Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja marttes »

Viime syksynä pari kertaa pellolla, löydöt vähäisiä. Iltapäivän paikkausreissusta tuli sitten
parempia löytöjä. :D
Kantasomuksen kannassa vinoviivoitus, tuo neliöksi muokkautunut lienee puhdetöitä koska on alumiinista.
Iso hopea lätkä alhaalla oikealla ja kaulakoruna käytetty on melko paksua hopeaa. Kuviointi on molemmilla puolilla, ei leimoja.
Pieni hopearaha on 25 penniä v1875
Ketjunkantaja on täysin ehjä
Laitan vielä tuon toissa päiväisen löydön, 25 kopeekkaa v1765, myös kaulakoruna käytetty


Kuva


Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Hienosti meni rautakaudelle ja hopea on aina hieno löytö :D
Onkohan tuo viivoitettu ollut hopeakolikko.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
jarski
Kunniajäsen
Viestit: 1389
Liittynyt: 29 Loka 2017, 14:19
Paikkakunta: kerava

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja jarski »

Hienoja nostoja! Ketjunkantaja hienossa kunnossa, kun ei ole edes kuluma jälkijä näkyvissä. Itsellä kävi mielessä sama, kun jellonalla tosta hopea läpykästä. Voi hyvin olla niin kulunut kolikko, että ei ole enää saanut selvää, niin on tehty sitten omat koristelut, ja pantu kaulaan killumaan.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4251
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja raiban »

Todella hienot löydöt .Ketjunkantaja on täydellinen ja riipus on mysteeri....saisikos kuvan myös toiselta puolelta ....harvoin tarjolla 😊
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
marttes
Metallinetsijä
Viestit: 298
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 20:15
Paikkakunta: Etelä - Karjala

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja marttes »

Tässä kuva toiselta puolelta.
Molemmat puolet on kuin pakanamaan karttaa, tai noitarummun pintaa.
Putsaus vielä kesken, pitää liotella, jos siitä jotain tolkkua saisi.

Kuva
Avatar
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen
Viestit: 10636
Liittynyt: 04 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

marttes kirjoitti: 28 Touko 2022, 20:56 Tässä kuva toiselta puolelta.
Molemmat puolet on kuin pakanamaan karttaa, tai noitarummun pintaa.
Putsaus vielä kesken, pitää liotella, jos siitä jotain tolkkua saisi.

Kuva
On tuossa jotain yritystä ollut tuon viivoituksen suhteen, ainakin tämän puolen kuvioissa :D
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4251
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Viime syksyisen paikan paikkailureissu.

Viesti Kirjoittaja raiban »

Itse yritin etsiä siitä riimukirjoitusta...etupuolella melkein oli :)
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Vastaa Viestiin