Ilkkap kanssa Varsinais Suomessa tutulla alueella , käydään kerran keväällä ja syksyllä .Pientä suunnittelua ennen retkeä ja heti tärppäs .Keihäänkärki ja pieni sirppi nousi päivänvaloon toisistaan 3 m.Kuvattiin ja jätettiin löydöt paikoilleen , ilpparin teko ja paikka oli rauhoitettu rajauksella viikon päästä ....hienoa toimintaa museolta .Signaaleja jäi paljon alueelle eli arkeologit saattavat löytää vaikka miekan sieltä .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Hienot löydöt Onpas paljon hiiltä sirpin montussa
Ei tainnut olla paljon maata löytöjen päällä?
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Joo,sirppi löydössä oli hiiltä paljon ,olisiko ollut 15 cm ja sammalpeite.Keihäänkärki taasen hiekkamaassa .
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack