Löytöjä ulkomailta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Kersus

Löytöjä ulkomailta

Viesti Kirjoittaja Kersus »

Moikka,

Kyselisin kolmesta kolikosta ja yhdestä rististä, taitavat olla todella vanhoja? Olen mieheni kanssa Libanonissa ja hänen tuttunsa työskentelee farmilla ja löysi nämä esineet pellolta läheltä Balbekia.Kellään tietoa, kuinka vanhoja voisivat olla?

Itse harrastan metallinetsintää Suomessa, mutta harmiksi täällä ei ole käytettävissä metallinpaljastinta. Eikä kyllä tietoa siitä, onko se täällä laillista kaikilla alueilla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Garrett ace 250
Pinpointer GP-pointer
iipe
Kunniajäsen

Re: Löytöjä ulkomailta

Viesti Kirjoittaja iipe »

Tietoa ei kuvien perusteella kenelläkään ole. Voivat olla muutaman vuoden vanhoja väärennöksiä, tai 1000-2000v vanhoja aitoja..
Mä olisin ainakin hyvin epäileväinen, jos se kaveri näitä myydä yrittää.

Eka:
Justinian I, 527-565. Follis(?)
(Kuvasi rahassa epäilyttävän pyöreä muoto, reunatekstit ei kokonaan näkyvissä, hyvin keskeinen lyönti??)
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
iipe
Kunniajäsen

Re: Löytöjä ulkomailta

Viesti Kirjoittaja iipe »

https://9gag.com/gag/aZrR3qV

Tuolla nopeasti googlattuna jotain keskustelua saman näköisistä

Lainaus:
"So what I learn: there are historical coins that my coins represent, but very likely they are cheap imitations.

Idk how much was paid, actually a friend went to Libanon and got them from an old man, she’s expect they are modern imitations (aka fake) but she just wanted to give the old man some money. I don’t think that she paid a lot for it.
They’re still a nice souvenir"
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Vastaa Viestiin