Taas tuli soitto, että känny hukassa, eikun etsimään. Alku näytti aika pahalta koska puhelin oli tippunut paikkaan jossa oli kaivurilla maita siirrelty Noin puolituntia meni ennenkuin känny löytyi oli noin kymmenenkuution suuruisen maakasan alla. Ihmeellistä kyllä puhelin oli täysin kunnossa ja omistaja kuin naantalinaurinko [/img] Tässä kadonnut luuri
[/img]
-Golden King DPR Plus -XP-Deus -Garrett pro pointer
Etsijä82 kirjoitti:Hieno homma, mutta joko vilkaisit sitä 25 pennisen vuosilukua?
Juu vilkaisin. Tässä kuvia yhteis piiparoinilta
[/img]
[/img] Tuo hopeakolikko ei ole mitenkään harvinainen, kelpaa mulle Aleksanteri 3 1881 lyöntimäärä vain 600000 kpl. kelpaa sekin.
Etsijä82 kirjoitti:Ihan hyväkuntoinen 25 penninen tuo olikin ja olihan tuo aikakin sinun löytää hopeaa.
Hyviä lähikuviahan tuo sinun videokamerasi näkyisi ottavan, nythän noista löydöistä kelpaa ottaa kuvia.
Kiitosta vain. Tämä olikin minulle vasta toinen hopeakolikko Joo sain vihdoin hommattua tuon kameran. Tuossa kännylöytö kuvissa on edelleen puhelimella otettuja kuvia. Ero kuvanlaadussa on aika selkeä
Ihmetyttää tämä eilen löytämäni sormus? Onko tämä tosiaan perinteinen kihtisormus vai jokin muu? Materiaali ei ole kuparia niinkuin normaalisti kihtisormuksissa. Raaputin varovaisesti sormuksen reunaa ja näyttäisi materiaali olevan hopeaa/lyijyä.
[/img]
Ilkkap voipi olla oikeassa, varsinki jos se on lyijyä. Lyijyn ja hopean pitäis kyllä erottaa kovuudesta paitsi jos se onki tinaa mikä sopis hyvin noihin syöpymiin ja hapettuman väriin. Tinastaki on aikoinaan tehty sormuksia.
Kumpikin vaihtoehto on mahdollinen Tosiaan tuo pinta on oudon muhkurainen tai sitten syöpynyt. Syöpymien perusteella tina sopisi hyvin materiaaliksi. Kiitän vaivannäöstä
Tuli pitkästäaikaa käytyä pellolla joka on moneen kertaan tutkittu ja aina vaan lisää kamiksia löytyy Nappi
[/img] Musketinkuula ja tunnistamaton kuparikolikko pahaa jälkeä tekee nykyajan lannoiteet yms. mömmöt kolikoille [/img]
Ekomasteri kirjoitti:Ihmetyttää tämä eilen löytämäni sormus? Onko tämä tosiaan perinteinen kihtisormus vai jokin muu? Materiaali ei ole kuparia niinkuin normaalisti kihtisormuksissa. Raaputin varovaisesti sormuksen reunaa ja näyttäisi materiaali olevan hopeaa/lyijyä.
[/img]
Kihtisormus minun tietämyksen mukaan on pronssia,käytin
omaa löytämääni kihtisormusta kultaliikkeessä ja sanoi että on pronssia.
Ekomasteri kirjoitti:Ihmetyttää tämä eilen löytämäni sormus? Onko tämä tosiaan perinteinen kihtisormus vai jokin muu? Materiaali ei ole kuparia niinkuin normaalisti kihtisormuksissa. Raaputin varovaisesti sormuksen reunaa ja näyttäisi materiaali olevan hopeaa/lyijyä.
[/img]
Kihtisormus minun tietämyksen mukaan on pronssia,käytin
omaa löytämääni kihtisormusta kultaliikkeessä ja sanoi että on pronssia.
Kyllä näin on. Tuo sormuksen materiaali tuntuu aika kovalle joten tinaa se ei ehken sittenkään ole
Sänkipelto ei ole mikään paraspaikka viuhtoa piipparin kaa. löytyi kuitenkin jotain
[/img] sormustimet Mitähän mömmöä tämän sormustimen sisällä on ei haise miltään?
[/img]
[/img]
[/img] pallonappi. Mikä tämä on?
Nappi vai kolikko? perussettiä [/img]
[/img]
Ompa hyvin osunut taas kelan alle vanhuksia!
Se viimeisessä kuvassa oleva on joku vaatteisiin
liittyvä yhdistys hakanen, löysin samanlaisen Ruokolahdelta.
En olisi itsekään tunnistanut, mutta mukana oli onneksi
alan parhainpiin kuuluva asiantuntija.
hoyla kirjoitti:Ompa hyvin osunut taas kelan alle vanhuksia!
Se viimeisessä kuvassa oleva on joku vaatteisiin
liittyvä yhdistys hakanen, löysin samanlaisen Ruokolahdelta.
En olisi itsekään tunnistanut, mutta mukana oli onneksi
alan parhainpiin kuuluva asiantuntija.
Kyllä yhdyshakanen tuo on.
Ekomasteri kirjoitti: Ei niin kun ryöväsit minun edestä kaikki hyvät kamikset
Pötypuhetta sanon minä, enhän minä nyt semmoista tekisi, kaikki oli selvästi gm3 syytä, joskin aika munkilla minä noita kamoja vetelin minkä kerkesin, kun ei sinulle tuntunut kelpaavan.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
[/img] Pohjalla tuntui olevan betonia tai kiveä eli luultavasti salaoja kaivo kyseessä Mitäpä lottoatte ottiko pattiin kun selvisi mitä montussa on ?:evil:
Jessus mikä monttu!! Kyllä sais kone huutaa et sais mut kaivamaan moista ja jos kuitenkin kaivaisin niin täyttä skeidaa kuitenkin nousisi. Joten lottoan että pattiin otti hurmaavasti Kuis kävi?
Hc.Ak kirjoitti:Jessus mikä monttu!! Kyllä sais kone huutaa et sais mut kaivamaan moista ja jos kuitenkin kaivaisin niin täyttä skeidaa kuitenkin nousisi. Joten lottoan että pattiin otti hurmaavasti Kuis kävi?
Lottosit oikein. Kone kyllä huusi kuin esterin....stä ja isolta alueelta joten päätin tarkistaa mistä oikein on kyse. Myönnetään etten olisi kaivanut jos maa olisi ollut kovaa savea tai vastaavaa. Tässätapauksessa oli hienojakoinen hiekka/sora kyseessä joten ihan ok homma
No, pitäähän sitä välillä onneaan koitella ja tuskin ne aarrearkut pinnalla on, saati että olis tasku kokoa Zyrtechin kanssa kaivettiin mökillä varsin kiitettävä aika yhtä monttua. Paikalla aikanaan ollu jokin pieni vaja/huusi mikä lie. Siinä rommin voimalla aateltiin et ny löyty kätkö. Isoherra ripuloinut hopea kolikoita ja pyyhkinyt aneisiin peensä. Kone huusi täyttä hopeaa, jee jee!! Rystyset verellä katkotiin juuria ja kaivettiin kiven murikoita. Siinä sitä pimeyden jo laskeuduttua ja aarre mielessä nostettiin jokin veen tynnyrin kansi tai jotain sen tyylistä. Niin, että kyllä kannatti ja mieltä lämmitti...
Ensi kerralla sitten!