Vanhan kertausta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja marttes »

Parin viikon tauon jälkeen apajille syöksy heti aamulla. Lähes kaikki pellot olivat piipparointiin sopimattomia heinän/viljan kasvun takia. No muutamalle läntille pääsi.

Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Vasemmassa ylänurkassa taitaa olla rikkikuppi?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja marttes »

Kyllä se varmaan on rikkikuppi vaikka paksummasta tavarasta kuin aikaisemmin löytämäni.
Samoin reikä ja ripustuslenkki puuttuu. Pohjassa kylläkin ne tyypilliset pikku kupurat.
Mikähän on tuo vasemman alakulman kapistus. :?:
Siitä lisää kuvia.

Kuva

Kuva

Kuva
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1389
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja jarski »

Näyttää kirjan sulkija klipsiltä.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja marttes »

Joo, klipsihän se on. :D
En itse tajunnut kun oli ensimmäinen oma löytö, vaikka kuvia oli nähnyt.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja marttes »

Mökin lähellä vanhan löytöpaikan lähistöltä.
Onko tuo vain tavallinen naula? Piikki on kovin lyhyt ja kanta todella suuri. :?:
Mitä ovat nuo renkaat, halkaisija noin 16mm ohutta tavaraa ja ainakin toisessa kulkee ympäri rivi pienistä pisteistä.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Halkaisija taitaisi sattua sormuksiksi, vai eivätkö näytä siltä?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Vanhan kertausta

Viesti Kirjoittaja marttes »

Tarkistus mittaukset antoivat sisä halkaisijaksi vain 14mm ja on perin ohutta tavaraa. Olisi kai sitten vain lapsensormus :?:
Kuva siitä parempi kuntoisesta.
Mitä luulet tuosta naulasta, voisiko olla rautaniitti eikä pelkkä naula.

Kuva
Vastaa Viestiin