Olen vihdoin päässyt piippailemaan kunnolla ,talvella käytettynä ostetulla Ace150 laitteella ,ja hauskaa on ollut.
Olen parin lyhyen ranta/puisto session jälkeen löytänyt euroin noin 18€ sekä muutaman vanhemman Suomi kolikon ,joista hienoin on 20 mk:n kolikko vuodelta 1939.
Garret 150 on ihan hyvä peli ,mutta piippauksesta on vaikea erottaa "aarteet" ja pullon korkit tai folioidut mehupurkit ,esim.tuollainen folioitu mehupurkki antaa aika voimakkaan äänen ja saa sykkeen nousemaan.
Eli nyt jo olen tullut siihen vaiheeseen ,että olisi kiva saada etukäteen tietää
mitä on kaivamassa ,ettei tarvitsisi kaivaa kaikkea.
Olen kyllä nyt jo mukamas ollut huomaavinani ,että kolikot piippa eri äänellä kuin rauta ,esim pussinsulkija tai hiuspinni ,mutta esim pullonkorkki ja kolikko on vaikea erottaa toisistaan.
Täällä on paljon juttuja ja vertailuja eri laitteista ,mutta voisiko joku kokeneempi kertoa vielä "kansantajuisesti" mitä etua saavutetaan ja kuinka paljon parempi joku "hienompi" piippari olisi ,ja mikähän olisi absoluuttisesti se paras laite ,sanotaanko alle 500€ hintaluokassa ,GM3:ko?
vai joku Minelab? .
Terveisin Masa