Tässä kohteessa oli löydöt melko harvassa, mutta omalle kohdalle sattui kuitenkin yksi hopeinen ja veljelle kaksi.
Vasemmalla omat löytöni.
Mikähän tämä on?
Ihmeelliset "ulokkeet".
Toinen puoli on tasainen.
Oma hopeiseni on todella huonossa kunnossa. Vaakunassa on kolme kärppää, joten taitaa olla 1600-luvun Viroon tarkoitettu Öre
Sormus se on ollut.
Veljen hopeiset:
Toiselta puolelta.
Toinen puoli.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
jarski kirjoitti: 23 Heinä 2022, 20:04
Hyvin on hopeisia löytynyt. Oisko toi käkkärä missä koukku ulokkeet jokin hevoshärpäke. Itsekin löytänyt saman tyylisen.
Voisi vaikka ollakin, mutta en keksi, missä kohdassa olisi käytetty.
Oli löydettäessä nuo pitkät osat vastakkain niin, että nuo "ulokkeet" olivat sisäkkäin ja tuossa taittokohdassa oli hieman nahkajäämiä.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
kardaani kirjoitti: 24 Heinä 2022, 20:31
Kunnioitettava määrä hopeista mynttiä yhteen reissuun tuolla kannattaa poiketa uudestaan.
Pelto on tosi pieni ja kävimme sen läpi eri suunnista, joten täytyy ehkä suunnistaa kohti uusia seikkailuja
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
lusikka kirjoitti: 25 Heinä 2022, 06:31
Nuo hopeiset kolikot antavat varmaan uutta intoa lähteä etsimään lisää. Hienoja löytöä !
Kyllä ne kieltämättä säväyttävät, etenkin, kun ei niitä kovin usein satu kohdalle, tai sitten tulevat tuollaisina ryppäinä
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
jarski kirjoitti: 25 Heinä 2022, 17:43
Onko kuvaa omasta hopeisesta toiselta puolelta? Vai saako siitä selvää mikä raha kyseessä?
Toiselle puolelle on pinttynyt niin vahva kerros töhkää, ettei saa mitään selvää, mutta veikkaisin, että on tällainen, jonka löysin aiemmin.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Tuosta vänkyrästä tuli mieleen joku koriste/kiinnityslista reestä tai hiennommista hevoskärryistä.
Hopee on aina hyvä.
En tiedä mitä mieltä muut, mutta olisiko hopeisia luokkaa kaksi - kolme kappaletta sadasta löydetystä myntistä. Tämä suunnilleen näillä minun koluamilla seuduilla.
marttes kirjoitti: 25 Heinä 2022, 21:01
Tuosta vänkyrästä tuli mieleen joku koriste/kiinnityslista reestä tai hiennommista hevoskärryistä.
Hopee on aina hyvä.
En tiedä mitä mieltä muut, mutta olisiko hopeisia luokkaa kaksi - kolme kappaletta sadasta löydetystä myntistä. Tämä suunnilleen näillä minun koluamilla seuduilla.
Ei ole tullut koskaan mietittyä, mikä suhde hopeisilla kupareihin verrattaessa, mutta voisi olla jotakin tuota luokkaa, mitä laskeskelit.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.