Rantaromua tai ei..

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Rantaromua tai ei..

Viesti Kirjoittaja RJR »

Kesän aikana on tullut koluttua rantoja ja joskus löytyy yhtä sun toista joka ei liene arvokasta mutta mielenkiintoista kuitenkin . ylärivin ensimmäinen kapistus lienee joku osa veneestä ??? Rintamerkki on mielestäni uimamerkki.
Mitä lienevät metalliklumpit , ovat keveitä ja niitä oli vaikka kuinka paljon.
20c on vain mittakaavan vuoksi mutta olisi ollut löytönä mielenkiintoinen. (samalta rannalta löysin pari vuotta sitten Suomen 10 pennin rahan vuodelta 1998)
Avainten vieressä lienee musketinkuulia ja niiden alla pari muuta luotia. Tasapaksu on ontto. Sen vieressä aika järeä lyijykuula joka on pahasti litistynyt Hylsyn perässä teksti RA 1941 ja alin luoti jännät mitati täysvaippa 31mm pitkä ja kaliberi about 6 mm. Etsimenä vanha kunnon C-Scope 990 (joka on eläkkeellä ja käytössä vain satunnaisesti)
Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Klumpit ovat nuotiossa sulatettujen tölkkien jämiä... Nähtävästi harrastetaan kyseistä toimintaa muuallakin kuin Suomessa, eipä ole tosin sanottu etteikö suomalaisten toimesta tälläkin kertaa...

RA kantaleima : "A/S Raufoss Ammunisjonsfabrikker, Raufoss, Norway"

Pitkä luoti voisi olla peräisin ruotsin mauserista 6,5X55 ?
Avatar
hoyla
Kunniajäsen
Viestit: 1277
Liittynyt: 22 Syys 2007, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rantaromua tai ei..

Viesti Kirjoittaja hoyla »

RJR kirjoitti:Kesän aikana on tullut koluttua rantoja ja joskus löytyy yhtä sun toista joka ei liene arvokasta mutta mielenkiintoista kuitenkin . ylärivin ensimmäinen kapistus lienee joku osa veneestä ??? Rintamerkki on mielestäni uimamerkki.
Mitä lienevät metalliklumpit , ovat keveitä ja niitä oli vaikka kuinka paljon.
20c on vain mittakaavan vuoksi mutta olisi ollut löytönä mielenkiintoinen. (samalta rannalta löysin pari vuotta sitten Suomen 10 pennin rahan vuodelta 1998)
Avainten vieressä lienee musketinkuulia ja niiden alla pari muuta luotia. Tasapaksu on ontto. Sen vieressä aika järeä lyijykuula joka on pahasti litistynyt Hylsyn perässä teksti RA 1941 ja alin luoti jännät mitati täysvaippa 31mm pitkä ja kaliberi about 6 mm. Etsimenä vanha kunnon C-Scope 990 (joka on eläkkeellä ja käytössä vain satunnaisesti)
[img]http://www.postimag


e.org/PqcOPvJ.jpg[/img]

Saman etsimen käyttäjänä olen iloinen löydöistäsi, se innostaa
aina uusiin löytöihin.Se paras löytö voi tulla aivan uskomattomasta
paikasta,mistä ei voisi etukäteen kuvitellakkaan jotain löytävänsä.
Olen sen itse juuri kokenut.
XP GoldMaxx Power V4 +WS1,
Gator digger.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Klumpeista

Viesti Kirjoittaja RJR »

Enpäs ole mokomasta harrastuksesta kuullutkaan . Saako alumiinitölkin (alumiinia klumppien täytyy olla kun ovat niin keveitä) tosiaan sulamaan nuotiossa?

Ja vanha etsimeni cs-990 on muuten se vanha 990 ei tämä uudempi xd. Muistaakseni ostin sen jo 90-luvun alkupuolella ( kun siinä oli niin kivan paljon nappuloita :P )
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
Tuoma SS
Metallinetsijä
Viestit: 249
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 13:05
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja Tuoma SS »

Hyvin sulaa nuotiossa, alumiinin sulamispiste vain 660°C. On joskus tullut "harrastettua" kyseistä toimintaa, mutta ei enää, kun on huomannut millaista haittaa etsinnälle aiheuttavat...
Vastaa Viestiin