No niin, piippari tuli tänään ja hetihän sitä piti päästä testaan
Pojan kanssa huidottiin noin puoli tuntia metsässä. Pojalla oli Garretin pinpointteri ja mulla toi Black Bull.
Innokkaasti poikakin jakso tutkia sen jälkeen kun näytin sille taskusta löytyneellä kolikolla, että näillä vehkeillä voi vaikka rahaa löytää
Tässä päivän saalis...
Putkenpätkä, taitaa olla kuparia. 37 senttiä pitkä Löyty "keskeltä" metsää Mitä lie siellä teki...lähimmälle tielle oli noin 200 metriä matkaa.
Löytyi myös jotain epämääräistä hapertunutta foliopaperia, liekö vanhaa karkkipaperia ja ilmeisesti rautapitoista maata tai jotain kun yhdellä kohtaa maa piippas, mutta mitään ei löytynyt vaikka kuinka kaiveli.
Huomenna testaileen paremmalla ajalla ja parempaan paikkaankin...pitäis kelien kylmitä niin kehtais lähtee rannalla käymään...nyt siellä oli jo auringonpalvojia niin ei kehdannu mennä sekaan harjotteleen piippailua
Awara 2010
Awara 2010
Black Bull DS23
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Hmm, voihan se olla niinkin...tosin tossa ei ollu paljo mistä kaivaa kun siinä oli kallio heti alla. Noin 15cm oli maata siinä ja ei kallio ei piipannut..piippaus loppu kun sai maat kaavittua pois.
Itse ajattelin että olisiko siinä joskus voinut olla jotain rautaista ja se olisi siihen ruostunut ja se ruoste olisi piipannut? Maakin oli kovasti punertavaa eli ruosteen väristä.
Tosin se maakaan ei enää piipannut kun olin kaivanut sen ylös kuopasta ja oli ikäänkuin löysemmässä siinä vierellä, kun taas kuopan molemmilta reunoilta missä oli vielä kaivamatonta tiivistä maata pinpointer piippasi?
Toivottavasti joku saa selvää mitä yritin selvittää
Itse ajattelin että olisiko siinä joskus voinut olla jotain rautaista ja se olisi siihen ruostunut ja se ruoste olisi piipannut? Maakin oli kovasti punertavaa eli ruosteen väristä.
Tosin se maakaan ei enää piipannut kun olin kaivanut sen ylös kuopasta ja oli ikäänkuin löysemmässä siinä vierellä, kun taas kuopan molemmilta reunoilta missä oli vielä kaivamatonta tiivistä maata pinpointer piippasi?
Black Bull DS23
Garrett Pro-Pointer
Garrett Pro-Pointer
Se punainen maa kyllä piippaa. On rautamalmia. Varsin yleistä paikoittain.Awara kirjoitti:Hmm, voihan se olla niinkin...tosin tossa ei ollu paljo mistä kaivaa kun siinä oli kallio heti alla. Noin 15cm oli maata siinä ja ei kallio ei piipannut..piippaus loppu kun sai maat kaavittua pois.