Eräsija
Re: Eräsija
Vau! Hienot on. Vois kai tuo olla soljen katkelma...
-
Hieno löytö. Löytyikö P-Pohjanmaalta? Täällä kaikki vähänkään rautakauteen haiskahtava superharvinaista.
- Leijona
- Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Onpa hyvin säilyneitä esineitä. Ei ole lannoitusaineet pilanneet.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
-
- Innostunut Etsijä
Pohjoispohjanmaan ja Keskipohjanmaan raja-alueilta. Oli kyllä sykähdyttävässä kunnossa aika harvoin joo tulee eteen tommosta.Ostrobothnia kirjoitti: ↑15 Kesä 2022, 11:55 Hieno löytö. Löytyikö P-Pohjanmaalta? Täällä kaikki vähänkään rautakauteen haiskahtava superharvinaista.
- JyrpäJooseppi
- Metallinetsijä
Kyllä kait sieltä (etelästä) löytyy niitä kunhan vain kohdalle sattuu? Täältä pohjoisempaakin löytyy kunhan vain tähdet ja kuun asento on kohdallaan. Vanhin mitä olen löytänyt on varhaisrautakaudelta. Itse en ikäanalyysia tehnyt vaan lähetin museovirastoon ja sieltä infottiin ajasta.Ostrobothnia kirjoitti: ↑15 Kesä 2022, 11:55 Hieno löytö. Löytyikö P-Pohjanmaalta? Täällä kaikki vähänkään rautakauteen haiskahtava superharvinaista.
-vain riuku puuttuu-
https://youtube.com/channel/UCsfyw7z3myiBCHS2UzJWCsg
https://youtube.com/channel/UCsfyw7z3myiBCHS2UzJWCsg
-
- Innostunut Etsijä
Tämä keski- ja pohjois pohjanmaan raja alue aika hiljaista rautakauden suhteen. Varsinkin sisämaassa, rannikolla eriasia. Ei edes tahdo 1600 lukusta vanhempaa löytyä. Vanhin kolikko mitä noussut 1591 vuoden klippinki.
Hieno setti.
Tuo tulusrauta on yksi komeimpia mitä minä olen nähnyt
Tuo tulusrauta on yksi komeimpia mitä minä olen nähnyt