmeisesti ollut melko kauan viljelemättä :roll:
Crimsomnia
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Crimsomnia »

Olisi todella kivoja paikkoja piippailla tuollaiset. Harmi, että heinäallergian takia homma viivästyy aina syksylle, kun heinättömilläkin paikoilla tuppaa olemaan hankalaa välillä.
Garrett AT Pro
CS770XD
Garrett Pro-Pointer
Kukkalapio
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Joo, on noita hevoshärpäkkeitä löytynyt vähintään sen 100 kpl, kun summasta miinustetaan vielä 95 kpl pois, mutta kuitenkin on nuo tekeleet aina yhtä kivoja löydettäviä. :)
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
Vastaa Viestiin