Lusikan löydöt
Re: Tämän päivän aarteet.
Growing old is inevitable Growing up is optional
Re: Lusikan löydöt
Onko tuo viimeinen handsfree korvanappi? Ei ole kuvassa mitään mittakaavaksi
Edit: Eiku jaa, sehän luki tuossa ylempänä Noita en oo koskaan löytänyt, mutta yhden MP3 soittimen ja useamman USB-muistitikun olen.
Edit: Eiku jaa, sehän luki tuossa ylempänä Noita en oo koskaan löytänyt, mutta yhden MP3 soittimen ja useamman USB-muistitikun olen.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Re: Puro metsässä
Ameriikassa kaikki on suurta.
Nuo naulat on suurimpia koskaan kun vertaa kuvaajan crocseihin.
Nuo naulat on suurimpia koskaan kun vertaa kuvaajan crocseihin.
Puron yli oli rautatiesilta joskus kymmeniä vuosia taaksepäin, silloin kuin hörykoneet olivat käytössä.Tänään on jäljellä vain muutama iso naula.
Eikös olekkin hienot crocs
RSunnuntaiaamu
Ensimmäinen piippailu tänä vuonna,2022/01/ 16.
Vanhin kolikko vuodelta 1962, samoja tavallisia löytöjä.
Vanhin kolikko vuodelta 1962, samoja tavallisia löytöjä.
-
Niin ne jotkut pääsee etsimään. Täällä vaan on niin älyttömästi lunta ja lisää luvataan. Milloinhan se sulaa pois.
Täälläkin oli lunta joulun ja uudenvuoden välillä, ei ole enään. Jokus sataa vettä 250 mm, parissa päivässä. silloin ei tee mieli lähteä aarteita etsimään.Nallikalliolla kirjoitti: ↑20 Tammi 2022, 08:05 Niin ne jotkut pääsee etsimään. Täällä vaan on niin älyttömästi lunta ja lisää luvataan. Milloinhan se sulaa pois.
Re: Kahden päivän aarteet.
Re: Lauantaiaamu 3 tuntia
Eilen ja yksi vanhempi löytö.
Eilen aamulla ei löytynyt paljon mitään, ihan normaalia täällä.
Vyönsolki löytyi joskus aikaisemmin, jonkinlaisesta luolasta / kallion kolosta, oli maan pinnalla ei löytynyt mitään muuta.
Vyönsolki löytyi joskus aikaisemmin, jonkinlaisesta luolasta / kallion kolosta, oli maan pinnalla ei löytynyt mitään muuta.
Tänään aamulla löydetyt aarteet.
Komea sormus, vaikka ei arvoa hirveesti olekaan, ja onhan siellä ainakin yksi hopeinen 10 centtiäkin. Kateeksi käy, kun ei pääse vielä pitkään aikaan piippailemaan, mikäli ei tapahdu ihmettä, ja lumet katoa jonnekin.
Lauantaiaamu, 19-3-22.
Puolituntia kerkesin piipailla ja sitten alkoi etsintälaite ääntelemään kaikenlaisia ääniään. (EMI electromagnetic interference) Sähkömagneettinen häiriö, en tiedä mistä se tulle?
Mutta joinakin päivinä sitä sitä on paljon. Olen käynyt samoilla paikoilla aikaisemmin eikä ollut mitään häiriötä.
Tässä kuva mitä löysin tänään.
Tämän nostolaiteen on joku toinen laittanut kiveä vasten nojaamaan, satuin näkemään ohi mennessä, uusia alueita etsiskelemässä.
Puolituntia kerkesin piipailla ja sitten alkoi etsintälaite ääntelemään kaikenlaisia ääniään. (EMI electromagnetic interference) Sähkömagneettinen häiriö, en tiedä mistä se tulle?
Mutta joinakin päivinä sitä sitä on paljon. Olen käynyt samoilla paikoilla aikaisemmin eikä ollut mitään häiriötä.
Tässä kuva mitä löysin tänään.
Tämän nostolaiteen on joku toinen laittanut kiveä vasten nojaamaan, satuin näkemään ohi mennessä, uusia alueita etsiskelemässä.
Re: Tänään löydetyt.
Löydetty tänään (meidän aikaa, teillä jo huominen)
Lyijypaino jostakin kalastus vehkeestä.
En tiedä mikä tämä on, on aika kevyt, alumiinia.
Lyijypaino jostakin kalastus vehkeestä.
En tiedä mikä tämä on, on aika kevyt, alumiinia.
Viimeinen löytö näyttää nuotiossa sulaneelta alumiinilta. Täältä päin niitä löytyy monesti rannoilta, missä on ollut nuotiopaikkoja.
Sulanut alumiinia se varmaankin on. Löytyi metsästä, ei jälkiä nuotista. Kuinka lienee sinne kulkenut?
Sunnuntaiaamun löydöt
3 tuntia aarteen etsintää aamulla, ei ollut mitään sähkömagneettisia häiriöitä(EMI). Luulen että löysin syyn noihin häiriöihin. Tässä tulee kuvat löydöstä.
Kuparirahat, niistä 3 on US senttiä.
tässä on kiiltävämmät nikkeli rahat
ja loput aarteet ovat tässä.
Kuparirahat, niistä 3 on US senttiä.
tässä on kiiltävämmät nikkeli rahat
ja loput aarteet ovat tässä.
Tiistaiaamuna metsässä.
Hopeakolikko pitkästä aikaa.
Hopeakolikko pitkästä aikaa.
Buddha hahmo.
Rikkoutunut Chevrolet impala logo.
Chevrolet ajovalon ympärykset, 1960 ??.
Taskukello ei pidä aikaa.
En tiedä mikä tämä on??
Hylsyt ja lyijyluodit.
Putkipommi.
Tuskinpa on ollut pommi. Kävi mielessä, että joku on tehnyt empiirisen kokeen. Putken tötterö täyteen vettä, tulpat päihin ja pakkaseen, jolloin valurautaiset tulpat on veden jäätyessä revennyt päistään, koska se suunta on heikoin ko. tapauksessa. Eikös sielläkin päin maailmaa ole joskus koviakin pakkasia, vaikka Tyyni meri on vieressä? Tietysti, voihan se olla jonkun pojan koltiaisen räjähdekoekkin, ruutia putkeen ja nuotioon, mistäpä sitä tietää?
Tarkastelin tätä pommia vielä uudestaan ennen kuin pistän romunkeräykseen. Siinähän on sivussa reikä sytytysakalle, niin että varmaankin on poikien tekemä pommi.
Pakkasta on ollut noin <10> astetta muutamana talvena tällä korkeudella, noin 45 m merenpinnasta. Voi kestää paikin viikkoa, maa jäätyy noin 2-3 cm, Ylempänä enemmän. Tämmöiset talvet täällä on ollut minun aikana täällä, 40 vuotta.
Pakkasta on ollut noin <10> astetta muutamana talvena tällä korkeudella, noin 45 m merenpinnasta. Voi kestää paikin viikkoa, maa jäätyy noin 2-3 cm, Ylempänä enemmän. Tämmöiset talvet täällä on ollut minun aikana täällä, 40 vuotta.
Kahdenaamun tulokset.
Lisää kuparia kokoelmaani.
Toi kympisenttinen oli pinnassa.
Lasten rannekoru.
Tässä on yksi erilainen muunnos dollarin kolikosta. Ensimmäinen minun löytämä.
Tämmöiseltä pitäisi näyttää.
Toi kympisenttinen oli pinnassa.
Lasten rannekoru.
Tässä on yksi erilainen muunnos dollarin kolikosta. Ensimmäinen minun löytämä.
Tämmöiseltä pitäisi näyttää.
Onko muistoraha Olympialaisista kun on nuo renkaat sivussa.