Eilinen saalis uimarannalta oli 2 tunnin kaivuun jälkeen muutama euron ja markka ajan kolikko. Kun aloitin hommat niin toisessa kaivuukohteessa ponnahti mukavasti silmieni eteen kultasormus. 585= 14k. Ilmeisesti siinä reunalla on 10kpl Timantteja nätisti rivissä ja siinä keskellä joku mikä lie sinertävä/mustahtava kivi.
Eli kyllä näitä löytyy hyvät kaivuumiehet jos vaan osuu tuurilla oikeaan kohtaan.
Eka kultasormus ja laite ollut minulla vasta vähän yli viikon.
Upea sormus, Onnittelut
Minä en sitten ole vielä osunut oikeaan kohtaan
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
cpapalo kirjoitti:Onnittelut hyvälle alulle! On upee sormus !! Missäs päin piippailet ?
Kiitos onnitteluista. Helsingissä koitan piippailla mitä ihmeellisimmissä paikoissa mihin ihminen saa vartalonsa mahtumaan. Yhdessä paikassa oli vaikeuksia päästä ylös enään kun oli liian jyrkkä kallio. Mietin että hilaanko itseni siitä ylös vai en mutta mieleen tuli jos sieltä lennän kaaressa alas niin kun 80 kiloa ihmislihaa mäiskähtää kovaa kivien päällle niin siitä tulee vaan kova sotku ja piippailut loppuu siihen joten katsoin parhaaksi kääntyä takaisin ja samassa kuuluikin pientä rapinaa kas? huomasin että jos yhden askeleen olisin vielä ottanut eteenpäin olisi kyykäärme maistellut jalkojani. Huomasin kun edestäni puskasta luikerteli sellainen nätti sahalaita kuvioinen vesseli kieltään lipoen matkoihinsa minua samalla vilkuillen.
Joo, tarkkaa hommaa tämä,..
Viimeksi muokannut Pastori, 15 Syys 2010, 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vai Helsingissä, täällä onkin mielenkiintoiset paikat kun vaan jaksaa kaivella karttoja ja Googelia. On niin paljon ihmisiä että joka mäen päällä on jotain, toki pullonkorkkeja usein mutta olen itsekin kultasormuksen kallion päältä saanut tänä kesänä.
Ootko itä/pohjois/länsipuolella? Itse Herttoniemessä.
Kannattaa käydä näyttämässä liikkeessä tuota sormusta, saa selville onko zirkoneja vai peräti timantteja.
Vai Helsingissä, täällä onkin mielenkiintoiset paikat kun vaan jaksaa kaivella karttoja ja Googelia. On niin paljon ihmisiä että joka mäen päällä on jotain, toki pullonkorkkeja usein mutta olen itsekin kultasormuksen kallion päältä saanut tänä kesänä.
Ootko itä/pohjois/länsipuolella? Itse Herttoniemessä.
Kannattaa käydä näyttämässä liikkeessä tuota sormusta, saa selville onko zirkoneja vai peräti timantteja.
Juu, tervehdystä.. Mulla on tukikohtana tämä Vuosaaren alue. Täällä olen tutkinut paikkoja, hienoa aluetta mutta saaliita ei ole kyllä tullut vielä mitään kummempia.
Nii? vois käydä liikkeessä näyttämässä tota ja kysyä se arvoa, eiköhän se oo siinä 50e-100e max.?
Onnittelut,upea on.Vuosaaren kärki merellepäin onkin vanhaa aluetta,siellä riittääkin piipparointia.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Helsingin Vuosaaren rannalta vähän löytö kamaa + yksi sormus. Nyt on tullut metalliuralla löydettyä jo kaksi sormusta. Mielestäni hieno sormus vaikka näyttäisi olevankin rihkamaa? Kivi hieno ja siinä on kahta metallia alla vissiin lyijyseosta ja päällä muuta kamaa? Ei leimoja. Sormuksesta tulee kyllä mieleen Helsingin aseman tunnelin heavy-kauppa mistä saisi tällaisia sellaisesta korulevystä eurolla?. Arvokas ja suurempi menetys kuitenkin ollut varmaan tytölle kuka sormuksen joskus kadotti?
Näitä sormuksia on jotenkin hieno löytää? Joillain voi olla mukavastikin arvoa. Tämä löytyi hiekan ja nurmikon rajasta multaan hautautuneena.