Kevään parhaat 2024
Kevään parhaat 2024
Terve pitkästä aikaa. Etsinnät on kyllä jatkuneet aktiivisesti edelleen, vaikka tänne en ole pitkiin aikoihin postaillut. Tässä tämän kevään parhaat, Juhanan 4 Mark klippa oli kyllä kohokohta, mulla meni miltei 12 vuotta että kunnollinen hopeeklippa osui kohdalle.
Dirhemit ovat pellolta josta olen löytänyt jo yhteensä 30kpl niitä, rautakautisen merenrannan paikkeille levinnyt rahapussi tai kätkö.
Hopeinen vaatteenhakanen oli myös hieno, samanlaisia Saksasta löytynyt ja ajoitettu 1390-luvulle.
Kultasormus ei ole kovin vanha (1908) mutta silti hieno, keskelle kaiverrettu "muisto".
Ja juu, veitsenpäitä tännepäin on viljelty aika reilusti.
Dirhemit ovat pellolta josta olen löytänyt jo yhteensä 30kpl niitä, rautakautisen merenrannan paikkeille levinnyt rahapussi tai kätkö.
Hopeinen vaatteenhakanen oli myös hieno, samanlaisia Saksasta löytynyt ja ajoitettu 1390-luvulle.
Kultasormus ei ole kovin vanha (1908) mutta silti hieno, keskelle kaiverrettu "muisto".
Ja juu, veitsenpäitä tännepäin on viljelty aika reilusti.
XP Deus 2
Re: Kevään parhaat 2024
Mukavasti on tavaraa noussut. Hopeaa ja kultaa kelpaa aina nostella. Onnea etsintöihin. Etsintä alueet näyttää olevan löytö rikkaat.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
No jo on löydöt
Sormustimen alapuolella taitaa olla ristiretki/keskiaikainen kehäsolki.
On tosiaankin hurja määrä veitsenpäitä
Sormustimen alapuolella taitaa olla ristiretki/keskiaikainen kehäsolki.
On tosiaankin hurja määrä veitsenpäitä
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Onpas komiata settiä...
Juu, solki aika varmuudella keskiajalta tai 1500-luvulta. kerran olen vastaavan löytänyt jossa neula tallella.
XP Deus 2
-
- Innostunut Etsijä
Kyllä oli mahtavia löytöjä, hopeaakin vaikka muille jakaa...
Kalusto: XP Deus I/II, XP MI-6
Youtube: https://youtube.com/@piipPasiko
Youtube: https://youtube.com/@piipPasiko
Huippu löytöjä ja kausi vasta alussa.
Hyvä saalis
Onnittelut hienoista löydöistä! Eipä voi Itä-Savolainen kuin kadehtia...
Kyllä , Miksulla hyvä drive päällä ...upeat nostot .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack