Deussi II ensireissu pellolle, kävin vielä viime syksynä koluttua paikkaa läpi, mistä ei enää silloin mitään löydetty, niin kyllä sieltä vaan näkyy löytyvän.
Ensimmäinen hopea kopeekka minkä olen löytänyt
Hyväkuntoinen örkki
Varmaan krenatöörin nappi, kun näyttäisi olevan kranaatin kuva.
Tästä kolikosta en saa selvää, ei vaikuta normi kopeekalta/öreltä.
Hyvin on vielä löytynyt. Taitaa olla kaksi pipariakin
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Juu pipareita tuli kaksin kappalein, tästä pellosta jo 6 piparia ennestään. Vanha deussi antoi piparille 97-99 ID mutta tämä uusi vain 89. Kuitenkin pienemmälle kuparirahalle id 90-95