Elokuun löytöjä

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1222
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Uusi kuu, uusi pelto ja uudet kujeet.

Vähän ihmetystä näissä viimeaikaisissa paikoissa herättää se että kaikissa on käynyt etsijöitä ja ilmeisesti useamman kerran vuosien varrella, mutta kypissä ei minkäänlaisia merkintöjä Kuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja marttes »

Mahtavat löydöt. :D :D
On sellainen löytölaatikko jota voi ylpeänä esittää. :shock:
Etenkin tuo keskellä oleva rengas on ennen näkemätön ja super hieno.
Avatar
Savage
Metallinetsijä
Viestit: 382
Liittynyt: 11 Maalis 2015, 19:33
Paikkakunta: Hattula

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja Savage »

On kyllä makeita löytöjä! Voihan olla että siellä on Tokmannin haravoilla käyty etsimässä :D Tai sitten löydöt viety parempaan talteen
XP DEUS II
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1222
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jamppe »

marttes kirjoitti:Mahtavat löydöt. :D :D
On sellainen löytölaatikko jota voi ylpeänä esittää. :shock:
Etenkin tuo keskellä oleva rengas on ennen näkemätön ja super hieno.
Joo, oli kyllä mahtava paikka löytöjen puolesta. Rinkulasta ei oo tullu mitään infoa vielä museon puolesta, mut omaan silmään näyttää vanhalta sekin (ristiretkiaika/keskiaika) Kuva
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1222
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Savage kirjoitti:On kyllä makeita löytöjä! Voihan olla että siellä on Tokmannin haravoilla käyty etsimässä :D Tai sitten löydöt viety parempaan talteen
Joo, ei oo kyllä paljon vaihtoehtoja Kuva Perus peltokolikoiden vähäinen määrä puhuis sen puolesta että on yritetty kerätä vaan kirsikat kakun päältä.. mut mene ja tiedä Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Mahtavat löydöt :D
Onko tuossa alareunassa leveän, hopeisen hevosenkenkäsoljen katkelma?
Hieno patina rinkulassa.

Hienoa, kun laitoit tänne löytöjä esille :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1222
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jamppe »

Leijona kirjoitti:Mahtavat löydöt :D
Onko tuossa alareunassa leveän, hopeisen hevosenkenkäsoljen katkelma?
Hieno patina rinkulassa.

Hienoa, kun laitoit tänne löytöjä esille :D
Ei ole hopeaa, kuva hieman hämää. Mut kyllähän tuo voisi olla jonkun isomman soljen katkelma Kuva
Kaveri löysi samalta paikalta kyllä hopeisen hevosenkenkäsoljen neulan jonka pituus oli yli 70mm vaikka päästä puuttui pätkä KuvaKuva
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1389
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jarski »

Onpa hienosti noussut vanhaa tavaraa, ja vielä useampi hopeinen kolikkokin. Oliko isokin pelto, kun noin paljon rautakautta, vaikka ei tiedä mitä sieltä on jo aikaisemmin nostettu?
Avatar
jamppe
Kunniajäsen
Viestit: 1222
Liittynyt: 24 Kesä 2012, 21:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja jamppe »

jarski kirjoitti: 19 Elo 2022, 21:50 Onpa hienosti noussut vanhaa tavaraa, ja vielä useampi hopeinen kolikkokin. Oliko isokin pelto, kun noin paljon rautakautta, vaikka ei tiedä mitä sieltä on jo aikaisemmin nostettu?
Oiskohan kyseinen pelto ollu suurinpiirtein 8 hehtaaria. Suurin osa pellosta toki melko hiljaista ja rautakautiset löydöt keskittyi selkeästi noin puolen hehtaarin alueelle.
Avatar
kardaani
Kunniajäsen
Viestit: 1018
Liittynyt: 03 Marras 2010, 09:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Elokuun löytöjä

Viesti Kirjoittaja kardaani »

No on upeat löydöt jälleen kerran :D rautsikkaa ja wanhaa mynttiä. Laitahan viestiä kunhan selviää lisää tuosta rinkulasta... En kyllä just muista tuollaista vastaavaa nähneen.
Xp Deus
Vanhin kolikkolöytö: Dietrich II von Katlenburg, penninki, Gittelde 1056-1085.
Suurin hippulöytö: 1,7gr
Vastaa Viestiin